- 477 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAYIN BAŞBAKANIMIZA GEÇMİŞ OLSUN
SAYIN BAŞBAKANIMIZA GEÇMİŞ OLSUN
Dr. Sadık Özen
Her ne kadar kamuoyuna yeterli bir açıklama yapılmamış olsa da Sayın Başbakanımızın önemli bir hastalık nedeniyle başarılı bir ameliyat geçirdiği anlaşılıyor. Kendilerine bütün içtenliğimle geçmiş olsun diyor ve bundan sonrası için sağlıklı bir yaşam diliyorum.
Hastalanmak herkes için mukadderdir. Hastalık sağlığın zekatıdır. Önemli bir hastalık geçirenler, sağlığın değer ve önemini daha iyi anlarlar. Hani ne demişler; "Derdi hekim değil çeken bilir." Çünkü hekim hastasını muayene eder, tanı koyar ve tedavi eder. Her ne kadar hekimler de hastaları için acı ve üzüntü duysalar ve kendilerini hastalarının yerine koyabilseler de, sıkıntıyı çeken asıl hastaların kendileridir.
Önemli hastalıklar; insanları uhrevi duygulara yakınlaştırır, hastalıktan sonraki dönemlerde daha sağlıklı düşünülmelesine ve daha olumlu hareket edilmesine katkıda bulunur. İnsanları, hırs ve ihtiras gibi duygulardan uzaklaştırır, daha huzurlu ve sakin olmalarını sağlar. Bu söylenenlerle ilgili olarak "Bir müsibet, bin nasihatten üstündür" diye bir atasözümüzün olduğunu biliyoruz.
Günümüzde, hastalıkların oluşmasında; kötü veya ağır yaşam koşulları ve diğer fiziki ve intani ajan ve nedenler kadar hatta onlardan daha büyük pay; çekilen ruhsal sıkıntılar, üzüntü ve streslerdir. Bunların kaynağı ise, genelde, aşırı hırs ve ihtirasların tatminine çalışılması ve bunların yarattığı doyumsuzluk olmaktadır. İçinde bulunulan yaşam kavgası sırasında; çoğu kez, bu dünyanın bir sonu ve insanların fani oldukları unutulabiliyor, aşırı istek ve kaprislerle hareket edilebiliyor.
İyileşilir bir hastalığa yakalanmanın, işte bu vesile ile; iyileştilten sonra büyük yararları ortaya çıkabiliyor. Ve insanlar sahip oldukları şeyler ve sağlıklarına yeniden kavuştukları için Allah’a şükretmesini daha çok öğrenebiliyorlar.
Örneğin ben iki yıl kadar önce geçirdiğim önemli bir hastalıktan sonra, artık daha sakin, daha ılımlı ve olumlu bir insan oldum.Tabii herkes için aynı şeyler söylenemez, ama genellikle böyle olmaktadır. Dilerin Sayın Başbakanımız da böyle etkilenirler.
Yazılarımı takip edenler; Sayın Başbakan’a kendilerini fazla yormamaları, iç ve dış seyahatlerini mümkün olduğunca azaltmaları, hırslarına yenik dişmemeleri, kendilerini fazlaca germemeleri ve sinirlerine hakim olmaları konuusunda önerilerde bulunduğumu anımsayacaklardır. Bir hekim olarak aynı tavsiyelerimi yineliyorum. Özellikle de uzun süredir kafalarını işgal eden, örneğin İsmet İnönü hakkındaki gibi birtakım olumsuz düşüncelerden kendilerini uzak tutmalarında yarar olduğunu söyleyebilirim.
Sayın Başbakan’ın sigara ve alkol gibi kötü alışkanlıklarının olmadığı biliniyor. Özellikle sigara hakkındaki görüş ve tutumları son derecede takdire şayan olup, bu konuda ülkemize önemli bir hizmette bulunmuşlardır. Dilerim sözünü ettiğm diğer hususlarda da daha olumlu ve ılımlı bir yol izleme ihtiyacu duyarlar.
Hiçbir faninin unutmaması gereken en önemli şey; bu dünyanın geçici olduğu ve sahip olunan her türlü mevki, makam ve maddi varlıkların, bu dünyadan göçerken birlikte götürülemediğidir.
Bu görüşlerimin ışığı altında Sayın Başbakanımıza bir kere daha geçmiş olsun dileklerimi sunuyor, sağlık ve esenlik dolu bir ömür diliyorum.
18 Aralık 2011 / Antalya
www.antalyabugun.com
www.edebiyatdefteri.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.