- 977 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Arnavut asıllı anne ve Türk asıllı bir babadan, Türk, Müslüman ve Sünnî olarak dünyaya gelmişim.
Çocukluğumda, gençliğimde ve bu gün halâ Doğu'nun ihmal edildiğine inanmış biriyim.
Bir de, bu ülkede Sünnî diktası, din bezirgânlığı ve siyasi kaygılar , oy uğruna her şeyin mübah sayıldığını görüyorum.
Kanuni'nin, Yavuz Selim'in Alevî Türkmenleri, Kürt asıllı Bitlisî'ye kırdırıp, karşılığında Güneydoğu'da mülkiyet hakkı ( Özerklik ) ikram ettiğini okudum.
Gerçekleri çoğumuz, çoğu kez, işimize gelmeyenleri kırparak, saklıyarak konuşmaya çalışsak da, gerçekler hiç bir zaman değişmeyip, günü geldiğinde su yüzüne mutlaka çıkıyor.
Bu ülke tarihi, bu günkü yöneticiler kadar sahtekârını , tehlikelisini, çıkarcısını görmemiştir, Allah bir daha da göstermesin !
Bizler islamı basamak yapıp menfaat devşiren hainleri, münafıkları eleştiririz ama;
onlar dedelerini kadın çocuk demeden öldüren(Müslümanları da ezdikleri için) sabatay ve yahudi dönmiyenlerini eleştirmezler hatta baş tacı yaparlar, yahudiler nasıl hitlerin yaptıklarını kullanıyorsa, onlarda derin güçlerin işi olan Maraşı, Sivası, Çorumu kullanırlar bu fırsatla İslama ve Müslümanlara ağır hakaretlerde bulunurlar yazık yazık yazık.
Yıl 1984 dolapderede mobilya mağazası açtım, hemen karşı apartmanda oturan dul, yaşlı bir rum kadın vardı, ismi Katerina idi boş olduğu için yanımıza oturmaya gelirdi, ara sıra bir ah çeker toprağı bol olsun, atatürk bizi yaşattı paşam derdi, bende atatürk sizi İzmirden denize dökmedimi nasıl yaşattı derdim, bir gün yine böyle konuşurken; yok paşam yok dedi orada hiç bir yunan askeri denize dökülmedi, dökülür gibi yaptılar atatürkü parlattılar Türke baba yaptılar, ecdadımızı buralardan çıkaran osmanlıyı yıktılar, ayasofyayı müze yaptılar ilerde kilise de olacak, şimdi ha yunanistan ha burası ne farkı var ki dedi, ben saf bir anadolu çocuğu bir gerçeği daha öğrenmiştim darısı diğer saf anadolu çocuklarının başına.
maskosu tarafından 11/25/2011 11:36:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Taylan KOÇ
Şimdi sorarım size o ATATÜRK'ü Türkün babası yaptı dedikleriniz Yenilmiş yıkılmış tüm topraklarını sömürgecilere kaptırmış halkı esir edilmiş osmanlıyımı tercih ederler yoksa 1950 yılına çok partili döneme kadar hiç bir yabancı sermayenin olmadıgı kendi kendine ayakta durmaya çalışan ve gün geçtikçe güçlenen Cumhuriyeti ve Atatürk'ü mü sizce hangisi daha çok işlerine gelirdi?
Gerçekten safmışsınız kendi tarihçilerinize ve Cumhuriyetin milletimiz için kazanımlarına inanmayıp bir yunan kadınının sözüne güvendiğiniz onun yalanına kandıgınız için gerçekten safmışsınız...
maskosu
ama şimdi biliyorum her şeyi, ve diyorum ki bizans tekrar gelse müslümana bunların yaptıklarından farklı ne yapardı?
Bizans çok iyi biliyor tekrar gelemez lakin uşakları gelmiş ve yapmışlar onun yapamayacağını.
Bu gün ırakta en madur saddam ve taraftarları olduğu gibi,
Dünde burada en madur Müslüman Türk milletiydi,
bu işi kotaranlar erkek kedi gibi yaptılar yapacaklarını ama şimdi mızrak çuvala sığmıyor ve Müslüman Türk milleti gaspedilen hakkını istiyor,
söke sökede alacak inşaallah keser döndü sap döndü, kesilen hesap döndü.
