- 1598 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
ANKARA AŞKI
Plansız, programsız ama yerli yerinde sevdim seni. Aşık olmak için takvimlerden ne ay ne de gün seçtim. Sınırsız bir sevdaya, senin sınırlarından da büyük tutuldum.
Seninle çarpmaya başlayan yüreğim, seninle yaşadı bütün sevinçlerini ve kederlerini. Misafirperverliğin, sıcakkanlılığın, mertliğin ve ciddiyetinle tanıdı seni.
Rüzgârın oldukça ters eserdi. Bazen ayazın vururdu yanaklarıma. Varsın olsun! Zaten hep "Çetin olmalı aşklar; tıpkı kara sevdalı kışlar gibi" derdim. Olmadı bir şikayetim.
Üşüyen ellerimi, yaşaran gözlerimi az mı sakladım senden.Bazen yalancı güneşinle aldatsan da, gerçek yüzünün soğukluğuna da alıştırmıştın beni.
Tepeden tırnağa sırılsıklam etsen de, bilirdim bu hallerinin gelip geçici olduğunu. Baharınla güller açardın gönül bahçemde. Senin havanda, adımladığım kaldırımlarda ıhlamur kokusunu içime çekmek ne kadar da güzeldi.
Bazıları rengini soğuk ve soluk buluyorlardı senin. Onlar bilmiyorlar ki senin içini ve ilçelerini. Açtığında; sapsarı, ışıl ışıl parlayan saçlarını omuzlarında hissetmişler miydi? Ya da batarken; semalarındaki renk cümbüşünle gözlerine ziyafet çekmişler miydi acaba ?
Bahtı karaların değil bahtı açıkların şehrisin sen Ankara! Cumhuriyet güneşi senden doğdu ve şehir şehir ışık saçmaya devam ediyor. Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ün ebedi istirahatgahı Anıtkabir ne büyük onur ki senin toprağında!
Kurtuluş Savaşımızın idare edildiği, milli mücadelemizin sembolü, baş tacım, başkentim, yaşam merkezim başka söze ne hacet alenen itiraf ediyorum : "Seni çok ama çok seviyorum."
Ben Ankara’ya olan sevdamı yazdım ama biliyorum ki her şehrimizin ayrı bir destanı, ayrı bir güzelliği vardır. Yine biliyorum ki bugün bütün yürekler ayrı bir heyecanla ama aynı sevdayla çarpıyor.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız hepimize kutlu olsun.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Aysel AKSÜMER
Bayram nedeniyle yorum yasağımı bugünlük kaldırıyorum. Okuyup yorumlayamadığım diğer yazılarınız için de toplu kutlamamı kabul etmenizi rica ediyorum.
Yazınız, 1968'li yıllarda Ankarada'ki öğrenciliğimi anımsattı. Ayrıca bu yazıyla, tam size uygun, çok naif bir bayram kutlaması olmuş.
Sevgiler...
Aysel AKSÜMER
"Bahtı karaların değil bahtı açıkların şehrisin sen Ankara! Cumhuriyet güneşi senden doğdu ve şehir şehir ışık saçmaya devam ediyor. Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ün edebi istirahatgahı Anıtkabir ne büyük onur ki senin toprağında! "
Diye yazmışınız da, ben sizin gibi Ankara'nın Türkiye'ye ışık saçmaya devam ettiğini sanmıyorum. Keşke öyle olabilseydi.
Taşına, toprağına,havasına ,suyuna diyeceğim bir şey yok.
ATAM huzur içinde mi acaba?
CUMHURİYET BAYRAMINIZI KUTLAR, saygılarımı sunarım.
Aysel AKSÜMER
Biz millet olarak acıda ve kederde birlikte olmayı hep bilmişizdir. Cumhuriyet Bayramı sazlı, sözlü, çalgılı törenlerle kutlanan bir bayram değildir. Marşlar, çoşkulu şiirlerle kutlanan bir bayramdır. Üzgünüm elbette ben de.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
bekir güçlüer
Cumhuriyet Bayramı Ulusumuzun tek ULUSAL bayramıdır. Örneğin 1999 yılında yaşadığımız Gölcük depremi felaketinde çok daha ağır bir tabloyla karşı karşıya kaldığımız halde, törenlerin iptal edilmesi hiç düşünülmemişti.
Bugünkü hassasiyetimiz cumhuriyet değerlerinin aşındırılmak istenmesindeki fırsatçı yaklaşımlardır. Saygılarımla.
Ankara'daki tören iptal!
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel, Van depremi nedeniyle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları çerçevesinde Atatürk Kültür Merkezi (AKM) tören alanında düzenlenen resm-i geçidin iptal edilmesine karar verdiler. (28 ekim2011 tarihli basın haberi)
Bu beyler kendi başlarına nasıl karar veriyorlar da tek "Ulusal bayram"ımız olan Cumhuriyet bayramı törenlerini iptal ediyorlar.
