- 849 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Yorum ve eleştiriler ( eleştiri nedir ne değildir forumuna cevaptır)
Değerli Yöneticimin önemli bir konuyu gündeme taşıdığı için öncelikle teşekkkür ederim..
Tabiki eserlere yapılan eleştiriler öz eleştiri olmalı diye düşünüyorum..taraflı olmamak gerek ne ise onu yazmak görüşündeyim...fakat gerçeği yazdıkmı yanlış anlaşılıyoruz tepri çekiyoruz bazen...onun için ne şiş yansın nede kabab yansın takdiğini uyguluyoruz...
varsa eserde bir olumsuzluk.. eserin sayfasından değilde mesaj sayfasından nazik bir biçimde anlatıyoruz..genellikle arkadaşlar anlayışla karşılıyor.
.bazende tepki verende çıkmıyor değil.
..hakaret bile edebiliyorlar..işte böylle olumsuz luklar iiçinde davranan kişileri ister istemez engelliyoruz.
Bunuda karşı taraf belkide tepki ile karşılıyordur sanırım...onun için ince eleyip sık dokumak gerekiyor..
Şaire azim ve şevk vermek mahiyetinde küçük atıflarda bulunuyoruz bazen oda samimiyet derecesine göre değişiyor.
.ama şiire hak eden yorumu ve eleştiriyi hakkı ile (çogumuz adına söylüyorum ) bazen ..yapamıyoruz ..
.Şairin o anki ruh halini bilmediğimiz için ne tepki ve ne gibi karşılama bizleri karşılayacağını bilmediğimizden gerçek düşünce ve eleştiriyi yapamadığımızı altını cizerek söylemek istiyorum.
..Değerli yöneticimizde bizlere adaletli sanata ve esere yönelik eleştiri yapılmasını bizlere en iyi şekilde anlatmıştır.
..Bu değerli hatırlatma vesilesi ile unuttuklarımızı yeniden tazeleyip yapacağımız eleştiri ve yorumlarımızı bu değerli yöneticimizin anlattığı bilgiler ışığında eserlere yorum ve eleştirilerde bulunmamız en doğru bir seçim olacaktır...
Değerli şair ve yazar arkadaşların ellerinden gelen en doğru yaklaşımı sergileyeceğinden eminim...
Bu güzel ve anlamlı bizlere yeni bir yorum ve eleştiri yazmamızda ışık tutacak olan bu form yazısına ,Değerli yöneticime tekrar teşekkür eder en güzel başarılara imza atmasını temenni ederim..
Mehmet ali ünsal
03.12..2011
not:bu forma yazmış olduğum ikinci yazımdır...önceki yazım netin azizliğine uğradı tekrar yazdım..saygılarımla..m.ali ünsal...
YORUMLAR
ben gördüğüm hataları ya da önerileri ğzelden yollarım ama meselem sadece şiirin tekniği ile ilgilidir adam solcuysa solcu şiiri yazar ya da alevi ise alevi değişi yazar ne yazdığına değil nasıl yazdığına bakarım edebi değerine bakarım
eleştiri ve öneri getirdiğim bazı üstadlar bir de teşekkür ettiler ama kendisini şair zanneden bazı tipler de var ki cevap bile vermedikleri gibi selamda vermez oldular
beni eleştirmeyen benden değildir
bazen yanlış eleştiriler de olabiliyor bu sayade yanlış olanı da o arkadaş aldığı cevap sayesinde öğrenmiş oluyor
geçinmeye gönlü olmayan yatağını ayrı sersin
Kör ise sözle anlat Lal ise gözle bellet
Hem kör hem de sağırsa bulur nasılsa illet
bu forum için değerli dosta da şükranlarımı sunarım
sevgiler ve de hürmetler
mehmet ali unsal
sözü fazla uzatmak istemiyorum,size bu çalışmayı arz ediyorum takdir değerli şairimindir...saygılarımla..
N e güzel bizleri ziyaret ediyorsunuz
Ziyaretinile sevindiriyorsunuz..
