Kardeşlik Bağlarımız Halatın Lif Lif Koptuğu Gibi kopuyor mu?
Sevgili Peygamberimiz, Müslümanların yardımlaşmaları, birbirlerini desteklemeleri konusunda, onları, tuğlaları birbirine kenetlenmiş, ayakta durması için bir kısmı diğerini destekleyen binaya benzetmiştir. Yani dinimizde dil,ırk ayrımı olmadan insanların Müslümanlığından dolayı, inancı gereği birbirlerine destek olmaları,birbirlerini korumaları gerektiğini buyurmuştur.
Kur’an-ı Kerim ve hadisler de Müslümanların kardeş olduğu belirtilerek onlar arasında güçlü bir sevgi bağı kurulması öngörülmüştür.
“Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin, Allah’a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin.” (Hucurat 49/10)
Oysa ki günümüze bakıldığında ; hiç de H.z Peygamber s.a.v ’in sözlerine uymadığımız, Kur’an ‘ı gereği gibi yaşamadığımız açık bir şekilde ortada. Günümüzde insanlar sadece dış görünüşleri ile yargılanıyor, parası olan kazanıyor, birkaç dil bilen ve eğitim düzeyi görünüşte yüksek olan cahiller saf kalpli, asıl Anadolu insanı olan vatandaşımızdan daha üstün tutuluyor. Hangi konuyu ele alırsak alalım ülkemizin,insanlığımızın durumu bu maalesef…
İnsanlarımız hep eziliyor, çoğu konu da mağdur ediliyor. Kızlarımızın başörtüsüne karışan bir toplum, insanlarımızın hastane köşelerinde çektiği sıkıntıları görmezden gelen bir yönetim, Vatanı korumak için askerlik yapmaya giden evlatlarımıza haram günah olan,sağlık yönünden zararlı olan domuz ve at eti yedirilmesi ve bunlarında yüksek makamlarca bilinmesi ve de hiçbir şeyin yapılmaması her şeyi gözümüzün önüne açık bir şekilde sermiyor mu? Ve daha nice acı dolu gerçeklerin yaşanıldığı bir dönem geçirmekteyiz. İnsanlarımızın manevi değerlerini yitirdiği,ülkemizin kültürel değerlerine sahip çıkılmadığı bir zaman…
Ve böyle bir zaman da kardeşlik duygularımızın yıpranması, birlik yerine ayrılıkların ortaya çıkması, insanlar arasında ki kin nefret duyguları kardeşliğimizi iyice zedelemekte maalesef.
Bize düşen insanlarımızı biraz daha bilinçlendirmek, onlara destek olmak ve kardeşlik bağlarımızı sıkı tutmak için bazı fedakarlıklar yapmak olsa gerek. Aynı topraklar üzerinde yaşadığımız, aynı ecdadın nesli olduğumuz,aynı manevi , kültürel değerleri paylaştığımız insanlarla neden bir parça ekmeğimizi paylaşamıyoruz? Neden kardeşlerimize ikram ve ihsanda bulunmak yerine onların haklarına giriyoruz? Neden İsrail, Amerika gibi din ve vatan düşmanlarımıza kendimizi feda ediyoruz, onlara karşı kendimizi ve kardeşlerimizi korumak yerine onların her türlü maddi çıkarlarına ortak oluyoruz?
Evet, düşününce insan anlıyor ki ; tek suç başımızda olanlarda değil; bizde de, halkımız da da … Eğer biz gerektiğinde bazı insanlarla aramıza duvar örebilsek, maddi çıkarlardan çok maneviyatçı bir tutum izlesek yapılan bir çok yanlış düzelecektir,kardeşlik bağlarımız daha sıkı olacaktır. Kardeşlik de fedakarlıklar yapamamak bizim en vahim problemimizdir. Biraz fedakarlıklar gerekiyor; hayatımız da bazı şeylerin düzelebilmesi için…
Nice güzel kardeşliklerin devamını umarak,selam ve dua ile…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.