- 1225 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
GÜN TANEM
Gün tanem; sana bir tanem desem biliyorum ki geride kalan üç yüz atmış dört gün kırılacak. Ama idare et artık. Ben de Allah’ın yarattığı kulların içinde gününü eğrileriyle doğrularıyla geçirmeye çalışan bir insanım. Gerçi geometri hocam yazdıklarımı okusa “Sen AB Doğru Çizgisini bile beceremezdin” der ama umrumda bile değil. Yazdıklarım senin ve benim aramda. Koca bir takvimin arasında kaybolup gideriz herhalde ne dersin.
Dostlarımın günaydın temennilerinden midir yoksa benim içindeki pozitif ışıktan mıdır bilmiyorum ama yine güzel başladım sana. “Başlamışsın da bakalım bitirebilecek misin?” dediğini duyar gibiyim. Başlamak bitirmenin yarısıysa ben günün çeyreğindeyim. Geçmişte kalanları saymak oldubitti işime gelmiyor. Geri dönüşüm kutusundan sağ kurtardığım günlerimi tecrübe dosyama aktarıyorum. Bu da pek kolay iş değil tabi. Epey zamanımı alıyor.
Gün tanem; bazen kar tanesi gibi yağıyorsun üzerime usul usul. Bembeyaz, bütün pisliklerden arınmış tertemiz bir gün yaşatıyorsun bana. Bazen dolu gibi yağıyorsun. Nereye kaçacağımı şaşırıyorum. Yirmi dört saat sanki hızlı vagon gibi hiç durmadan geçip gidiyor. Bazen de yağmur olup üzerime boşalıyorsun. Senin en çok da gökkuşağı halini seviyorum biliyor musun? Zaman zaman hayat ve duyguların; tüm renklerini senden aldığını düşünmüyor değilim. Kim bilir!
İyi haberler getirdiğin zaman yüzümde güller açıyor. Ama kötü haberler verdiğinde değil günüm, dünyam yıkılıyor. Hele çabucak geçip gitmeni istediğim anlarda lastik gibi sünüyorsun ya o zaman seni hiç sevmiyorum. Maaşa üç gün kala da sanki zamlanıyor musun ne, artırımlı pirinç gibi çoğaldıkça çoğalıyorsun.
Şimdi gün, farkındayım bırak da biraz ben konuşayım diyorsun. Hadi bakalım söz senin!
"Sessizce doğar, sessizce batarım aslında. Her şeyi günlük günistanlık yapan sizlersiniz ama haberiniz yok. Gökyüzünden ışık bağışlıyorum ama siz içinizdeki umudu bile aydınlatamıyorsunuz. Güneşimle, ayımla, yıldızlarımla yarattığım kardeşliği neden sizler yeryüzünde başaramıyorsunuz. İşte herhangi bir güne bakış: "Güneydoğu’daki saldırıda beş şehit verdik. Ankara Kumrular’daki patlamada şu kadar ölü şu kadar yaralı, Ankara Eskişehir karayolunda hız yapan bir araç takla attı. Maalesef içindeki yolcular yaşamını yitirdi’ Soruyorum şimdi size : ’tertemiz bir günü kan gölüne çeviren ben miyim?’
Her biriniz bedeninizle birlikte bir ruh taşıyorsunuz. Size verilen nimetlerin en büyüğü; doğruyu yanlışı, iyiyi kötüyü ayırt etmenizi sağlayan aklınız. Tökezleyip düşünce mi, sizi diğer canlılardan ayıran bir düşünce sisteminiz olduğu aklınıza geliyor. Doğum gününüz geçeli ne kadar oldu bilmediğim gibi son gününüzü de bilmiyorum tıpkı sizler gibi. Ama “bir gün gelir, bir gün gider” derseniz “geçen günlere yazık, yazık etmişin gönül sen” şarkısını da peşinden söylersiniz. Benden söylemesi!"
“Şey… Söz istesem!”
“Randevu günü versem!”
“Yarın uygun mu sizce”
“Sağ çıktığın her günün ilk ışıkları senin. Yeter ki gününü yaşamaya geç kalma!”
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
TEBRİKLER GERÇEKTEN YAZILARINI ÇOK BEĞENİYORUM KALEMİNİZ SUSMASIN SAYGILARIMLA
Aysel AKSÜMER
"Gün tane" ya da "bir tane"...
