- 1380 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
"TÜRKÇE BİZİM SES BAYRAĞIMIZDIR"
“TÜRKÇE BİZİM SES BAYRAĞIMIZ”
Batı’dan ve Ermenice’den gelen işgâlci kelimelere: “EVET” ;
Arapça’dan severek aldığımız kelimelere ise:“HAYIR” deniliyor.
Böyle bir saçmalık olamaz.
Bir üyemiz de, tutturmuş “örneğin” kelimesinin Ermenice değil, Sanskritçe olduğunu iddia ediyor. Bu kelime yüzde bin Ermenice’dir de; bir an için farz edelim ki, “örneğin” kelimesi; Ermenice değil de; Sanskritçe bir kelimedir.. böyle olunca bu kelime Türkçe mi, olmuş oluyor.. ne alâkası var..
Veya bu sözden şu iddia da ortaya çıkıyor: Sanskritçe, Sözde sâdecilere; Sanskritçe, Arapça’dan daha yakın, daha sevimli geliyor.. Ne saçma..
Bizim görüşümüz şu: Arapça’dan severek aldığımız kelimelere “istemezük” nârâları atılırken;
Arapça dışındaki kelimelere de: “Amma o milletler de çağdaş..” saçmalığı söylenmek isteniyor.
Misâl vermeye lüzûm yok. (Hem sayamayacağımız kadar çok misâl var) Batı’dan Dilimizi âdeta istilâ eden kelimelere “çıt” çıkarılmazken; biz Türkler’in senelerdir severek kullandığımız; “son”,“mevsim”, “rağmen”, “imkân”, “şart”.. gibi kelimeleri çöpe atmaya kalkışıyorlar.
Beyler, bu işin sağ’ı sol’u olmaz. Dünya’nın en çok konuşulan beşinci dili olan Türkçe’ye darbe vuruyorsunuz.
“Türkçe bizim ses bayrağımızdır”.
MÜHİM BİR RİCA:
Lûtfen, yazılarınızda ve konuşmalarınızda Batı’nın kelimelerini kullanmayınız..
YORUMLAR
Selam, ...
Hocam epeydir yoksunuz...
100 sene sonra ve sonsuza dek Türkçemizin Yaşayandiller arasında yaşayaması, yaşatılması umudu ile .Dil bilimcilerı 60 yıla kadar Avrupada Türkçe ve Farscanın vs. azalacağını ve zamanla kaybolacağını anlatıyorlardı. Böyle sanal ortamlar okullara dahi girmişken..daha kolaylaştı hersey.. Bazı Öğretmenlerimiz dahi yabancı kelimeler kullanırken. birde yeni bir sanal dil oluşmaya başladı sanalda. Elbette diğer yabancı diller de gerekli.
Vermiş olduğunuz emeğe teşekkürler.
.
Saygıyla.
Kelimelerimize Türkçe değil diye karşı çıkanların çabalarını, Aslında TÜRK'üm diyemeyenlerin başvurdukları dolambaçlı yol olarak görüyorum.
Bunlar gibileri yeni değil, Karamanoğlu Mehmet Bey zamanından da evvel varlardı.
Onun için de bir ferman yayınlanarak Türkçeden başka dil kullanılmaması emredilmişti.
Burada yorumu uzatmadan konu ile ilgili yazdığım "TÜRKÇE OLMALI" yazımın adresini
ilgileneceklere bırakarak;
Selam, saygı ve hürmetlerimi sunuyorum.
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=79697
Vehbi Okur
Her Türk gibi belli ki, Sizin de içiniz kan ağlıyor.
Allah 75 milyon insanımıza miillî şuur nâsip eylesin. Âmin.
TTK.
Ah bu uğurda nice yorulduk bilinse
ama yabancilasma hevesi öyle çok ki içimizde !!!
Vehbi Okur
Söylediğinizde tamamen haklısınız. Batı'nn işgâlci kelimelerini kullanmanın
aktında "aşağılık duygusu" yatmaktadır. "Konuşma ve yazılarımda sık sık Batı'nın keimelerini kullanayım da havam olsun" düşüncesi, insanın kendisinden
uzaklaşmasından başka bir şey değildir.
Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Vehbi Okur
"altında" kelimesini, "aktında",
"kelimeleri" kelimesini de, "keimeleri şeklinde yanlış olarak yazmışım.
Hâtâlarımı düzeltir Türkçe'den ve Sizden özür dilerim.
TTK.