ön almak için çıkardıkları kuklalarıda yakında çekilecek sahneden
maskosu
o tatilde kilisesine gidiyor ben cumaya gidemiyordum
onun babası latince bildiği için en yüksek memur olmuş, benim babam harf inkilabıyla bir günde cahil olmuştu, ve daha neler neler.
Taylan KOÇ
Bir kere bu ülkenin %99 u Müslüman…
Ve size sorarım
Ne yaptılar bu ülkede Müslümanlara toplu katliamlar mı yaptılar? Milyonlarca Müslüman mı öldürüldü böyle katliamlar oldu da bizim mi haberimiz olmadı…
Kaç kişi bu ülkede namaz kılıyor diye öldürüldü ve kaç kişi oruç tutuyor diye öldürüldü bu ülkede kaç kişi?
Haklısınız batının uşakları var bu ülkede dini duyguları sömürerek insanların maneviyatını sömürerek iktidar olmuşlar var haklısınız ülkede ki; Siyonizm in uşağı olmadığını şiddetle siyonizm ve İsrail karşıtlığını dile getirenler ülkemizdeki yaptıkları özelleştirmelerde ne yazık<ki bunların döneminde yapılan özelleştirmelerde% 80 dolayında kurumlarımızı bizzat Yahudilere sattılar ve bununla yetinmeyerek Güney doğudaki mayınlı arazinin İsrail tarafından temizlenmesi karşılığında İsrail e 49 yıllığına yer üstü ve yer altı kaynaklarını kullanma hakkını da vermek için teklif getirdiler meclise…
Şimdi
Bu yapılanlar hangi fikrin uşaklığıdır sorarım size?
Mehtap Yıldız
a n l a m a y a n a
davul zurna bile azzz......
Müsadenizle
Yok din elden gidiyor, yok namazımı kılamıyorum, orucumu tutamıyorum, yok cahil oldum, yok köreldim zart zurt. Yok zulüm gördüm, acı çektim, bilen bilmeyen de gerçekten inanacak bu söylediklerinize. Yok az kaldı, yok biz geleceğiz, yok temizleyeceğiz, yok öldüreceğiz, yıllardır iktidara geliyorsunuz, tarikatın biri gidip diğeri geliyor ülkenin başına, hala şikayet ediyorsunuz, hala dini kurtaramadınız. Neden, çünkü bu ülkenin %5 i anca müslümandır. Gerisi din taciridir.
Tarihi iyi bilmek, okumak lazım
Osmanlı, padişah Osman’ının annesi Yahudi değil diye tahtan indirip kırk gün kırk gece tecavüz eden sapıklardan ibarettir. Osmanlı tarihini okuyanlar, osmalıda bir iki padişah hariç, hepsinin annesinin Türk olmadığını bilir.
Atatürk bu milleti kendi tecavüzcülerinden kurtardı, yine yaranamadı. Şimdi kalkmış bu millet tecavüzcülerini geri çağırıyor, haydi hayırlısı. Ben böyle insanlara ‘’senin Atatürk'le zorun ne, tamam senin gibi bir mikroorganizma için canını tehlikeye atmış da, sendeki bu cahilliğin sınırları da hektarla ölçülmez be adam, hiç kusura bakma,’’ diyesim geliyor
Tarihini bilmeyen hiç konuşmasın. Kısa dönem hariç, son atmış yıldır ülkeyi kimlerin yönettiğini herkes çok iyi biliyor.
ATATÜRK'E " DİKTATÖR" DİYEN DİNCİ FAŞİSTLER ATATÜRK'ÜN YAPTIĞI GİBİ, MÜFTÜLERİN SEÇİMLE İŞBAŞINA GETİRİLMESİ KANUNUNU NEDEN ÇIKARMIYORLAR…
DEMOKRATİK- DİNCİ FAŞİSTLER ATATÜRK'E " DİKTATÖR " DİYORLAR..BENSE BUNLARA ALLAH'SIZ MÜSLÜMAN DİYORUM.
ATATÜRK ZAMANINDA DİNLERARASI DİYALOG" YAPACAK HIYANET İŞLERİ BAŞKANINI ATATÜRK OYARDI..
