- 830 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Öğrencisi Mehmet Akif Tufan ile söyleşimiz...
TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİSİ MEHMET AKİF TUFAN “ BİZ ÖĞRECİLERİN EN BÜYÜK HATASI ZAMANI ETKİLİ KULLANAMAMAK VE SINAVLARA BİR GÜN KALA ÇALIŞMAKTIR “
SORU- Selamlar Mehmet Akif Kardeşim, Öncelikle okumak için Tokat ve Gaziosmanpaşa Üniversitesini seçmenden dolayı seni tebrik ederiz. Tokat siz öğrencileri seven bir il. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar Hangi okulları okudunuz ?
MEHMET AKİF TUFAN- Sonbahar aylarında Ekin ayının 8. günü 1989 yılında Çorum iline bağlı Kargı ilçesinde dünyaya gelmişim. İlköğretimi ve Ortaöğretimi Kargı’da Cumhuriyet İlköğretim okulunda tamamladım. Liseyi ise Osmancık Anadolu Lisesinde tamamladım. Lise sonda girdiğim Üniversite giriş sınavında almış olduğum puan ve tercihimle şu an okumakta olduğum Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünü kazandım ve şu an 3. sınıfta okumaktayım.
SORU- Neden Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve neden Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
MEHMET AKİF TUFAN- Neden Sosyal Bilgiler Öğretmenliğini seçtim? Bu sorunuza öncelikle şu cevabı vermek istiyorum. Hayatta insan her zaman istediği şeyleri yaptığı gibi istemediği şeyleri de yapmak zorunda kalıyor. Aslında en büyük amacım Türkçe Öğretmenliği idi ama olmadı. Aldığım puanla Sosyal Bilgiler Öğretmenliğini tutturabildim. Yine de şimdi okuduğum bölümden memnunum. Geçmişe dönme şansım olsaydı büyük bir ihtimalle gene bu bölümü yazardım.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ile kardeşleriniz ne iş yapar? Arkadaşlarınızdan en yakınları nerede okuyorlar? Onların bu çabalarınıza bakış açısı nedir?
MEHMET AKİF TUFAN- Ailem Çorum’da oturuyor. Babamın adı Yaşar. Diyanette görev yapıyor. Annemin adı Rukiye ve ev hanımı. Kardeşlerimden Abdullah ağabeyim şu an Van Güllü Köyünde İlköğretim Okulunda Öğretmenlik yapıyor. Hacer Ablam bu yaz Amasya’da Öğretmenlik yapan eşiyle dünya evine girdi. En büyük ablam Olan Aynur ablam ise şu an Çorum’a bağlı Laçin ilçesinde eşiyle beraber yaşıyor. Aynur ablamın eşinin ismi ise Recep. Kendisi Laçin Karasaka Köyünde imamlık yapmaktadır. Arkadaşlarımdan Barış 9 Eylül Üniversitesin ’de Türkçe Öğretmenliği okuyor . Diğer arkadaşım İbrahim Nişancı İstanbul Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği okuyor. Ve en samimi olduğum arkadaşım, can dostum İsmail Öğütçü ise 19 Mayıs Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümünde okuyor. Daha bir çok arkadaşım var ama hepsini yazmakla bitmez. Hepsinin bende ayrı bir yeri ve önemi vardır ve buradan hepsine ama hepinse candan teşekkür ediyorum. Benim bu günlere gelmemde emekleri olduğu için.
SORU- Kitap okuyor musunuz ? Kitap hayatında ne kadar öneme sahip?
MEHMET AKİF TUFAN- Evet kitap okuyorum. Kitap okumanın sayısız faydası olduğunun önemini aşağı yukarı herkes bilmektedir. Günlük hayatta arkadaşlarımla konuşurken, tanımadığım insanlarla iletişim kurarken kısaca her ortamda bana faydası olmaktadır. En önemlisi de doğru kelimeyi doğru yerde kullanmasını , doğru ve düzgün konuşmayı en iyi öğreten arkadaşım kitaptır.
