- 628 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİM ECE DERGİSİNE MEKTUP
Ahmet AYAZ
GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ-30.1.2012
…..Bizim Ece Dergisinin bundan önceki Ocak-Şubat 158 sayısına “Dünden Bugüne Türk Şiiri Ve Edebiyat Sohbeti” başlığı altındaki yazımı, birilerine kızarak bir öfke ile, Gaziantepdeki olumsuzlukları da dikkate alarak yazmıştım. Yazmış olduğum yazıda Türk Edebiyatı Dergisinden, dost ahbap ilişkilerinden söz etmiştim. Adlarını vermeden bir çok edebiyat sanat dostlarımı belki de kırmıştım. Kültür Sanat ve Edebiyatımızda elbette dostluk da olacaktır. Çok değerli arkadaşım Ahmet Otman ile tanışmamız da Güzide Gülpınar Taranoğlu sayesinde olmadı mı? Güzide Hanımefendiyi halen görsem tanımam. Eşinin vefatında Ahmet Otman Beyden, kendisine göndermiş olduğum “Hüzün ve Rüya” adlı şiir kitabımın tanıtımını istemişti. Bunu daha önceki yazılarımda da belirlemiştim. Sözümü geri almıyorum, Türk Şiirine ihanet edenler yok değil. Kendisine kitap bastırdığı için, şair müsvettelerini göklere çıkaran, yayınevi müsvettelerini söylemekten çekinmiyeceğim. “Doğruları görüpte, bilipte söylemeyenlerin dilsiz bir şeytandan farkı yoktur” sözünün, ayeti kerime ile belirtildiği söylenmektedir. Fakat bana gelen ve temsilciliğini yaptığım Kültür Sanat ve Edebiyat Dergileri arasında Bizim Ece, Çıngı, Kültür Çağlayanı, Bizim Külliye, Tay ve Alkış, Gaziantep de Yayınlanan Kumru ile Ayintap Dergileri gibi bir çok dergileride beğenmiyerek, görmezlikten gelmenin, haksızlık olduğunu söylemem gerekir. Gerilere baktığımızda Gaziantep de üç yıl yayın hayatını sürdüren “YÖRE” Dergisinin ve bu dergiyi çıkaran rahmetli Mehmet Sağlam’ın izlerini asırlar bile silemez. Günümüzde Adanada Mustafa Emre, Mehmet Demirel Babacanoğlu, Mersinde Abidin Güneyli, Antalyada, Mustafa Ceylan, Kayseride Sabit İnce, Nevşehirde Mümin Uluç, Ankarada Ali Gündüz gibi nice kültür sanat ve edebiyata emek veren dostlarımız var. Az kalsın İsa Kayacan dostumuzu unutuyordum. Diğer unuttuklarım da var ise lütfen beni bağışlasınlar.Şimdi bu yazımın devamı olarak aşağıya bir şiirimi alıyorum. Umarım Ahmet Otman Dostum bunu da yayınlamayı ihmal etmez.
DİNLE BAK
Dinle bak göklere ulaştı ahım,
Kulağımda ötüp durur düdükler.
Ulu Tanrım neydi benim günahım?
Beni bulur köstebekler güdükler.
…
Şaha kalktı Zelişlerin Fatması,
Ünlüdür etrafa çamur atması.
Kaşınınca sivilcesi sıtması,
Neredeysem gelir beni gıdıklar.
…
Kötü kaderime küstüm bu gece,
Bahtımı ipliğe astım bu gece.
Dünyamdan bezdiren dostum bu gece,
Söz de samimiler, söz de sadıklar.
…
Ayaz’ım gün gelir söylenir adım,
Tatlı söz, güler yüz, huzur muradım.
Yıllardır sevginin harcını kardım,
Ne ettimse düzelmiyor gedikler.
Ahmet AYAZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.