ATATÜRK'ÜN ÖLÜMÜNDEN SONRA DİYANET İŞLERİ HIYANET İŞLERİ OLDU,DAİMA EMPERYALİST HAÇLILARA DOST OLARAK İSLAM DİYANETİ OLMAKTAN ÇIKTI,YAHUDİ VE HRISTİYAN DİYANETİ GİBİ OLDU.İMAMLAR HAHAM GİBİ,MÜFTÜLER HAHAMBAŞI GİBİ OLDU..ŞİMDİ ONLARLA AYNI DİNDEN MÜFTÜLER HAHAMLARLA BULUŞUYORLAR,BUNU "DİNLERARASI DİYALOG" DİYE YUTTURUYORLAR !..ASLINDA BUNUN ADI "DİNSİZLERARASI DİYALOG" dur.
ATATÜRK 10 EKİM 1935 GÜNÜ BİZZAT MECLİS'TEKİ OTURUMA KATILARAK MASON LOCALARININ TEMELLİ KAPATILMASI VE MALLARININ HAZİNEYE İNTİKAL ETTİRİLMESİ KANUNU ÇIKARTARAK "DEFOLUN GİDİN YAHUDİ UŞAKLARI !" DEDİ.BU SÖZÜ SÖYLEMESİ ÖZELLİKLE TÜRK MİLLETİNE ÇOK ÖNEMLİ BİR MESAJDI....
PEKİ ,NURCULAR,FETHULLAHÇILAR EZİCİ (TARİKATLAR ) ÇOUNLUKLA DEFALARCA İKTİDAR OLDUKLARI HALDE "DİNSİZ-DECCAL" DEDİKLERİ ATATÜRK'ÜN YAPTIĞI GİBİ MASON LOCALARINI NİÇİN KAPATARAK DEFOLUN GİDİN YAHUDİ UŞAKLARI DİYEMEDİLER !..DİYEMEZLER ÇÜNKÜ YAHUDİ FİTNESİ ÜRETEREK ATATÜRK'E "DİNSİZ-DECCAL" DİYENLERİN HEPSİNİN DE YAHUDİ İSLAMCI TARİKATLARI OLDUĞU ANLAŞILDI..ŞİMDİ BUNLARIN ALLAH'I VAR MI, BUNLAR MÜSLÜMAN MI.....
İNSAN OLANIN İNSANA BAKIŞ AÇICI DİN ÜZERİNDE OLMAZ, DİNİ GETİRİP HAYATIN MERKEZİNE OTURTMAZ.
Kİ ZATEN
İster dinli, ister dinsiz, ister sağcı ol, ister solcu ol, veya doktor, avukat, mühendis,
ne olursan ol, biraz haddini bil derler insana.
Mevlana'dan bir tane vardı unutma.
Kimse sana bu cahilliğin karşısında gel demekle mükellef değildir.
İnsanları biraz sindirmeye çalış içine, alevi-sunni- Türk- Kürt, laz Çerkez diye ayırmadan olduğu gibi bak, o zaman huzurlu olursun.
Krallar kraldır, soytarılar soytarı.
Dünyanın değişmeyecek tek kuralı budur.
İnsanlara gavur deyip suçlayacağına ve zorla değiştirmeye çalışacağına, sen fitneliği bırak. Ben hep diyorum, cehaletin pençesinde kıvrınan, ülke değerlerine saldıran ve suçlayan insanlar Türkiye cumhuriyetinde değil İran’da Irak'ta yaşamalıdır ki, bu ülkenin her şehrinin her ferdinin değerini ve önemini kavrayabilsin,büyüklüğünün farkına varabilsin…
Saygılar...
maskosu
Seksen yüz senedir yiyip bitiremediğiniz yüzde seksenlik Müslüman Türk milleti kindar olsaydı tükürüğüyle boğardı onu arkadan hançerleyen kriptoları ama o çok sabırlı hala sabrediyor.
yazınızın tamamı çelişkilerle dolu cevap verecek yorum yazacak düzeyde değil, ama yakında bu yazdıklarınızın çoğundan utanacaksınız eminim
saygılar.
Müsadenizle
Yakında neler olacak, söyleyin biz de sevinelim, çok üzülüyoruz hiç bir değişiklik olmayacak diye...Ölümü görün söylemezseniz...
