Çay Buğusundaki Tebessüm
Kışa girizgâh olan şu günlerde havanın gözü yaşlı Ankara’da. Yağmur kararsız, kâh yağıyor, kâh duruyor. Havaya rağmen, güvercinler sevimli ve sükûn içinde. Sabahın, taze başlangıçlara merhabası ise biraz buruk.
Sabahları havaya karışan taze simit kokusu ve çay buğusu bu merhabanın burukluğuna merhem oluyor. Çay bardağının üstünde halkalanan tebessümün albenisi sarıp sarmalıyor adeta… Simitteki susamın dişler arasındaki çıtırtısı bir şarkı oluyor. Sımsıcak çayla simitse birbirine pek yakışıyor… Sıcak bir tevazu yumağına dönüşüyor ellerde ikili.
Çayla simidin damak çelen ihtişamına, boyun eğmeme ihtimaliniz çok zayıf böyle havalarda. Çay,ister fincanda, ister bardakta olsun; eğer tazeyse kokusu ve buğusuyla büyüler göreni. Taze gevrek susamlı bir simitle ve çayla yaşayacağınız mütevazı şölen her zaman içinizi ısıtır, her zaman muteberdir.
Çay, kapalı havanın matlığını giderir; berrak ve ışıl ışıl görünüşüyle. Itırı ciğerlerinize şifa; tadı damağınıza nefasettir. Şükrün, ete kemiğe bürünmüş hâlidir bir bakıma çayla simit…Her lokmada ve her yudumda farkına varırsınız bu durumun.
Çayın buğusundaki tebessüm, gözlerinizin aydınlığıdır. Her bakışta içinizi açar. Üstünüzdeki ataletten kurtulmanıza vesile olur. Taze çaya, illa bir yoldaş bulmak gerekiyor ise o yoldaş; mutlaka dumanı üstünde susamlı Ankara simidi olmalıdır. Ki çayın buğusundaki tebessüm her yudumda biraz daha ziyadeleşsin.
Çay demlemeye zaman bulamadan evden çıkmışsanız gam değil. Bir punduna getirip çayının ihtişamını, simidinin methini bildiğiniz adreslerden birine uğrayın. Yok öyle bir adres bilmiyorum diyorsanız. Yaşadığınız şehrin,mütevazı güzelliklerine biganesiniz demektir.
Tez vakitte bu biganelikten kurtarın özünüzü. Ya da Beşevler semtine uğrayıp *Kirvenin demlediği çayın damağınızda ve dimağınızda iz bırakmasına kapı aralayın. Simitle çayın ünsiyetine şahitlik edin. Tabii kirvenin mukallitliklerine tebessüm etmeniz de işin cabası…
Yoksa, başka türlü bu gri günlerin sıkıntısını atlatamazsınız. Çayınız taze demli, simidiniz çıtır çıtır ; huzur ve sağlığınız gümrah olsun…
Ankara, 13.10.2011 İ.K
* Ankara Beşevler Teknik Okullar semtinde, Talim Terbiye Kurulu ve Yayımlar dairesi karşısında Simit arabasının yanında kıt imkanlarla çay demleyip simitle çay sunan şakacı ve mütavazı usta. Not: Çay demleme üstadı.
YORUMLAR
Elinde özenle tuttuğu bir bardak çayını mutlu bir bir yüz ifadesiyle zevkle yudumlayan insanları seyrederim de hep.."Vayy" derim "ne kerametler varmış şu tavşan kanı çayda "... Dostlara muhabbet bağında mis kokulu sohbet üzümlerini derleten aahh o mis kokulu râyihasında buluşturan çay keyfi..Yalnızken bile demlediğimde bana en güzel sırdaş, yoldaş, arkadaş olan ağız tadım can suyum benim...Alında bal lezzetini tadarken, her bir yudumumda mis kokulu anılarımla gözlerim dalar gider , berrak kızıl renginde kaybolurum muhabbet demlerinde.
Aldınız götürdünüz hâsıl-ı ve'l-kelâm işte beni bu anlamlı yazınızla beni kalemi muhabbetli zakir dost..
Kelamların kalemlerde bala dönüştüğü nice güzel yazılarda buluşmak dileklerimle
Selamlar
Sevocançiçek
zakir
zakir
Şimdi bir ikind vakti Trabzon'da... güneş, yandan- yana yüzünü gösteriyor; sonbaharın elverdiği eğimce. Yerler kup-kuru, yağmur yok. Isı: >25 Derece.
İsteme! gönderemem; yeyin blr, Trabzon Simidini...
Sarayı bile yapıldı burada: "Simit Sarayı" hem de birkaç tâne... isteme gönderemem; yayla suyundan demlenmiş çayı...
Bir eksiğimz var: Şair Evi'nde, çayımıza neş'e katacak dostları gerek; henûz kimse, soğuktan kaçacak kadar üşümemiş bu günlerde...
Şehir içinde olup da Öğretmenevi otoparkını bilen varsa, başını kaldırıp "K.Y." yazılı pencereye baksın...
Çayınızın buğusuyla br misâfir uçup gele bilir... kim bilir siftah kime nasip?... "Edebiyat Defteri"nden geliyorum" demesi yeterli dâvetiyedir...
Salığınızı diler, Saygı ile Selâmımı iletirim... Simtçine benden bir Selâm söyler misin?... bekliyordur.
Kadir Yeter. 13.10.2011- MERKEZ İLÇE- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=85709
zakir
Değerli yazarım, ne zaman ince belli badakta demli bir çay resmi görsem, içime huzur dolar.
Derhal çay içmek isterim.
İnsan günün yorgunluğunu en güzel demli bir çayla atar.Genelde biz millet olarak çaya düşkünüzdür.En azından bizim aile, eşim oğullarım, yaz kış en sıcak havada bile olsa , sudan sonra baş içeceğimiz.
Okurken yazınız içimi açtı, tiryaki biri olarak.
Selam ve saygılarımla...