- 585 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dokuz Eylül Üniversitesi Türk Hukuk Topluluğu Üyesi Serdar Han ile söyleşimiz
Dokuz eylül üniversitesi Türk hukuk Topluluğu yönetim kurulu üyesi Serdar HAN: Hem kendi alanımızda hem de kişisel olarak gelişip atamız M. Kemal Ataturk’ün izinde yürüyerek ülkemizi muhasır medeniyetler seviyesine çıkarmak için var gücümüzle çalışıyoruz…
SORU: Topluluğunuz adı nedir, ne zaman kurulmuştur ve amacı nedir?
SERDAR HAN:Topluluğumuzun adı Türk Hukuk Topluluğudur.Topluluğumuz 2007 yılında kurulmuş olup yaklaşık 5 yıllık geçmişe sahiptir.topluluğumuzun amacı, Dokuz Eylül Üniversitesi hukuk fakültesindeki öğrenci arkadaşlarımızın sadece bölüm dersleriyle kalmayıp çeşitli konularda kişisel gelişimine katkı sağlamak,hukukçu kimliğinin sadece bölüm dersleri ile kazanılmayacağını en az dersler kadar kişisel gelişimin de önemli olduğunu vurgulayarak onları sosyal aktivitelere teşvik etmektir…
Topluluğumuzun sosyal aktivitelerine gelince,gerek güncel gerekse tarihsel konularda arkadaşlarımızı bilinçlendirmek ve sosyal sorumluluk duygusunu uyandırmak amacı ile konferanslar,şiir dinletileri,fotoğraf sergileri,geziler,toplumsal ihtiyaçlara cevap verebilmek adına yapılan faaliyetleri sayabiliriz.Kızılay’la yaptığımız kan verme etkinliği ve huzurevi ziyaretlerimiz bu faaliyetlerimizden bazılarıdır…
Aktivitelerimizin altında yatan temel amaç ise; bizi biz yapan değerlerimize,unutulmaya yüz tutmuş gelenek ve göreneklerimize sahip çıkıp bunları hak ettiği şekilde yaşayıp yaşatabilmektir..Bu doğrultuda yapmış olduğumuz konferanslarımız sadece fakültemizde değil tüm fakültelerde yankı bulmuştur…
SORU:Bu güne kadar ne gibi çalışmalar yaptınız?
SERDAR HAN:
Çalışmalarımız hakkında bilgi vermek gerekir ise öncelikle konferanslarımızdan başlamalıyız…ülkemizde adından sık sık bahsettiren isimler topluluğumuz aracılığıyla okulumuza gelip öğrenci arkadaşlarımızla buluşmuşlardır.Örneğin araştırmacı-yazar Banu Avar “Hangi Dünya Düzeni” adlı konferansla, milli mücadele dönemi komutanlarımızdan Kazım Karabekir Paşamızın kızı Timsal Karabekir’in katılımlarıyla “Dünü Unutma Yarına Hakkın Olsun” adlı konferansla,Türk Tarih Kurumu eski başkanı Yusuf Halaçoğlu “Milli Kimliğimizin Hukuksal Anlamı” adlı konferansla, Prof. Dr. Özcan Yeniçeri “Türk Aydını” adlı konferansla ve okul hocalarımızdan Prof. Dr. Meltem Dikmen Caniklioğlu “Anadilde Eğitim Hakkının Hukuksal Tartışmaları” adlı konferansla arkadaşlarımızı bilgilendirmiştir.
Bu yıl ilk defa düzenlediğimiz ve araştırmacı-yazar Ozan Semerci’nin katılımıyla zenginleşen “istiklal marşı ve Türk bayrağı” adlı şiir dinletimiz büyük beğeni toplamıştır.Dinletide ney eşliğinde şiirler okunup,saz eşliğinde de türküler söylenmiştir…etkinliğimizin bitiminde ise kura ile kitap dağıtımı yapılmıştır…
Her yıl düzenlediğimiz başka bir etkinliğimiz ise Kızılay ile ortak yaptığımız kan verme etkinliğidir…Fakültemize gelen kan verme aracı sayesinde okulumuzda kan vermek isteyen arkadaşlarımızın kan vermesi sağlanmaktadır..Ayrıca bu etkinlik sayesinde okulumuzdaki arkadaşlarımızın tanışması ve kaynaşmasına imkan sağlanmaktadır…
Ve yine her sene yapılmasına özen gösterdiğimiz başka bir etkinliğimiz ise huzurevi ziyaretidir…Orada kalmakta olan yaşlılarımız ve bakıma muhtaç insanlarımızın unutulmadığını göstermek, onların güzel bir gün geçirip mutlu olmalarını sağlamak ve hayır dualarını almak bu etkinliğimizin temel amaçlarındandır…
Düzenlediğimiz langırt turnuvasıyla arkadaşlarımızın güzel bir gün geçirmesi ve okulumuzdaki arkadaşlarımızın birbiriyle tanışmasına katkı sağlamaktayız.Turnuvamızın sonunda dereceye giren arkadaşlarımıza ödüller vererek bu tur faaliyetlere teşvik etmekteyiz…
SORU:Bundan sonra topluluk olarak neler yapmayı düşünüyorsunuz?