Siz bütün yazdıklarımı işinize geldiği şekilde algılıyorsunuz, illa ki beni karalamak istiyorsunuz, nerden biliyorsunuz, belki ben sizden daha müslümanım. Bakın arkadaş, asıl tehlike dine inanmak değil, dini kullanmaktır
Atatürk bu ülkeye demokrasiyi ilk getiren adamdır. Nasıl olur da Atatürk deyince aklınıza darbe, atama, yıkma, kapatma gibi demokrasi karşıtı düşünceler ve de dinsizlik gelir.
Tarikatları ve cemaatleri savunmak adına bin bir takla atan sizler, bugün ileri demokrasi adı altında Atatürk’e sövmeyi moda haline getirdiniz.
Atatürk İslam hakkında en ufak kötü bir söz söylememiştir. Hilafeti kaldırırken, dini birilerinin tekelinden çıkarmayı, insanları dini sömürgeden kurtarabilmeyi amaçlamıştır. Türkiye’de yaptığı devrimlerle İslam dinini hacı hoca üfürüğü, türbe sapkınlığı ve yobazlığın pençesinden kurtarıp yeniden yüceltti. Asla milletine dinini yasaklamamıştır, sadece dini siyasete karıştırmak istememiştir.
Din sadece ve sadece Allah ile insan arasında oluşan olgunlaşan bir olgudur. Din özgürlüğü yoktur diyen zevatlar, nedir imanın şartları. Kelimeyi şahadet getirmek, Namaz kılmak, Oruç tutmak, Zekat vermek ve Hacca gitmek değil midir. Şimdi soruyorum size, siz bu ülkede kelimeyi şahadetini istediğiniz gibi ve tekrar tekrar getirebiliyor musunuz, getiriyorsunuz. İstediğiniz yerde istediğiniz zaman namazınızı kılabiliyor musunuz, kılabiliyorsunuz. Ramazan ayı başta olmak üzere istediğiniz kadar oruç tutabiliyor musunuz, tutabiliyorsunuz. Zekatınızı verip hacca da gidiyorsunuz.
Bunları yapıyorsunuz, yine de rahat değilsiniz öyle mi
Peki bu ülkede beş vakit ezan okunuyor mu, okunuyor, sabahın köründe ezanla uyanan Türk halkı değil mi. Hala dini yaşayamıyorum demek de neyin nesi, daha ne istiyorsunuz, size recm törenleri mi tertipleyelim
Olur…
maskosu
Birkaç süfli domuz bir bağa girmiş
Bağı talan etmiş daha ne yapsın?
Hatta bağbanının ırzına ermiş
Göbeğinde bitmiş daha ne yapsın?
…………………..daha ne yapsın?
Koskoca çınarın suyunu kesmiş
Kara yel misali dalında esmiş
Bekçisi Mehmet’i çılgınca süsmüş
Bir kenara itmiş daha ne yapsın?
………………..daha ne yapsın?
Kendi milletine bomba yağdırdı
Kafasını şapka ile eğdirdi
En yakınlarını kızdı boğdurdu
Her fırsatta şetmiş daha ne yapsın?
…………………..daha ne yapsın?
Bukalemun gibi arazi olmuş
Her fırsat bulunca gülleri yolmuş
Sekiz on doğurmuş bağ domuz dolmuş
Ürünleri yutmuş daha ne yapsın?
…………………daha ne yapsın?
Sırtlanı, çakalı yanına almış
Yetmemiş çıyana, tez haber salmış
Tongaya düşürmüş gırtlaktan dalmış
Dörtkenarı tutmuş daha ne yapsın?
…………………..daha ne yapsın?
Bataklıktan gelmiş anayasası
Acemi bozkurt’u yapmış asası
Kurmuş hile dolu poker masası
Müslüman’ı ütmüş daha ne yapsın?
……………………daha ne yapsın?
Çok az şey anlattım müsadenizle
Ama açık yazdım değil genizle
Takip et birkaç yıl gel beni izle
Millet burun sürtmüş daha ne yapsın?
……………………daha ne yapsın?
Salih Yıldız…26.11.2011
&
Ama koca çınar gazel altından
Filiz yetiştirmiş has som altından
Ve yardım olunmuş Hakk’ın katından
Gafilleri dürtmüş daha ne yapsın?
………………….daha ne yapsın?
Yakında kaçacak delik ararlar
Birbirine girer feci sararlar
Son beş yüz seneden hesap sorarlar
Seher bülbül ötmüş daha ne yapsın?
……………………daha ne yapsın?
