- 1672 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNEME MEKTUPLAR....(11)
Rodopların Asil Kadını...
Yapılanları içe sindirememek,reddetmek,kabullenememek...Çok ama,çok zor bir eylem olduğu açık......Eğer bu zorluk,yaşanılan vatan parçası ile ilgili ise,çok,çok daha zor...İşte benliğinize sindiremediğiniz,ama sevimsiz bir gerçek olarak yaşadığınız mübadele bunun hüzünlü bir ifadesidir...
Babaanneciğim.!
Yunanlılarla ilgili yaptığın tesbitlerin bugün için ne kadar doğru ve yerinde olduğunu yaşayarak öğreniyorum...
’Batı Uygarlığının şımarık çocuğudur Yunanlılar,Devletleri altın tepsi içinde sunulmuştur..Yüz verseniz yüz daha isterler..Çalışmadan keyifle yaşam belirgin özelliklerindendir...Doyumsuzdurlar..Katiyyen tatmin olmazlar..Dünyanın yanması umurlarında olmaz..Kriz çıkarmada üzerlerine yoktur..Ama istemeskte komşularımızdırlar....’
Greko-Roman Uygarlığın mirasyedileri...Ver,ver harcasınlar...
Zaman,zaman hararetle anlattığın gibi; siz ve sizin gibiler Anadoluya gelirken,özellikle
Orta ve Doğu Karadenizden de 1.250.000 civarında kişi terkettiğiniz o topraklara,zorunlu olarak iskan ettirildi...Çok defa belirttiğin gibi;Yunanistan devleti İngiltere,Fransa ve Rus Çarlığının,Osmanlı Devleti üzerinde oluşturdukları baskılar neticesinde 1832 İstanbul Antlaşması ile resmen kuruldu...Osmanlıdan ilk defa bağımsızlık elde eden Balkan halktıdır Yunanlılar...İlk kurulduğunda Mora Yarımadası ve birkaç ada ile sınırlı olan bu küçük devlet,çeşitli olaylar bahane edilerek Osmanlıdan koparılan topraklarla büyütüldü...
Yaptığım araştırmalar bana şunu gösterdi...Yunanistan Krallığı ilk kurulduğunda nüfüsu iki milyonun altında idi...Bu nüfusun yarısından çok fazlası Arvanit adı verilen Yunanlaşmış Arnavutlardan oluşuyordu...Bu sayıya,birbuçuk milyon zorunlu olarak göç eden Rumca konuşan Anadolulu halk ilave edildi...Şunu belirtebilirim ki bugün için onbirmilyon civarında olan Yunanistan nüfüsunun çoğunluğunu Anadoludan göçen bu halk oluşturmaktadır...
Müsaade ederseniz; bahse konu Karadenizli halk hakkında ulaştığım bilgileri,bu mektupta paylaşayım...
MS 1204 yılında 4.Haçlı Seferi ile Doğu Romanın başkentinin,Latinlerin eline geçmesi üzerine,Trabzona sığınan Bizans tahtının varislerinden Komnenos hanedanına mensup,David Aleksios Komnenos,Trabzon Rum İmparatorluğunu kurmuştur...Yani bahse konu devleti kuranlar Bizans tahtının varisleri,ahali ise Anadolulu bir halktır...1204-1461
yılları arasında,Trabzon ve havalisinde hakimiyet sürmüşlerdir..Malumunuz olduğu gibi,Doğu Romanın başkentinin Latinlerin işgali ile;
İznik İmparatorluğu,
Trabzon İmparatorluğu,
Epir Despotluğu,
hayat bulmuştu...
Komnenos İmparatorluğu olarak da adlandırılan,Trabzon Rum İmparatorluğunun varlığını sürdürmesinde,Gürcü Kraliçesi Tamaranın yardımları da etkili olmuştur...
Alexios Komnenos Trabzonu başkent yapmış..Bizansın varisi olduğunu ilan etmiş,çift başlı kartalı sembol olarak kullanmıştır...Tarihler MS 1461 yılını gösterirken,Büyük Fatih Sultan Mehmet Han tarafından tarih arşivine gönderilmiştir...
İşte mübadelede sizin ve sizin gibilerin boşalttıkları coğrafyaya yerleştirilen Rumca konuşan bu Anadolu kökenli ahalidir..Yani bizim bildiğimiz klasik Yunanlılarla,kısaca Greklerle uzaktan yakından etnik bir bağları yoktur...
Çünkü Türk-Yunan nüfüs mübadelesinde antlaşma zemini,Hiristiyanlar Yunanistana,Müslümanlar Türkiyeye,tezidir..Unutulmasın ki,Karaman ve civarından birçok
Türkçe konuşan Hiristiyan ahali Yunanistana gönderilmiştir,hem de ağlaya,ağlaya....
Karasu siz göçtükten sonra hep hüzünlü akıyor,ümit coşturan Egeye...Üstelik Lozanın önemli bir bölümü olan ;Türk-Yunan nüfüs mübadelesinin daha işin başında ihlal edilmesine karşın....
Sana daha önceki mektuplarımda bildirdiğim,hukuka aykırı olarak yerlerinden edilen Batı Trakya sınırları içinde kalan 18 köy hakkındaki hak mücadelem devam ediyor..
Geçen tarih bölümünde okuyan bir öğrencinin bitirme tezi ile ilgili bu konuda verdiğim bilgiler ilgili bölüm başkanını oldukça şaşırtmış..Konu hızla ilgililer tarafından da sahipleniliyor...Ben bu konuda hakkın er yada geç,yerini bulacağına inanıyorum....
Selam ve dua ile....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.