Sayının önemi var konu insansa
O gün hiç bir şeyden habersiz ,kahvaltımı yaptım.O arada bir de ilham yanıma uğramış
şiir yazdırmıştı. Benim için olağan bir gündü.Ooh, dünyadan da bihaber nasılsa .gazete
okumadım,televizyon açmadım.Rahatım.
Az sonra sokağa çıktım,ekmek aldım.Yol soran bir kadınla karşılaştım ve onu deftere
yazdım.O zaman evlere asılmış bayrakları görmedim,ya da gözüme ilişmedi..
Öğleden sonra her zaman yaptığım gibi annemin yanına ,kardeşime gittim.Yolda asılı
bayraklara hayretle baktım. Bu gün günlerden hangi gündü de bu bayraklar her yana
asılmıştı.Büyüklü küçüklü bayraklar evlerin camlarından,balkonlarından sarkıyordu.He-
le devasa bir bayrak çok katlı bir binada dalgalanıyordu.Bu ayda bayram var mıydı düş .
tü aklıma ilk. Cumhuriyet bayramına daha çok vardı. Yoksa yine bir şehit mi vardı Çu-
buk’ta.Yok canım.Şehit olsaydı akşamdan her tarafı pırıl pırıl yaparlar,her yanı göster-
parlatırlardı. Büyük camii bizim evin hemen yanıda olduğu için hazırlıklardan anlardım.
Bu başka bir şey olmalı ama ne?Kardeşimgile gidince anladım ve beynimden vurulmuşa
döndüm.Onca şehit.Nasıl olmuştu.O gün haberleri izlerken hepimizin gözleri doldu dol-
du boşaldı.Çubuk üç canını şehit vermiş.Ankara’da bir kişinin ismi geçiyormuş.
O gün selâ verilmedi.Ortalık tenha ,sessiz.Şehidin biri Camili köyünden bir diğeri Kar-
şı mahalleden.Bir diğeri Pursaklar’dan.
Bu gün müezzinin yanık sesi vardı kahvaltımda.Bir şehidin selâsı verildi.Cenaze namazı-
nın nerede kılınacağından bile söz edilmedi.Bunda bir gariplik vardı.
Kaç kişi şehit olmuştu.Neden cenaze namazı kılınmıyordu?Oysa bütün şehitler büyük ca
mii olduğu için bizim evin önünden kalkardı..Çok garipti.
Sayıyla şehitlerimizi anmak istemiyorum ama Seksen şehit vermişiz ve bu bizden ,yani
halktan gizleniyordu.Bir şehit ismi anılıyor, oysa burada üç can yanmış!
Ey halkım ! Sen de saklan, yoksun sen . Sen küçücüksün gözlerinde.Sen sokaklara çıkma
yacaksın.Bir sesi de senden almak istiyorlar ya da çoktan alındı da senin haberin mi yok
Bu gece yine şehit haberleri gelmeye başladı.Acaba bu kadar mı yosa daha mı çok?
Bir can da yitse onlar bizim canlarımız çocuklarımız.Ve onlar ne yokluklarla büyüdü.
Üstüne titrerken lânet olası terör elimizden aldı.
Siz hiç ,televizyonda değil "şehit annesi gördünüz mü?"Ben gördüm.
O yavrusuyla ölür. Yavrusunu yanında ister,cennette değil..
YORUMLAR
4, 24 ya da 124 .. sayının ne önemi var.
bir tane vatan evladı şehit olsa bile bu rakam yine de çok...
çünkü milyonlar göz yaşı döküyor.
Görevim nedeniyle biliyorum, şehit sayımız 24
Öyle başkalarının dediği gibi halktan gizlenen bir durum yok bu mevzuda.
Yarın bir gün meydana çıkmayacak mı gerçek rakam?
O zaman kim verecek ve nasıl verecek bunun hesabını?
İçimiz yanıyor.. biri de bir, bini de bir acıların.
milyonlar ağlıyor, yetmez mi?
şehit anaları,,, ağlarsa anam ağlar, gerisi yalan ağlar derler.. doğru.
katılıyorum size. anaların yüreklerine korlar düşüyor.
siyasi yorum yapmıcam,,,umarım gözyaşları diner.. dua edelim...
glenay
Onu şehit ailelerine sormak gerek..İnsanlar birden küle dönüyor..
Allah bütün şehit ailalarine sabır versin ..
Yorumunza çok teşekkürler..
Onca çelişkiye-sömürüye rağmen,birlikte yaşamış farklı dilden ve inançtan olan ülke insanı siyonist emperyalistle prim vermemeli. Yıllardır bu milletin birbirine olan bağlılığı sayesinde ayakta kaldığını hatırlayıp, bu bölücü oyunun ufak parçaları olarak kullanıldığımızı görüp, aklımızı bir an önce başımıza toplayıp bütünlüğümüzü korumak adına elimizden geleni yapmamız gerekiyor. Yazık oluyor bu anakuzularına, çok yazık..
Vurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor,
Bir hilal uğruna, ya rab, ne güneşler batıyor!
M.Akif
Yazı beni duygulandırdı, hüzne boğdu
Çok şeyler yazmak istiyorum, sebep olanlar kahrolsunlar inşaallah
Yüzü birlik beraberlikten, yüzü insanlıktan yana olan herkese selam olsun..
Sevgiler selamlar
glenay
Yorumunuzu bu gün gördüm. Çok teşekkürler.