SERDAR HAN:
Gerek topluluk içinde gerekse fakültemizde misyonumuza uygun çalışmalarımızın devam etmesini sağlamak en büyük amacımız tabi ki. Bu doğrultuda hem eskiden beri devam eden hem de yeni etkinliklerimizle her geçen gün gelişen vizyonumuzla birlikte daha çok kişiye ulaşmak amacımızdır…
Milletimizin tarihinde önemli yer tutan bizi biz yapan değerlerimize sahip çıkan ve onları daha da geliştiren büyük şahsiyetleri anma ve onların unutulmadığını göstermek amacıyla dinletiler ve ya konferanslar yapılacaktır…Bunların başında milletimiz için birleştirici,bütünleştirici olan büyük insan Mevlana ve milli şairimiz, istiklal marşımızın yazarı Mehmet Akif Ersoy gelmektedir…Bu isimler faaliyetlerimize konu olacak isimlerden bazılarıdır ve bu isimler yıl içerisinde artacaktır.
Bu yıl bir de gazete çıkarma işimiz var.Eğer şartlar olgunlaşır ve daha da önemlisi maddi destek bulma şansımız olursa bir gazete çıkarmayı düşünüyoruz… Gazete bireylere ulaşmak açısından çok önemli bir faktör olduğu için bu yönde çalışmalarımıza daha fazla önem vermekteyiz.
Önümüzdeki yıl okulumuza ve topluluğumuza yeni katılan arkadaşlarımızla tanışmak ve kaynaşmak amacıyla bir gezi de planlanmaktadır.Ayrıca langırt turnuvası ve huzurevi ziyaretlerimiz de devam edecek yine bu sene…
SORU: Bu topluluğa girmeden önceki ve sonraki duygularınızın arasında ne fark var?
SERDAR HAN:
Topluluk benim için kişisel gelişim açısından çok önemli bir adımdı...Topluluğu tanımadan önce de kendi gücümde çalışmalarım oluyordu fakat tek başıma çok da etkili olmuyordu.Ayrıca okuduğum bölüm dolayısıyla sadece derslere hakim olmak yeterli olmuyor kişisel olarak gelişip; insanlarla iletişim kurabilmek,bilgi yönünden daha da donanımlı hale gelmek önem arz ediyordu.Topluluğun hem vizyonu,hem de yaptıkları ve yapacakları gayet ilgimi çekmişti.Birinci sınıfın ortalarında Türk Hukuk Topluluğuna üye oldum.Topluluğun her türlü faaliyetine katılmaya çalıştım.Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalıştım.Bir yandan topluluğum için bir şeyler yapmaya çalışırken diğer yandan da kişisel olarak gelişmeye çalıştım ve okul bitene kadar da çalışmaya devam edeceğim…Topluluk için ne kadar çaba sarf edersem kişisel gelişimime de o kadar katkı sağlıyorum…
Kısacası topluluktan önceki halimle sonraki halim arasında gerçekten büyük farklar var.En azından topluluk sayesinde bir çok önemli isimle tanışma fırsatı buldum ve buluyorum dahası okulda ki çevrem oldukça genişledi…kişisel gelişim olarak da oldukça faydalı adımlar attım topluluğum sayesinde…
SORU: Bu toplulukta görev aldığınız süreçte kişisel gelişiminizde ne gibi gelişmeler oldu? Yeni arkadaşlıklar edindiniz mi?
