- 675 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bir çaycının seyir defteri...(14)
Beşiktaş,garipsediğim isimler,hasan hüseyin kardeşler,misli ve şahan dedeler derken sıra geldi okula yazılma işine ki okumayı söküyordum ağır ağır..Yıl 1987...Esasında önceki senelerde yazılma gayretlerim olsa da ailemin müsait gördüğü zaman bu zamandı..Beni okula annem kaydettirmişti..Mecidiye İlkokulu..Siyah önlüklü siyah beyaz zamanlar..Mahalle de rastlamadığım yüzler vardı okulda..Okula giderken şahan dedenin bakkalının önünden geçerdim her sabah ki o ihtiyarın bakkalını erkenden açmasına hayret ederdim..Hiç uyumazmıydı bu adam diye,çünkü dükkanını bir de geç saatlere kadar açık tutmuşlardı..
Bir gün babam ve ortanca dayım geç saatlerde eve birlikte gelmişlerdi..Beni yataktan kaldırıp bakkala gönderdikleri esnada dayım mutfakta ocağın üstünde kaynadığı halde bir tencereyi sarmalamış vaziyette sıkı sıkı tutuyordu..O gece vakti beni tuz ve sigaraya göndermişlerdi.Şahan dede açıktı!..Bakkaldan döndüğümde sofra kurulmuştu..Annem dayıma bağrışıyor ve beni kaptığı gibi diğer odaya çekiliyordu..Merakımdan sonradan gittim ki pişirmiş oldukları yemekten bir eti dayım bana yedirdi..Sonradan öğrendim ki o et kirpi etiymiş..Dayım bir bardaktan suya benzeyen bir şeyi ki annemin asıl kızdığı herhalde oydu, bana içirmeye yeltendi..Babamın kızarak beni yatağa göndermesi bir oldu tabi..Kirpiyi gelirken yolda görmüşler de dayım askerdeyken yemişte tekrarı hoş olurmuş türünden bahaneler..Yanında da o zıkkım güzel gidermiş..Nerden aklıma geldiyse...Belki de ilkokul zamanlarına denk bir zamanda olduğu içindir..Okumayı yavaşta olsa zaten bildiğim için fişleri erken bitirmiştim..Okula başladığımın ilk ayında kitaplara geçmiştim..İlk öğretmenim 3.sınıfa kadar Bektaş Sayın’dır..O okulda başka sınıflarda okuyan,bizim köyden akrabalarım da vardı..Murat abi ve semiha ablalar..Murat abi son sınıftaydı ve semiha abla 4. sınıfta..Mecidiye ilkokulu o zaman da pembe boyalıydı şimdilerde de pembe..Sadece levhası değişmiş..İlkokul gitmiş,ilköğretim gelmişti..
O senenin bir diğer olayı da ailemizin yeni ferdi olan tuncayın doğumuydu..Tuncay için turguta olan hislerim gibi hisler yoktu bende..Tuncayı sevmiştim..Bu sefer turguta karşı yeni rekabet alanım tuncay olmuştu..Ayrıca turguta kızdığım zamanlar tuncayın ağlamalarını kullanıp turgutu zor durumlara,töhmetlere soktuğum olmuştur..Ama tuncay bir zaman sonra tamamen etkim alanında olacaktı..
Bir dahaki sefere devamla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.