- 1401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARA ZURNA
"Allı Turnam" Şarkısını söylerken yanık,
yakaladın,
aldım Kara Zurna Adını.
Onurla taşıyacağım Armağanını
Vedat!(*)
Asıl Adı MEHMET G. olan Sanatçı 1946 da Bolvadin-Afyonkarahisar’da doğdu. İlk Okulu Fatih’te, Orta Okulu Bursa’da, Liseyi Eskişehir’de bitirip 1969 da Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne yazıldı. 2 Yıl sonra Üniversiteyi terk edip, Yozgat’ta Er olarak Askerlik yaptı.
1973 de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Prof. Bedri Rahmi Eyüboğlu Resim Atölyesi İmtehanlarını kazandı ve burada 5 Yıl okudu. 1978 de Türkiye’yi terk edip Stuttgart Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde İhtisas yapmak için Almanya’ya gitti. 1981 Yılında buradan Güzel sanatlar Akademisi Bitirme İmtehanlarına (Yurt Dışarıdan) katılarak Mezun oldu. Almanya’da da Resim Teknolojisi Bölümünü bitirerek Restorator oldu.
İki Alman Hanımdan Malte(30), Can(23) ve Timur(21) Yaşlarında üç Oğlu olan Sanatçı, 3,5 Yıl Süreli bir Tıbbi Tahsili de bitirerek "Meşguliyetle Tedavi Uzmanı" olarak Muayenehane Açma hakkını kazandı.
25 Yıldır Özürlüler için bir "Yaşam-Çalışma ve Tedavi" Merkezinde kendi Muayenehanesinde Serbest olarak çalışmaktadır. 2013 Yılında Emekli olup Yurduna Dönmeyi planlayan Mehmet G. "Şu Andaki Mesleği nedeni ile" Gerçek Kimliğini gizleyip, OĞUZ CAN HAYALİ ve KARA ZURNA Takma Adları ile Şiirler, SUCUMALİ Takma Adı Altında da "Fatih At Pazarı Şiirkiyaleri" yazmaktadır.
(*) VEDAT OĞUZCAN ÜZERİNE Adlı Hikayemi lütfen okuyunuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.