Şimdi de deprem, ikinci bir yıkım ve bunu kullanıyorlar mı diye bir soru
takılıyor aklıma..Hükümet yine yetersiz kaldı ve bunu bizzat başbakan
açıkladı.Milletin birliğini görüp baltalamak isteyen terörist güçler de ca-
bası..Ah canım ülke insanları gerçekleri bir kavrayabilse..
Sorunlar konuşmakla bitmez,size selâm ve sevgilerimi gönderiyorum..
Değerli Kardeşim...Bu milletten gizlenen o kadar çok şey var ki onların yanında bu şehit sayısı 80 miydi yoksa 24 müydü tartışması çok hafif kalır...Neticede şehit sayımız gerçekten de 80 ise acımız üç kat daha artmış olur...Asıl daha acı olan bu çocukların kanları üzeride oynanan oyunlar...Birileri bu vatanın yoksul evlatlarını bozuk para gibi harcıyor...Şu meşhur Dolmabahçe görüşmesi üzerideki sır kalkarsa ( Recep Yayyip Erdoğan - Yaşar Büyükanıt görüşmesi ) o zaman anlaşılacak her şey...( Ordu nasıl bir pisliğe bulaştırılmıştı ki 27 Nisanda muhtıra verecek kadar cesur, Bir kaç gün sonra yapılan görüşmeden sonra süt dökmüş kedi oldu...Şimdi olan ise şu: Bir tarafta '' Siz bu güne kadar hep bana karşı oldunuz, şimdi de ben sizden bunun hesabını soracağım'' diyen bir hükümet...Öte tarafta da ''Madem öyle işte böyle deyip burnunun dibinden geçen terörist için bırakın gitsinler diyen bir ordu..'' Sonuç: Hakkari Çukurcada 24 ya da 80 şehit verdik haberleri...İşimiz maalesef yine kürt anne- babalarına kalıyor Onlar eğer pkk terör örgütüne ' Dur yeter, biz senin , bizler adına öldürmeni de evlatlarımızın sizin yolunuza ölmesine de karşıyız'' demezlerse bu kan daha çoook akmaya devam edecek gibi görünüyor...Bir çare de Hükümetin istifa etmesi gibi görünmekle beraber ben gelecek olanın gideni aratacağından endişe ediyorum. Çünkü geçmişe baktığımda bundan önceki 7 başbakanın '' Artık bıçak kemiğe dayandı '' dediğini görüyorum. Bir hükümet değişikliği olduğu takdirde 9. kez '' Bıçak kemiğe dayandı'' diyecek yeni başbakan...
glenay
Dedikleriniz çok doğru.Kim başa geçse aynı yaşananlar olacak.
İnsan gene de biraz umt etmek istiyor.Diliyorum başımızdakiler
dahil herkes aklını başına alır da insanlarımızı düşünür..
İlginize teşekkürler..Saygılar..
glenay
Bu kadar şehit yeter ! Ama çözüm nerde,nasıl belli değil.
Sonumuz daha kötü olmaz inşaallah.Çok teşekkürler Ayşe hanım
değerli yorumunuza. Selam ve sevgimle..
Sayıyla şehitlerimizi anmak istemiyorum ama Seksen şehit vermişiz ve bu bizden ,yani
halktan gizleniyordu.Bir şehit ismi anılıyor, oysa burada üç can yanmış!
Ey halkım ! Sen de saklan, yoksun sen . Sen küçücüksün gözlerinde.Sen sokaklara çıkma
yacaksın.Bir sesi de senden almak istiyorlar ya da çoktan alındı da senin haberin mi yok
Bu gece yine şehit haberleri gelmeye başladı.Acaba bu kadar mı yosa daha mı çok?
Bir can da yitse onlar bizim canlarımız çocuklarımız.Ve onlar ne yokluklarla büyüdü.
Üstüne titrerken lânet olası terör elimizden aldı.
Siz hiç ,televizyonda değil "şehit annesi gördünüz mü?"Ben gördüm.
O yavrusuyla ölür. Yavrusunu yanında ister,cennette değil..
.....KONUNUN BÜTÜN ÖZÜ BURADA YATIYOR SEVGİLİ YAZIN DOSTUM. ONLAR ŞEHİTLERE ZATEN "KELLE" GÖZÜYLE
BAKMADILAR MI? "BİR ŞEHİT İÇİN YAYGARA KOPARTIYORSUNUZ" DEMEDİLER Mİ? VE HALKIMIZ HALÂ BUNLARIN YALANLARINA İNANIP TA " VATAN SAĞOLSUN" DEMEDİ Mİ? FAKİR FUKARA EVLATLARI VATAN İÇİN ÖLÜRKEN BU VATANIN ETİNİ, KAYMAĞINI HEP O GÖZÜ DOYMAZLAR YEMEDİ Mİ? VE YİNE TÜM BUNLARA KARŞIN TEPKİYİ KİME GÖSTERECEĞİNİ HALÂ ÖĞRENEMEDİ.
.....İŞTE BU DA BENİM CANIMI YAKIYOR.
.....VATAN EVLATLARI SAĞOLSUN. YÜREĞİNİZE VE KALEMİNİZE SAĞLIK.
.....SAYGILARIMLA KALIN, HOŞÇA KALIN.
glenay
Yorumunuza teşekkürler.En çok şehit burada verilir,en çok oy da bu-
radan alınır.Gerisini siz düşünün.
Yarım ton kömüre ,iki torba makarnaya oy veren halktan ne beklenir.
Ama bu uykudan uyanacaklar.Diliyorum ,geç olmaz..
Selam ve saygılarımla..