- 359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Meşruiyetin Kaynağı 3
3-Görüyoruz ki sistemin iç boyutları içindeki kıyametler, sistemin geneli içindeki işleyişle bizlere yararı olan eğilimdirler. Eski, hurda, hantal yapıların silinip süpürülüp (alt üst oluşla) ortadan kalkması da, bu krizlerle, hortumlarla, deprem gibi felaketlerle olası olmaktadır. Eskinin kehanet ve kâhince olan bilme ya da bilmeye yönelen eğilim tahminleri, bu yasanın; o düzlem içi sezilen ama kavranamayan sihirli güç olacaklarıyla belirmesidirler.
Yedi semiz ineğin, yedi cılız ineği yutması, o günlerin mülkiyetçi gelişme rantına uygun büyümeleri, sistemin iç işleyişle yetersiz verimsiz kalan sistemin aksayan; sistemi fren ilişkilerine götüren az olma; sistem büyümesine cevap veremeyen, büyümeyi taşıyamayan, üretim ilişkilerinin verimsiz kalan kıtlıklarıyla; bu semirmedi büyümelerin, ortaya çıkan çelişmesidir. Semirici olanın cılızı yutucu akım gücü felaketidirler. Ya da düzgünü bir gidişin, kıtlık, doğal afet gibi bir sonuçla aşılacağının mesnet algılı, öngörücü tahminidir.
İşte bu kabil bozulana göre kurulanın denge ilişkilerini sezen, ama yeni denge ilişkilerini eski ilişkilere üzerine yorumlayan anlayış, bir felaketi size kehanet edecektir. Kavrayıştı kişileri güdümleyen bu kabil değişmeler, anlamak istendikçe, anlaşılamamakla; giderek kişi ve kişiler iç sıkıntısına dönüşürler. Bu iç sıkıntının başında düşünme stresi gelir. Kişilerin felaket tellallığı yapmaları gibi görülen gelecekten haber vermeye dek birçok izlek yorum girişmeleridirler bu kehanet tutumları. Tabi, bunun daha çok istismar oluşu ayrı bir durumdur da.
Kişilerin (birçok tahmin yaparlar olan bu kabil sezgin duyarlıların), kehanetti büyüye dek bilmeleri; bu kabil yasallığın sezilişte oluşla henüz yasallığı ortaya konamamasından kaynaklanır. İç duyumlu olan (iç özne bilmesi olan) ve içi sızlatan (iç özne bilmesi olan endişe) nedenidirler. Kâhinin [yorum, tahmin yaparın (yapar olanın)] algı bilmeli sezgisi olan, iyi bir gözlem bilirliğidir. Bu gözlem bilmeye dek kaygı ve endişeleri anlatamamanın duyarlı kişide biriken stresi, kişinin içinizdeki açıklanamayan sıkıntı ve felaketi sızlatmaya başlarlar.
Yüzlerce kâhinin tahmininden birkaçı birden doğru çıkacaktır. Tahmin gücü sayısı, bilmeyi artırır.
Kişiler iyi bir gözlemci ise, makro büyüklükteki nedense olayları gözlemleyip, her bir bağıl olayın ilişkin belirmelerini, sonuçlarını; bir nedene bağıtlayışla gecenin gündüze, gündüzün geceye dönmesindeki sıralılar gibi bir iç anlamların, içti çevrimlime dönüşmesi olacaktı.
Yine söz gelimi, sıcak ve boğucu bir havanın; yağmur, sel getireceğini gözlemlemek gibidir. Bu sıcak, sıkıcı bir kuru hava, eğer sahilde ise; böyle havanın akabinde gelecek olan fırtına, tayfun kasırga gibi felaketleri; kendi gözlemleri içinde birikmiş olan anlayıştı durumların belirmesidir. İyi bir tahmin, iyi bir fırtına öncesi sessizliğin gözlenmesinde olduğunu artık bilecektirler.
Yine orman uğultuları içindeki ortam gözlemiyle davranan sizler, ortamın birden sessizleşsen anilik durumundan hayır çıkarmayacağınız da, pek açıktır. Bu kabil deneyim, gözlem birikmelerinin kişilerde akıl olması, gaipten haberciliğin ön motifleridirler. Bu figürler, akıllı kişilerin kâhince çıkarımlarına değin yorumdu, bilmeleri olacaktır.
Yukarıdaki nedenli olaylar sıralaması içinde verilen gece gündüz örneğini yanlış anlaşılmalara meydan vermesi için vurgulamam gerekmektedir. Gece ve gündüz birbirinin nedeni değildirler. Yani gece ve gündüz, birbirinden dolayı değildirler. Güneş ışığı ile Dünyanın girişmesi sonucu bir yansımadırlar.
Her ne kadar özel bağıntılı olmanın, kendi içinde görece; insanın dıştaki gereksinimlerini karşılamaya yönelik eğilimi ile kaynak arasındaki boşluğu dolduran, kurallı tutumları varsa. Bu gibi olay ve olgular arasındaki boşluklu tanecikli alan içinde, keyfice istendik şekilde davranışlar da konabilmektedir.
Biz, o olay boşluğun esnekliği kadar ancak öznel davranıyorsak ta, hiç kimse; hiçbir olay ve durum, genel olanın evrensel yasaları güdümünden kaçıp kurtulamaz. Kaldı ki olay ve olguların boşluklu taneciklinin kendi boşluk alan ilişkileri içindeki, düzenlimle olan serbestliğiniz de; bir özneler arası boşluklu tanecikli alanın; fren ilişkili, kırpma girişmelerin, serbestliği olacaktır.
Bir ego düzlem eğiminin giderilmesi akıl almaz bilmelerin ve ağsan ilişkilenmelerin meraktı nedeni olmaktadır. Sizin egonuza kıyamet olan olayların, sizin dışınızda olan hayat (var oluş) gücüyle nasıl aşıldığını bilmek hayli şaşırtıcıdır. Tam bir yüce olanla, adi olanın; dramla, trajik komiğin groteskti olmasıdır.
Kişiye değin egocu meşruiyetin kaynağı, dıştan sosyo toplumsa yapı üzerinde çevrimleşen dolaşımıyla, kişiler egosuna değin karşılanmaların sağlanırı olmuştu. Dıştan sağlaşılanlı bu sosyo toplumsa ekonomik üretim ilişkileri girişeni sosyal ve toplumsa öznenin bilinci olmuştu.
İşte şimdiki bu yeni meşruiyetin; idari hukuki yapının meşruti kaynağı da sosyo toplumsa özne bilinçti. Tabi dıştan bu meşruiyetti kaynağın olumlanması içinde de kendi menfati oligarşili meşrulaşmanın, kişiler ajan proveke tutumlarını da ortaya koymayacak değildi hani!
18.10.2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.