- 1014 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dominant Kaynana.(7. Blm)
Bir gün telefon geldi annem arıyordu. Sesi telaşlıydı... Ne oldu dedim baban hasta çabuk gelin dedi telaşla gittik, babam göğsüm sıkışıyor dedi. Hadi dedim babama özele doktora gidiyoruz. Annem paramı var dedi.
Annemi anlayamıyordum kolları bilezik elleri yüzük doluydu, bu kelimeyi diyebiliyordu. Eşime kaçtın diye 3 tane ucuzundan bilezik takmıştı da kendi burma bileziklerle geziyor, al bunu bozdur da gidelim demiyordu. Eşim o senelerde dışarıya el işi yapıyordu oya boncuk hesabı, iki küçük altın bozmuş, dedi alın bunları bozdurun gidin doktora, babam dedi maaşı alınca öderim kızım, dedim baba lafımı olur hadi kalk...
Gittik doktora. Doktor: kalp damarları tıkalı dedi, babama derhal ameliyat olması gerekiyor, yağlı tuzlu yasak, sitres yasak, sigara yasak, yasak da babam bu sinirlendi mi hemen sigara içer, durur mu? Eskiden annemde içerdi yemekten sonra, iyi sigara oldu mu üfüttürürdü. Eşim geldikten bir yıl sonra, annemin bir daha görmedim sigara içtiğini eve geldik, babam durgundu ve gözleri doluyor annemse ona kızıyordu, sulu gözlü diyor erkek adam ağlamaz diyordu, dedim sus artık. Sus annem çıktı gitti amcamlara anlatmaya.
Babam bakın çocuklar size anlatacaklarım var dedi. Babam belli ki doluydu ve ilk kez açılmıştı bana ve eşime. Oturun şöyle hele bir dedi söze çok eskiden diye başladı ve hey gidi günler hey ,ne günlerdi o günler dedi... Bakın çocuklar her sevdanın mutlaka zorlukları vardır...
Siz birbirinizi severek evlendiniz, ben sizi anlıyorum lakin sakın ola bir stres anında birbirinize kızıp, ananıza uyup da birbirinizi üzmeyin.
Birbirinize sıkı sarılın dedi. Bakın şu bebelere olur da ölürsem onların boynunu sakın ola bükmeyin. Ne mutlu sizlere, bugün zengin olup mutlu olmayan çok insan vardır, onlarda ben sizin gözlerinizdeki ışıltıyı hiç görmedim. Allah herkese nasip etmez kavuşmayı, bu sözümü unutmayın dedi ve daldı bir an gözleri doldu. Geçmişte bende sevda yaşadım, ama kader sevdiğim kızı bana yazmadı.
Babama: annemle severek evlenmedin mi dedim.
Onu da sevdim amma o başkaydı, eşim merak etti o kim peki, babam hiç bilmiyordum böyle bir şeyin başıma geleceğini, kimin aklına gelir ki dedi... Ben bazı duyumlar almıştım, annem, yarım yamalak anlatırdı da inanmazdım, babam ilk kez açılmıştı bize ve şaşkındım
eşim dedi peki ne oldu baba, anlat hele bi... Babam ananıza bu konudan bahsetmek yok ama... Dedi tamam mı? Dedi tamam dedik.
Babam: off of dedi söze başladı, aynı köydendik, onu sevdim aşağı mahallede oturuyorlardı. Yolun üstündeydi evleri. Aynı okulda okuduk, aynı sınıftaydık ananızla da tabiî ki ama o zamanlar o vardı... O da beni seviyor du... Lakin okul bitti biz büyüdük, iş ciddiye binince dedi istet, anama açıldım...
Anam: olmaz dedi.
Dedim: neden, neden olmaz ana.
Olmaz dedim ya oğul ısrar etme, bu sevdadan da vaz geç...
Döndüm babama, babam şaşırmış ve donmuş kalmıştı, baba sende mi anam gibi düşünüyon dedim...
Babam o kıza yaklaşırsan öldürürüm seni dedi.
Şaşkındım...
Dedim: sevmek suç mudur?
Anam babama bağırdı, hep senin yüzünden hep hep kapıyı çarptı gitti. Ya ne oluyor biri bana bir şey söylesin, neler oluyor, yoksa onu başkasıyla mı gördünüz, bilmediğim bir şey mi var dedim bağırdım.
Babam: oğlum o kız var ya.
NE OLMUŞ ONA DEDİM O İŞTE O SENİN KARDEŞİN.
Dünyam yıkıldı, nasıl olur böyle bir şey dedim. Demek ben bunca zaman kız kardeşimi mi sevmiştim. Nasıl olur baba bunu bana neden söylemedin, neden ben bir kardeşimin daha olduğunu bilmiyorum. Şimdi ne olacak bunun vebalini nasıl öderiz dedim. Babamda çok üzgündü anlatmasını istedim.
Babam nasıl kardeş olduğumuzu söyle anlattı: Bir gün tarlaya gidiyorum alkol almıştım, biraz da sarhoştum. Uzun zamandır konuşuyorduk kendisiyle. O da tarlada yalnızdı yanına gittim, tarlanın çukur yerinde biraz konuşken her şey bir anda oldu. Sonra bana haber gönderdi hamileyim, senin çocuğun o evliydi. O şartlarda çocuğu aldıramazdık buna imkân yoktu, artık mecburen doğuracaktı.
Köylü duysa bizi taşa tutardı. O gün bugündür sırdı bu. Vicdanım rahat olmadı hiç bir zaman, annene söyledim sadece, başkalarından saklamaktan başka bir çarede yoktu. Anan da affetmedi beni hiç bir zaman, hiç bir zamanda affedeceğini sanmıyorum dedi.
Babam beni öldürdün dedim, beni mahvettin, ağlayarak çıktım gittim.
İşte böyle çocuklar o gün bugündür sevdaya karşı hürmetim sonsuzdur
ben sevdamı kaderin oyununda kaybettim...
siz kavuşmuşken, sıkı sarılın birbirinize dedi babam,babam beni anlıyordu ama annem anlamıyordu bir türlü., kendi egoları ağır basıyordu
hep benim dediğim olacak diyerek hepimizi perişan ediyordu..
yazar ceylan yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.