Salih Yıldız…26.11.2011
Vahi gelmesine lüzum yok birazcık düşünen görür
Tabi işine geliyorsa.
Dersim bir başlangıc bir adım sadece bana göre bundan sonraki adım Dinci şeyh sait ayaklanmasını haklı göstermek istiklal mahkemelerini yargılamak bu suretle muhalif olabilecek tarafı yanına çekmek sessiz bırakmak...
Tek amaç ATATÜRK ve CUMHURİYET'LE hesaplaşmak...
Ama unutmayalım
Keser döner,sap döner,bir gün gelir bu hesaplarda döner...
Tebrik ederim güzel yazınız için Müsade hanım
Emeğinize
Yüreğinize sağlık
Dostlukla...
Taylan KOÇ tarafından 11/25/2011 5:53:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Elbette insanların öldürülmesi hangi gerekçeyle olursa olsun hoş karşılanamaz...ancak aklıma şu geliyor:
1937 de devletin Bombaladığı Dersim toprakları Türkiye sınırları dışında olmadığı gibi, yaklaşık 30 yıldan beri dönem dönem bombalanan Şırnak, Cudi, Gabar vb. Doğu ve Güneydoğu dağları da Vatan sınırlarımız dışında değil...O zaman devlet açısından bakıldığında gerekçe neyse şimdi de aynıdır...demek ki aynı şeyi AKP de şimdi yapıyor. Karşıdakinin Alevi, Sünni , Kürt veya Türk veya bilmem ne olması farketmiyor...
O zaman adları CHP veya AKP veya vs. vs..olsa da değişen bir şey yok... ortada sadece siyasi rant kavgası var... Dürüst, devimci , yurtsever alevi vatandaşlarmızı kirli oyunların içine çekme çabasından başka bir şey değil... Ne yani zamanımı şimdi bu tartışmanın...İnsanlar memleketim Van da bez çadırlarda yokluk ve yoksunluk içinde korkunç bir kış geçirmeye mecbur kalmışlarken bu tür mide bulandıran siyasi söylemleri duymak bile istemiyorum...
Aydın ve yurtsever vatandaşlar olarak tabiiki devletin veya devleti temsil eden gücün vatandaşa yaptığı zorbalıkları kabullenmemiz mümkün değildir...Devlet dediğimiz mekanizma iktidar hırsına yenik düşen siyasilerce vatandaşa karşı hep kullanılagelmiştir. Bu Osmanlıda da ,1937 de de, daha önce de veya 12 mart ta da, 12 Eylül süreçlerinde de karşılaşılan olgulardır. Bu yönetim dönemlerinde binlerce insan işkence tezgahlarında, hapishanelerde insanlık dışı koşullarda can vermiş veya ömür boyu sakat kalmışlardır...bunlar üzeri örtülmemesi gereken olgulardır...Erbil TUŞALP'in yıllar önce Bin İşkence Bin İnsan adlı kitabını okuduktan sonra inanın 1 ay boyunca yemek yiyememiştim.
Ben şahsen özel yaşamımda veya iş hayatında tanıdığım alevi arkadaşlarım için iyi ki hayatıma girdiler ve iyi ki onları tanıdım diyorum. Hep sevecen, dürüst ve aydın...
Çok güzel ve tarafsız anlamlı bir yazı yazmışsınız tebrik ederim.
Sevgi ve saygılar...
rıfati tarafından 11/25/2011 9:25:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hayret hiç yorum yok. Ne çok korkak varmış:))). Bu yobaz hükümetin karşısında en yıkılmaz kale Alevi halktır. Onlar tarihler boyunca hep akılları, vicdanları,çağdaş fikirleri, namusları ve cesaretleriyle var olmuşlardır. Korku yerine saygı, kavga yerine de sevgidir Alevilerin hayat anlayışı. Cumhuriyetin bekçisi de şüphesiz en başta Alevilerdir. Durum bu iken cehalet ve kavgadan beslenen hükümet Alevileri birbirine dùşürmek için türlü hinlikler denemekle birlikte, başaramayacağını da gayet tabi bilmektedir. Sivasın avukatlığını yapan şerefsizler şimdi Alevi dostu oldular. Bunlara sadece güler Aleviler. Anlamlı ve guncel yazınızı cesaret ve bilgiyle süsleyen kaleminizi kutluyirum. Sevgi ve saygılar...