Değil bir ilçenin, bir ilin yıkılması, bir bölge hatta Türkiye’nin tamamı yıkılsa ve bir tek Türk vatandaşı kalsa, yine de "Cumhuriyet Bayramı" kutlanır. Kutlanamaması için Türkiye Cumhuriyetinde tek bir vatandaşın kalmaması ya da Cumhuriyetin ortadan kaldırılması gerekir.
Türkiye'de tek bir vatandaş kalmamacasına bir felaket yaşanmadığına göre; CUMHURİYET Mİ ORTADAN KALDIRILDI?
19 Mart 1981 gün ve 17282 sayılı resmi gazete.
Kanun no: 2429
Kabul tarihi: 17 Kasım 1981.
Madde 1: 1923 yılında Cumhuriyetin ilan edildiği 29 Ekim günü Ulusal Bayramdır. Türkiye’nin içinde ve dışında Devlet adına yalnız bugün tören yapılır Bayram 28 Ekim günü 13.oo'dan itibaren başlar ve 29 Ekim günü devam eder.
Madde 2: Aşağıda sayılan resmi ve dini günler ile yılbaşı günü genel tatil günleridir.
...
Türkiye Cumhuriyeti kanunları Ülkede yaşayan herkesi bağlar.
Bu beyler, kanunun üzerinde olan kişilermidirlerki, kanunun emrettiği bir töreni iptal edebiliyorlar?
Aysel AKSÜMER
KALEMİN DAİM HİSSEDEN YÜREĞİN
BAKİ OLSUN ALKIŞLARIM VE TAM
PUANLA KUTLADIM
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
inandığınız inanç ve yaşam doğrultusunda kaleminizi öyle edepli ve sınırları korur olarak kullanıyorsunuzki sizin bu misyonunuz takdire şayandır sevgili Aysel hanım.
bir insanın sevgisini ve inandığı kavram ve kural yüceliğini incitmeden,sağa sola savurup fikirlerini, ortalığı kırıp dökmeden ve zihinleri ayrıştırıp aklı ötekileştirmeden yazıp okuruna sunması ne kadar engin bir zerafettir..
bu ılık esinti ve ılılmlı olan duruşunuzun sabit ve daim kalması dileğimle...
bir Ankaralı olarak, bu kutlu günün tüm Ülke ve Milletimize hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum...
Gazi Mustafa Kemal Atatürkün anısına ve onun gerçek yol arkadaşlarının ruhuna fatihalar göndererek...
Cumhuriyetimiz kutlu ve daim olsun inş...
çok saygılar ve sevgimle....
Aysel AKSÜMER
Cumhuriyetin kurulduğu şehirdeyim ben de yani Ankara'dayım... 6 yıldır Ankara'da yaşıyorum bir tek şeyini sevmedim Ankaranın; o da belediye başkanını:) Çok güzel anılarım var Ankara'nın bir çok yerinde, buradan ayrılınca özlem duyacağımı hissediyorum şimdiden.
Ellerinize sağlık...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Gözlerim kapalı İstanbul'u dinlerken bir marş fısldandı birden kulağıma : ''Ankara Ankara Güzel Ankara. Seni Görmek ister her bahtı kara''.Bir bahtı kara olarak Anlara'yı görmek isterim lakin işin bir de '' Kurban gelir,payın yoktur/ Haftan yoktur ayın yoktur/ Ankara'da dayın yoktur/ Mamudo gurban niye doğdun? '' tarafı var. İşte o kısmını sevmiyorum.
Aysel AKSÜMER
Ankaranın kendine has gencecik bir tarihi var. Çocukluğumun arka bahçesi, gençliğimin kalabalık caddeleri, üniversitem, şimdi işim ve yazları biber kızartması kokan, kışın çamura bulanan mahallem hep Ankara.
Hepimizin bayramı kutlu olsun.
selamlar.
Aysel AKSÜMER
cizgilikagit
Güzel yazınız için tekrar teşekkürler.
ankara hepimizin bitmeyen bir aşkıdır......büyük atam orada .....duyarlı kaleme selam.....saygı
Aysel AKSÜMER
Ben de bu şehri bir başka seviyorum, yüreğim yana yana seviyorum. Atamın anıt kabrini en kısa zamanda ziyaret edeceğim. Bana Ankara yolu göründü . Tüm sevdiklerim Başkentte yatıyor. Babacığımda Ankara'da
Gönlüm yüğreğim Ankara diye çarpıyor...
Aysel Hanım yazılarınızın hep yanındayım, kutluyorum...
Sevgiyle kal...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
AYSE 09
zaten yazmaktan başka ne yapabiliriz ki baksana bu günün kutlamalarını kaldırmışlar atadan armağan olan bu güzel günü unutturuyorlar neymiş felaket
ya onca askerimiz şehit oldu ramazanda kimsenin umrunda değildi bir somali tutturdular sanki somali yeni açtı yıllardır nerdeydiler şimdide
demremi bahane ediyorlar inan atamın kemikleri sızlıyordur yattığı yerde
saygı sevgimlesin canım hep yanındayım hiç ayrılmayalım