- 1101 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir gözümü çıkar!
(Eski bir mesel bu da.)
Dönemin hükümdarı,birbirine düşman iki insanı huzuruna çağırır.
Önce birine,
"Dile benden ne dilersen,sana hepsini vereceğim ama sana verdiklerimin iki mislini de düşmanına vereceğim."der.
Bunları dinleyen adam,
-Bir gözümü çıkarın efendim!
Hükümdar bu isteğe şaşırır ve "neden "diye sorar.
Adam da,
-Düşmanıma iki katını vereceksiniz ya,bu durumda onun iki gözünü çıkarmış olursunuz!
................
Bu kadar "düşmanlık" tarihin derinliklerinde kalmalı artık.
Hele hele günümüzde çok kulllanılan "nezaket" ya da "incelik "kavramının anlamının şu olduğunu bir görebilsek/görebilirsek:
-İncelik,düşman yaratmadan sözünü söyleyebilme sanatıdır.(Anonim)
YORUMLAR
Örnek de ibret vericiydi son sözünüz de. Teşekkürler güzel paylaşımınız için. Selamlarımla.
sabri ayçiçek
Meselleri,küçük hikayeleri.metaforları kulllanmayı seviyorum.Bu da benim tarzım...Son sözün sahibini bilmediğim için ama adını yazamadım ama "anonim"desek de olurdu.
Korsanın her türüne hayır olduğu gibi,bu tür "intihal"lere de-sanırım aşırma-kesinlikle HAYIR.
Sizin tarzını da biraz uzunca bir hikaye...Yazamam ama okurum.
Bir de küçük önerim var size:Bu hikayeleri yada yazılarınızı bir araya toplayı,kitaplaştırınız derim...Söz uçar,yazı kalır!
Kitaplar,yazarlarının/yazanların yavrularıdır.Hem de ne olursa olsun.Bilseniz de tekrar etmiş olayım:Kirpi,yavrusunu "pamuğum" diye severmiş.
Aysel AKSÜMER
Düşman yaratmadan sözünü söyleyebilme sanatı; güzeldi ellerinize sağlık
sabri ayçiçek
Nezaket,kibarlık,incelik ya da zarafet...
Maharet değil bunlar insana ait bir vasıf/özelliktir.Ha bir de yazılanları paylaşmak da ayrı bir güzelliktir.Sağ olunuz.