Bence fark etmez,çünkü "tane"nin kendisi çok önemlidir aslında.Tıpkı şu yöresel atasözündeki gibi:
-İnsanlar haneye değil,'taneye" gelirler!
Galiba yazının güzelliği de başlıktaki "tane" sözünde saklı.
Fazlası da okura kalıyor kanımca.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
inci*
Aysel AKSÜMER
Merhana Aysel Hanım,
Yorumlar her zamanki gibi güzel. Haklılar. Yazınız, bence de güzel. Bazı noktalama işaretlerinin yerli yerinde kullanılmamasını saymazsak tabi. Bunları dile getirmekle kendimi farklı mı göstermek istiyorum? Asla. Sadece az, öz ve
kendime özgü yorum yapıyorum. Hepsi bu. Yorumlarımdan sizin de yararlandığınızı görüyorum. Bunun ... (bu uygun sözcüğü bulmak çok zor.) yeterli bana.
Başarılar diliyorum. Saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
Edebiyat Defterindeki varlığınız kendi adıma söylüyorum hem iyi bir yazar hem de dikkatli ve bilgili bir okur olmanız bakımından çok önemli. Eleştirileriniz yapıcı yönde ve ben bundan çok memnunum. Teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Veysel Başer
Bu kadar övgü gönlümü okşasa da eleştiri çizgimi değiştirmez. Yarın gelecek bir yazınızda; yazım, anlatım, kurgu ve olayların örgüsü konularında yanlışlıklar gördüğümde yapılması gereken eleştiriyi
yaparım. Bunu bildiğinizden kesin eminim. İzin verirseniz önemli
bir konuyu dikkatinize sunmak istiyorum. Yazılarınız daha çok
duygu yüklü olsun. Detaydan çok öze yönelin ve duyguları
burada yoğunlaştırın.
Başarı dileklerimle saygılar.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Her günü sevgiyle yaşamak, dertsiz ve üzüntüsüzce...
Günü dolu dolu yaşamak, ertelemeden
Harika bir yazı ve resimle bütünleşmiş
Tebrik ediyorum, sevgiyle kal...
Aysel AKSÜMER
canandemirel
yazılarınız hep sevgi temalı
İyi akşamlar ...
her gün dertsizce yaşamak bir şans.....üzüntüden uzak günler dileğiyle.....saygılar
Aysel AKSÜMER
Geç kalmak kelimesi kalbimi acıtıyor, ruhumun eteklerinden intihar edecek gelinciklerin ağıdını ve son bir nefes diye yalvaran bir kadının gamzesindeki yangını hatırlatıyor...
Güzeldi güzel insan güzel...
Aysel AKSÜMER
Ayselciğim yine enfesti yazın. Tebrik ederim canım arkadaşım. Sevgiyle...
Aysel AKSÜMER
Neyzen Tevfik şöyle diyor;
"Hayat, çatlak bir kaptaki su gibidir, yaşasanda biter yaşamasan da"
Her günü dolu dolu yaşamak ve her yeni güne umutla uyanmak gerek.
Yaşanılan her gün için de Allah'a şükretmek gerek.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
Aysel AKSÜMER
"Hayat, çatlak bir kaptaki su gibidir, yaşasanda biter yaşamasan da"
Her günü dolu dolu yaşamak ve her yeni güne umutla uyanmak gerek.
Yaşanılan her gün için de Allah'a şükretmek gerek.
Değerli katkınız için çok teşekkür ederim Bekir Bey. Saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
AYSE 09
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Bugün şiiriniz ve büyüleyici yazınız..Hepsi de bütünleşti. Siz sahi misiniz?:) Böyle duygular besleyebilen çok az insan var diyemem belki ama böylesine güzel ifade edebilen çok az insan var, işte buna eminim:) Tebrikler..Süper..süper..
Aysel AKSÜMER
Gününün kıymetini bilmek,günün sorunlarıyla bir şekilde barışık yaşamak her yiğidin harcı değil.YİĞİTMİŞSİNİZ VESSELAM.Bu pozitif enerjiyi nereden alıyorsunuz bilmiyorum ama hep böyle kalın ve sararıp yaprak yaprak dökülenlere umut ışığı olun inşaallah...selamlar,saygılar...
Aysel AKSÜMER
“Sağ çıktığın her günün ilk ışıkları senin. Yeter ki gününü yaşamaya geç kalma!”
Tek kelimeyle yorumluyorum...............Müthişti.................tebrik+selam ile