- 754 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
insanda monarşi...
Monarşidir insanın kendi kendini yönetim şekli..Siması bayrak,stili sancak ve flamalarıdır.Kiminde akıl hükmeder krallığına,kimindeyse tutku ve ihtiraslarından müteşekkil,gönlün hakimiyeti baş aktör yahut aktristtir..
Monarşik idarede her zaman merkeziyetçilik önplandadır,ister akıl ister gönül hakim olsun iktidara..Kime ne empoze ediyor olursa olsun bu kaide değişmez.Bu prensip her ne yapıyorsan kendine yaparsın parolasını sahiplenir naif alanlarda..ister iyilik ister kötülük..
Monarşide muhakkak sahiplenilen alan veya yayılmacılık gibi şahsına münhasır tetiklenmeleri mevcuttur..bu alanın idarecisi hafızadır..oraya kaydedilen her şey krallığın malı yahut toprağıdır..her krallık verimli alanlara fethe çıkmaz..ya öylesinedir sebepler yada zaman,mekan yetersizlikleri engel olur monarşi için..
monarşi ,tek elden yönetildiğinden hantal değildir ve ağır büroksiler yoktur,hedef için engel aşmaya yatkındır.
insan yaratılıştan bir monarşik varlıktır ve dünya denen anarşinin tanzimi için bir vazifedardır..monarşi ütopyaları sahiplensede çoğu kez insanda,hakimiyetini eninde sonunda tamamlar ki tamamlayamaması mutlak sondur..
monarşi devlet rejimi olamaz çünkü,tekildir ve çoğullar işin içine girerse kimyası bozulur..kimyası bozulamayacak yegâne monarşi mâlum monarşidir...
disiplin ve motivasyonun tek yoldan kanalize olması için monarşi bütünleri ve erdemlerine sahip olunması gerekir..
YORUMLAR
ah ah keşke kendi krallığımın kralı ben olsam ama krallığımda benden de ileri olan 3 tane çocuğum var annelerin krallığıda malesef anneler kral olamıyor ama yazı çok güzel tebrikler
hayalperest mitralyöz
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
(KOCAM) YERLER BALÇIK ÇIKTI