SORU- Arkadaş seçiminde en çok neye dikkat edersiniz ? Arkadaş size ne ifade eder?
MEHMET AKİF TUFAN- Arkadaş seçiminde en çok dikkat ettiğim özellik arkadaşımın verdiği sözde durması yani yalan söylememesidir. Karamsar olan hayattan sıkılmış tipleri sevmem. Sevecen espritüel , hareketli ve çevresine neşe saçan , konuştuğu kişilere mutluluk veren tipler arkadaşlıkta benim tercihim olmuştur.
SORU- KPSS ye hazırlanıyor musunuz ? KPSS sistemini nasıl buluyorsunuz * Alternatif önerileriniz var mı KPSS ye
MEHMET AKİF TUFAN- Evet hazırlanıyorum. KPSS sistemi değil, tüm sınav sistemleri Türkiye’de bir türlü köklü çözüme kavuşturulmamıştır. Muhakkak her 5 yılda bir sınav sistemi değişiklikleri yapılıyor. KPSS de sınav sistemi alan bilgisine göre olmalıdır. Öğrenci hangi bölümü okuyorsa bu bölümden sorulacak sorularla sınava tabi tutulmalıdır. Örneğin bir sözel bölüm mezunundan 30 tane Matematik sorusu yapması isteniyor. Uzun lafa gerek yok bir yerlerde mutlaka sıkıntı vardır.
SORU- Memleketiniz ile Tokat arasında ne gibi farklar var?
MEHMET AKİF TUFAN- Çorum ile Tokat arasında çok önemli fark göremedim. Yer şekilleri bakımından olsun iklim olarak olsun bir birine yakın düzeydedir. Tek fark Çorum2da aksam 8 veya 9 da bile caddeler insanlar ile dolu oluyor. Tokat’ta ise bu saatte baktığımızda ise inler ve cinler cirit atıyor olması bence en büyük farklılıktır.
SORU- Lise ve Üniversite arasında ne gibi farklar gördünüz?
MEHMET AKİF TUFAN-Lisede okurken sabah kütüphanemin yanına gelirdim. Bir saat düşünürdüm. Acaba okula hangi kitabı götürsem diye.Şimdi Üniversite de öğlene doğru katlığımda aynanın karşısına geçerek acaba hangi elbisemi giysem diye düşünüyorum. Lisede az bir çalışma ile derslerden sınıf geçerken Üniversitede hoca farkından yani kalitesinden dolayı gecemi gündüzüme katarak ders çalışsam da istediğim dersi istediğim gibi not alarak geçemiyorum.
SORU- Okuduğun Eğitim Fakültesinin ve Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişimi için neler önereceksiniz ?
MEHMET AKİF TUFAN- Gaziosmanpaşa Üniversitesine aslında çok isteyerek gelmedim. Fakültemizin yani Eğitim Fakültesinin gelişimi için özellikle kantin büyütülmelidir. Arkadaşlarımızla temiz havada oturarak çay içeceğimiz çay bahçesi olsa gerçekten güzel olurdu.
SORU- Başka neler anlatacaksınız ?
MEHMET AKİF TUFAN- Aslında anlatmak istediğim çok şey var . Umarım ilerde bizimle başka konularda da yeri geldikçe röportaj yaparsınız da size gerekli olan bilgileri vereceğim. Hayatta kariyer yapmanın hep bir yukarı çıkarak üstün olmanın yolları çalışmak, sabretmek ve fırsatları iyi değerlendirmek . Zamanı etkin kullanmamak ve sınavlara her zaman sınava bir gün kala çalışmak Biz öğrencilerinde en büyük zararı her zaman bu olmuştur.
Mehmet AKİF Kardeşim bu güzel röportaj için size teşekkür ederim. Ailene ve arkadaşlarına vefa göstermenden dolayı ta tebrik ederim.İnşallah ilerde sizinle yeni röportajlarda yaparak sizin özgüven artırmanıza yardımcı olmak bana mutluluk verecektir.
turan yalçın-tokat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.