- 908 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM GERÇEĞİ(2)-Eğitim Konusu
Mustafa CEYLAN
*************************
Evet;
Van Depreminde çadır ve acil yardım rezaletinin devam etmekte olduğu haberlerini okuyor ve üzülüyoruz.
Böyle olmamalıydı, olmamalı da!
İşte bu negatif sonuçlar, deprem öncesinde ne kadar HAZIRLIKSIZ olduğumuzu açıkca göstermektedir.
Deprem öncesinde yapacaklarımız, yapmamız gerekenler her bakımdan çok önemli.
a)Eğitimde
1-Sembolik olmaktan öteye gidemeyen okullardaki deprem ve sivil savunma tatbikatlarını gösteri olmaktan çıkarmalıyız. İlköğretim ve orta öğretim okullarımıza "Deprem- Âfet ve İnsan" konulu bir ders konulmalı, bu dersin kitapları hazırlanmalı ve çocuklarımız bu konuda kesinlikle kalıcı bir eğitim almalıdır.
2-Eğitim ve öğretimin her kademesinde yapılacak olan bu " ÂFETLER VE İNSAN" eğitimine ilâveten; ilçelerde HALK EĞİTİM’ ler kanalıyla ve köylere hizmet götürme birlikleri vasıtası ile de HALKIN EĞİTİMİ sağlanmalıdır.
3-Askerlik yaparken, Mehmetçiklerimize de harp sanatı yanında Afetler ve İnsan dersi okutulmalıdır.
4-Şehirlerimizde kat mülkiyeti yasasına konulacak bir madde ile SİTE ve APARTMAN yönetimlerinde, insanlarımızın eğitilerek; deprem öncesi / deprem anı ve deprem sonrasında yapacakları konusunda eğitilmeleri sağlanmalıdır.
5-Belediyeler, bu eğitimi aldığını belgeleyenlere su -iskan vb. hizmetler vermeli; bu eğitimi aldığını belgelemeyenler bu hizmetlerden yararlandırılmamalı.
6-Belediye ve İl Özel İdarelerinde halkın bu hususta eğitimi konusunu takip edilmeli; afiş, bildiri, broşür, kitap vs hazırlayan, etkinlikler düzenleyen ve bilgileri halkla paylaşan birimler kurulmalı.
7-Afet İşleri genel Müdürlüğü’ nün taşra teşkilatı yeniden kurulmalı, eğitim ağırlıklı yeni bir teşkilât yapısına doğru hızla geçilmelidir.
8-Afetler Fonu’nun yanında Afet Eğitim Fonu adı ile yeni bir fon kurulmalı ve burada birikecek meblâğlar, afet eğitimi dışında asla kullanılmamalıdır.
9-Deprem konulu
-Tiyatrolarda oyunlar sahneye konulmalı
-Tiyatro eserleri kaleme alınmalı
-Öyküler, denemeler ve şiirler; hattâ deprem ağıtları kitaplaştırılmalı ve bu yayınlar desteklenmeli.
--------------DEVAM EDECEK-------------------
YORUMLAR
MustafaCeylan
Selam ve saygılarımı sunuyorum.