Misafir ziyaret ettiği yere selam vermezmi?
Neden çok görüyorsunuz bir kelime teşekkürü?
Olmuyor dostlar
İnanın olmuyor..
Böyle ziyaret olmuyor..
Bir teşekkür çok görülüyor.
Bu sayfaya bir eser yazmak için
Ne fedakârlıklar yapılıyor.
Ne zamanlar harcanıyor
Neden gelenler teşekkürü çok görüyor
Bu bir şiirdir deyip geçmeyin
Yapılan bir eserin hakkını verin
Hiç olmazsa bir teşekkür edin
Teşekkür etmezseniz tepki gösterin
Bilelim hatamızı bilelim günahımızı
Bizde öğrenelim ne yapacağımızı
Eksik etmeyelim birbirimize ziyaretimizi
Eksik etmeyelim bir selamımızı
Eksik etmeyelim ne olur bir teşekkürümüzü..
24..02...2011
GÜNÜN SÖZÜ..: BİRBİRİNİZİ ZİYARET EDİNKİ ;
MUHABBETİNİZ ARTSIN..(HŞERİF..)
kişisel düşüncemdir. olumsuz eleştiriyi yapı olarak benimsemem...hepimiz duygularımızı bu sayfalarda paylaşıyoruz ...büyük şair ve yazar değiliz. hatalarımız olacaktır...çok bilmiş edasıyla bazı durumlarda acımasızca eştirmek yeşermek üzere olanı köreltir. kişiye özelden ulaşıp uyarmak en doğru olanıdır.diyorum. saygılar
mehmet ali unsal
saygılarımla...
Forumda da cevaplara bakacağım, teşekkürler paylaştığınız için
selam ile
mehmet ali unsal
''ne şiş yansın ne de kabab yansın takdiğini uyguluyoruz...''
Güzel bir paylaşım yalnız bir konuda sizinle hemfikir değilim... Üste de aldım sözle ''ne şiş yansın nede kabab yansın takdiğini uyguluyoruz...''anlayışına karrşıyım... Elbette kırıcı olmamalı eleştiri demek yapıcı olmak demektir diğerinin adı yermek olur zannediyorum...
Şiir yazıyor daha doğrusu yazmaya çalışıyorum şiir nasıl yazılır bildiğimden dedğil geldiği gibi yazıyorum... Elbette isterim ki eleştiriler güzel olsun , güzelden kastım görülen yanlışlarda dile getirilsin ve şurası şöyle olabilirdi densin... Tabi eleştiriye layık görülürse...
Özetle güzel bir paylaşım teşekkürler....
mehmet ali unsal
şiş yansın nede kabab sözünü ben şu şekilde kast etmek istemiştim...
çok leride gitmek olmaz çokta geride kalmak olmaz anlamı ile yakın anlam kullanmak istemiştim...her insanın anlama kabiliyeti değişiktir..örneğin bir başkası teşekkür ederek size cavap verir ,bir başkasıda hakaret ederek .onun için orta yolu bullalım anlamında yorum ve eleştirilerimizi seviyeli olarak devam ettirmmeliyiz diyorum.kimi şiir hemeoganyası içindedir sevdiği veya devamlı giittiği sayfaları ziyaret eder,ve yahut ziyaret eder ama yorumsuz ayrılır onun için takdiri degerli şair ve yazar arkadaşlara bırakıyorum...bende şair değilim..fazl a şiirim yok 400 e yakın eserim var ..ama hepsine şiir diyememki siz dersiniz başkası demez onun için her insanın görüşü ve eleştirisi değişiktir onun için eleştirileri yerinde ve makul yapmamız gerekir diye düşünüyorum..saygılarımla...
Herşey daha da güzel olacak. Zamanla olacak ama olacak, buna inancım tam. Yeterki saygı çerçevesinde dönsün herşey. Eleştiri çok kıymetli bir hazine. Ama ehil insanların elinde olursa daha da kıymetli. Biz de çabaları taktirle izliyoruz.
Saygılar.