Daha önceki soruda cevapladığım gibi arkadaş çevrem hayli genişledi…Daha önce sadece sınıftan arkadaşlarım mevcut iken simdi alt ve üst sınıflardan da hayli çok arkadaşlıklar edindim…kişisel gelişim olarak da gerek organizasyonların yönetilmesi ve yönlendirilmesi gerekse sunuculuk yaparak çalışmalara katıldım.Sürekli çalışmaların içinde bulunarak kişisel gelişimime önemli katkılar sağladım…
SORU: Bu topluluk sayesinde hocalar ve okul yönetimi ile alakalı ne gibi gelişmeler yaşadınız?
SERDAR HAN:
Özellikle konferanslarımıza hocalarımızın yoğun katkısı oluyor.Bu sayede hocalarımızla iletişim kurma imkanımız doğuyor.Kaldı ki bizim okulumuzda sınıflarımızın çok kalabalık olduğu ve hocalarla iletişimin bu denli zor olduğu düşünülürse topluluğumuzun hocalarla iletişim konusunda önemli bir avantaj sağladığını söyleyebilirim.Okul yönetimiyle yaşananlar genellikle prosedürden ibaret oluyor ama aslında prosedür deyip geçmemek gerek çünkü bir sorumluluk yükleniyor, olayların nasıl geliştiği ve nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi oluyoruz.Gerek faaliyetlerimiz için aldığımız izin gerekse afişler için belli bir yol izlenmesi gerekiyor.Bu yol izlenirken gerçekten önemli şeyler öğreniyoruz…
SORU: Bu topluluğun öğrenim hayatınız boyunca size ne kazandıracağınızı düşünüyorsunuz?
SERDAR HAN:
Daha önceki sorularda da değindiğim gibi bölüm derslerini öğrenmek çok önemli ama kişisel olarak gelişmek çok daha önemli..Bölüm dersleri kişisel olarak geliştiğimiz zaman bir anlam ifade eder.Kullanamadığımız bilginin ne kendimize ne de başkasına faydası olamaz. Öğrendiklerimizi en iyi şekilde uygulamak ve başkalarına aktarmak için derslerden daha başka şeylere ihtiyaç vardır.Bunun adı kişisel gelişimdir.Bir gün birine bir şey anlatırken,birini ikna ederken,bir organizasyon düzenlerken,insanlarla iletişim halinde olurken her zaman kişisel gelişime ihtiyaç duyarız…Kısacası derslerimizi kişisel gelişmişlikle taçlandırırsak eğer işte o zaman doğru yoldayız demektir…İşte bu topluluğun bana kazandırdığı en önemli özellik benim kişisel olarak gelişmem daha da önemlisi ise beni en baştan gelişmeye teşvik etmesidir. Topluluğa girdiğimden bu yana bu her geçen gün daha da arttı.Bir şeylerin değiştiğini gördükçe; isteyince ve inanınca bir şeyleri başardığımı gördükçe daha da istekle sarıldım…Topluluğun kazandırdığı bu özellik inanıyorum ki gelecekte hem iş hayatımda hem de sosyal hayatım da bana önemli yararlar sağlayacaktır. Ve doğru adımlar atmamda bana rehber olacaktır.
SORU:Topluluğunuzla ilgili başka neler anlatacaksınız?
SERDAR HAN:
Bizim amacımız okulumuzdaki en aktif topluluk olarak bizden sonra da topluluğumuzun aynı misyonu güderek arkadaşlarımıza faydalı olmasıdır.Biz topluluk üyeleri olarak vatanını milletini seven ve büyük atamız Mustafa Kemal Atatürk’ün de söylediği gibi ülkemizi muhasır medeniyetler seviyesine çıkarmak için elimizden geldiği kadar çalışan ve çalışmaya devam edecek Türk evlatlarıyız.Milletimiz binlerce yıldır başka milletlere medeniyet öğretmiş onların iline medeniyet götürmüştür.Yine bugün de milletimizin tüm dünyaya rehber bir millet olabilmesi için biz gençlere çok büyük işler düşüyor. Ben okulumuzda bizim gibi düşünen ve bu amaç doğrultusunda elini taşın altına koymak isteyen arkadaşlarımızı topluluğumuza davet ediyorum...Sadece okulumuzda değil başka fakülteden arkadaşlarımızı hatta başka üniversiteden arkadaşlarımızı da topluluğumuzla ilgilenmeye davet ediyorum…
Benim için çok önemli olan bu güzel röportajı yaptığınız için de siz Turan Yalçın beye ayrıca çok teşekkür ederim…
Turan Yalçın-tokat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.