- 944 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ALEMSİN RUH ALEMİ
Ruh dünyasında nüfus sayımı yapılsaydı sonuç ne olurdu acaba? Bence ruhsuzlar (ruhunu aldıran, satan, gömen, gizleyen, ilelebet uyuyanlar) yüzünden gerçek verilere ulaşılamazdı. Peki bu bir kayıp mı? Elbetteki hayır. Çünkü bizim ruhu ince ve güzel insanlara ihtiyacımız var. Varsın ruhsuzlar sayılmasın. Ekolojik denge için ruhsuzlara gereksinim yok ki.
İçimizde sakladığımız hatta yaşattığımız büyük bir kitlenin yegane sözcüsüyüz. Her birinin ortak sesi olabilmek de o kadar basit değil. Yürek; kafesinin içinden, vicdan; kuytu ve derinlerden, altıncı his yedincisi gelse de kurtulsam dediği yerden, ruh; iç dünya coğrafyasındaki beşeri haritası çizilememiş alandan sürekli kulağımıza bir şeyler fısıldarken her zaman tarafsız, sağduyulu, mantıklı olmaya çalışmak büyük sorumluluk istiyor. Beden hükümetini görünür görünmez menkullerimizle yönetmek, ülke yönetmekten daha da zor. Son cümlemden sonra dudak kıvrımlarıma bir tebessüm takılıyor. Çünkü ülkenin hep yönetilen kısmında oldum. Bu sözüm sanırım ahkam kesmek oldu.
Hal böyle iken "Nasılsınız?" sorusuna hiç düşünmeden iyiyim veya kötüyüm şeklinde hazır paket cevaplar vermek ne derece doğrudur. İç dünyamızın kahramanlarının tek tek görüşlerini alarak cevap veriyor olsaydık nasıl olurdu acaba? Söyleyişime kendimden başlayayım izninizle.
Yürek: Hamdolsun iyiyim. Ağladığım da oldu, güldüğüm de, dayandığım da oldu dayanamadığımda, sevdiğim de oldu sevilmediğim de ama yine de şükür çarpıyorum. Yürek gözümden öpüyorum. (Ben de öpüyorum)
Vicdan : Rahat ve deliksiz uyuyorum. Temiz ve hürüm. Sızlayan bir yerim yok şimdilik. İnşallah da olmaz. Sesim geliyor mu bir iki, bir iki ses ses (Duyuyorum vicdanımın sesi duyuyorum kapat çeneni)
Ruh: Derin bir sessizlik. (Bir kere de yerinde bulsam şaşardım zaten. Yine kayıp. Belki bir köşede karalar bağlamış belki de kurduğu bir ruh tatil köyünde keyif sürüyordur. Gelince haber ver)
Nasılsın sorusunun cevabını görünmez kahramanlarımla birlikte veriyorum. "Cümleten İyiyiz. Ya siz?"
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
evet nasılsınız aziz dost hadi hadi yine iyisiniz valla iyi gördüm sizi ,,,işte söylene tüm cümle bu kadar k,işilerin hepsinini birbirine söyledigi bu kadar peki, ya söylenemiye ne kadar acaba.
aziz dosr ne ruh ne v ijdan asl olan ruhu yüregi ve vijdanı birleiştirip öyle karar v ermek degilmidir. ben öyle düşünüyorum,
alın size c ev abı derinlerde olan ve çok kolay olan ama olamayan bir soruda insanlar neden mutsuz .
ellerinize saglık kutlarım sizi
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
"Yürek","vicdan" ve "ruh" ...
Gündelik hayatımızda yeni yeni ama "derinlemesine" giren kavramlar.
Üçü de hem felsefenin,hem eğitimin,hem de dinin ilgi alanında.Araştırmaya,incelemeye ve "mola"ya değer kavramlar.
Ve Mevlana'da "tavan" yapmış hali de var bunların:
"Ben dostlarımı ne aklımla,ne kalbimle severim.Olur ya akıl unutur,kalp durur.Ben dostlarımı "ruhumla" severim,o ne durur,ne unutur."
Tatsız,tuzsuz ve "ruhsuzluk" sanırım en kötü hâl...selamlarımla.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
asıl benliğimiz özümüz.....her geçen gün erozyona uğruyor...sorguluyan bir yazı kavi kalemden...saygılar
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Arkadaşım Şeytan adlı birfilmi hatırladım. Bilmem seyrettiniz mi? Eski bir filmdir ama o kadar da eski değil. Baş rollerinde Ali Poyrazoğlu ve Mazhar Alanson vardı.
Yazı çok güzel ve anlamlıydı. İyi ki sorular sadece üç organ ya da nesneye sorulmuş. Ya popya da sorulsaydı? '' Sı.ıyorum bu dünyanın içine başka ne yapayım '' derdi her halde...İyi ki soran eden olmamış.
Yorum biraz edepsizce oldu sanırım. Özür dilerim. Ara sıra tutuyor işte böyle deliliklerim.
Selam ve saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
sami biberoğulları
Bedeni güzelleştiren, sevdiren mutlu eden ruhumuzdur.Ruh çıktığında, hissiz, renksiz, taş gibidir geri kalan.
İnce noktaları işlemişsin canım, kendini tekrarlamayan, yenilikler peşinde olan kalemini seviyorum, iyi ki tanıdım dediklerimdensiniz.Şimdilik sanal da olsa, sevgi ve selamlarımla.
Aysel AKSÜMER
Ruh ihtiyar doğar sonra gençleşir ama ama vücut genç doğar ve yaşlanır. Ama ruh güzelliği nasıl olacak.... İşte en enemlisi ruh inceliği ama bu da çok insan da yok...
Ruhunu aldıran , satan ruhsuz insanları ne yapmalı acaba?
Çevrede o kadar çok ki ruhsuzlar. Biz ruhsuzları almayalım. Acaba ince ruh takviyesi olur mu?
Her neyse ince ruh, ince düşünce ...Kısaca ruh güzelliği lazım.
Sabah sabah ben de ruhlar alemini ziyaret etmiş oldum...İyi pazarlar olsun ...Sevgilerimle ince ruhlu arkadaşım...
Aysel AKSÜMER
canandemirel
Kalıcı olan güzel ruh , diğer şeyler geçici...sevgiler...
Yürek ve vicdanla bi çeşit söyleşi gibiydi...
Farklıydı beğendim elbette tebrik ediyorum...