- 1460 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
MANTOLANMIŞ DÜNYA
Yalanlar; üstü lekeli diye silinmeden ters düz edilmiş döşemeler kadar rahatsız edici geliyor.
Altında bir leş yatarken, temize çalan renkler uydurmaya çalışanlardan, çamura sıvaşmış yüreklerinden, filtreli güzel sözler içirenlerden, gecenin siyaha boyanmış rengini bile yıldızı çok bu gece diye neredeyse sabah diye yutturmaya çalışanlardan, ses telleri bile akord edilmiş, provasız konuştuğunda sözcükleri sökülen insanları dinlemekten, göz açlığının guruldayan sesini bastırmak için midesinin üzerine kuşak dolayanlardan, kaçak gülüşlerden demli kahkahalar üretmeye çalışanlardan, gözyaşları için ithal yağmur bulutları getirenlerden, dış gebe sözcüklerden prematüre mutluluk doğumları yapanlardan usandım artık.
Yok yok ne yaparsam yapayım yine de ısınamadım ben şu dış cephesi mantolanmış dünyaya. Hep bir yerlerden soğuk esiyor.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Geciken yazıları okumaya başladım. Bazen rötarlı okuyorum. Torunum minik kızım 3 gün misafirimdi...
Yazınız çok güzel Aysel hanım kısa , öz ve anlamlı. Şu maskeleri bıraksak artık öyle dolaşsak diyorum. Ama öyle alışmışlar ki bir türlüü çıkmıyor.
Bu nedir ..Her şey yapmacık...Ama ne olursa olsun mutlaka doğal olduğu gibi görünenler çok var çevremizde...Sevgiyle kal arkadaşım...
Aysel AKSÜMER
Hepimizin içindekileri bir çırpıda haykırıvermişsiniz sanki....saygılar efendim...
Aysel AKSÜMER
Konuştuğumuz, bir şeyler paylaştığımız insanların gerçek yüzlerini görmek bizi mutlu mu ederdi, yoksa karabasana mı dönerdi yaşamlarımız?
Yine de maskesiz yüzleri tercih ederim, mantolanmamış, en doğal haliyle, içten gülümseyen bir çift göz eşliğinde.
Yazınızı okuyunca aklıma üşüşenler, tebrikler canım, farklı konularda yazman çok güzel.
Selam ve sevgiler...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
evet dogru ilim bilim teknoloji artıkça daha dürüst ve samimiş olmamız gerekirken sahta oluyoruz her alanda .
peki bu şartlar altında akla şu soru gelmiyormu aziz dost
BİZ KİMİ SEVECEGİZ SADE VE YALIN
güzel yazı için teşekkürler kutlarım sizi
Aysel AKSÜMER
"Uyandım habı gafletten,
Bu dünyayı döner gördüm.
Yılı yıldan fena derken,
Günü günden fena gördüm.
Usandım elaman ya Rab,
Bu dünyanın cefasından,
Cefasından değil hatta,
Sefasından bela gördüm." diye dilime pelesenk olan bir halk şiiridir bu.Ne yazık ki sahibini ya da kaynağını bilmiyorum ama maalesef bu şiir hayatımızın gerçeği!
Hep keşke doğru olmasa diye de hayal eder,düş kurarım.
Yazınızda bunu görmek düşündürdü beni Aysel Hanım,
Ama iyinin kıymeti de kötülerin varlığından daha iyi anlaşılamaz mı ki?
Olaylara/olgulara bakış açımızı değiştirmek her şeye rağmen bize bağlıdır.
Ayrıca yazınız çok da güncel:Tam karşımdaki iki apartmanda mantolama yapılıyor bugünlerde!(Bu da işin mizahi yanı olabilir belki.)
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
İyiliklerini, güzelliklerini anlatıp sonrasında da yediği tüm haltları, hataları, günahları dobra dobra itiraf edebilen kaç kiş var çevremizde ?
İşte ben böyle yapmaya çalışıyorum, tepkiler alıyorum, dostlar / dost görünenler kaybediyorum ama kazancım çok daha fazla oluyor : kendime güvenimi ve saygımı kaznıyorum.
Herkese de tavsiyem öyledir. Cehennemlik olduğumu ben görebiliyorsam, başkalarına masum görünmemin, kendimi aklamaya çalışmamın sahte şakşaklar, methiyeler ve sahte dostlardan başka ne kazanabilirim.
Bazılarımızı mantolamanın kurtarmadığı , kurtarmayacağı açıktır. Kabullenemeyen de kendi kaybeder en çok.
Kendimce yorumladım yazıyı. Yazma sanatı böyle bir şey bence ; herkes kendinden bir şeyler bulup, kendince yorumlamalı. Ben öyle yaptım.
Fikret TEZAL tarafından 11/16/2011 12:14:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Aysel Hanım Kardeşim.
Binanın mqantolanmış olanını bir bakışta anlamak mümkün olabiliyor da insan oğlu denilen yaratığın mantolanmışını anlamak mümkün değil. Minik bir kıza tatlı bir elma şekeri uzatan amca çocukları çok seven, belki de hayatta hiç cocuğu olmadığı için çocuk hasretiyle her gördüğü yumarcağı bağrına basmak isteyen yaralı bir amca mı? Yoksa insan bile denemeyecek bir adi mi? Çocuklarımıza '' Sakın yabancılardan bir şey almayın, onlarla bir yerlere gitmeyin'' diye öğütler verme zorunda kalmak ne kadar kötü bir şey.
İnsan bu: Eşref-i mahlukatı da var, esfele safilini de...Evet sadece insana has özellikler bunlar.
Ne yazık ki maskelerimizi atarak dolaşamıyoruz. Arkasındaki yüzden kendimiz de korkacağımız için. Ben, sen, o, biz, siz, onlar....
Selam ve saygılarımla...
Aysel AKSÜMER
Manto giymemiş birine en şık matoyu giydirirseniz sırıtır...Temeli ve duvarları çürük binaya en kalınından mantolama yapsan neye yarar? gönlü ısınmamışların her yanından soğuk eser..tebrikler Aysel Hanım
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
İbrahim ERZURUMLU
Aysel AKSÜMER
Sahteliği bir çok cephesinden benzetmelerle ne güzel anlatmışsınız. Özellikle "provasız konuştuğunda sözcükleri sökülen insanlar" ifadesi çok hoşuma gitti.
Elinize sağlık.
Yine de başkalarının sahteliğini görmek, insanda, kendi kendine karşı samimi olabildiği için şükretme duygusu uyandırıyor. Bir de böyle bakın derim.
Aysel AKSÜMER
'' Hep bir yerlerden soğuk esiyor. ''
Kasvetli hislerin, ara sıra bombardımanı böyle olsa gerek...
Kısa ve de öz...