- 634 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLİ EĞİTİM SAYIN BAKANI ÖMER DİNÇER BEYEFENDİYE AÇIK MEKTUP / KADİR DURAK
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MİLLİ EĞİTİM SAYIN BAKANI SAYIN ÖMER DİNÇER BEYEFENDİYE AÇIK MEKTUP
Müfredat gereği eğitim yapılmakta, bu eğitime milyar dolarlık yatırımlar yapılmaktadır.
Bu durum sizlerin ve milletimizin malumlarıdır.
Milletimin büyük destekleri ile eğitimin bir çok probleminin çözüldüğü de hakikatlerden biridir.
Müfredat; uzun dönemlerin elimile edilen çalışmaları neticesinde uygulanmaktadır.
Okulalrımız eğitimin yapıldığı mekanlarımızdır.
Her insanımızın evladı bu anılan okullarda okumakta ve bir anlamda geleceğe mesleki olarak hazırlanmaktadırlar.
Bir çok okulumuz belki de çok zor şartlar altında eğitimlerini idame ettirmekteler.
İlköğretim okullarında biraz daha rahat olan öğrencilerimizin orta öğretim dönemlerinde zorlandıklarını da, kendi eğitim dönemlerimizden yola çıkıp tahmin etmekteyiz.
Sayın Bakanım; Orta öğretimde; özel okulları ve elit diye tanımlanan yer ve yörelerdeki okullarımızın dışında kalan alanlardaki okullarımızda her okulda; öğrenci sayısına endekslediğimizde % 20 leri aşan sayıda öğrencimizin altı - onbir ( 6 - 11) dersten sınıfta kaldıklarını gözlemlemekteyiz.
Bunda bütün kabahat ne okulun, ne ailenin ne de öğrencinindir.
Bunun kabahati millet olarak hepimizindir.
Alt yapısını tamamlayamayan okullarımızda okulun fiziki problemlerini de çözeyim düşünce ve çalışması içinde olan eğitim sorumlusu bütün problemelerin çözümüne zaman zaman yetmediği anlar olduğunu sizler de takdir edersiniz.
Yukarıda arz ettiğim başarısızlık nedenlerini sıralamaktan ziyade mevcut durumun nasıl çözüme kavuşursa psikolojik yansımalarını aşmış oluruz mevzusunu kalemim el verdiği ölçüde arz ediyorum.
Her okulda sayıları yüzlerle ifade edilen öğrencimiz 6- 11 derten sınıfta kalmışlardır.
Bu öğrencilerimizin yarısına yakın kısmı da sınıf tekrarı yaptıklarından dolayı okul ile alakası kesilmekle karşı karşıya gelmek üzereler.
Bahse konu öğrencilerin psikolojik durumları, ailelerinin öğrencilerden beklentilerinin sadece okumaları olduğu da mutlak bir gerçektir.
Böyle durum ile karşı karşıya kalan ailelerimizin öğrencinin olumsuz etkilenmemesi için gayret gösterdiği de gerçektir.
Fakat bütün aileler evlatlarına karşi aynı anlayış ile davranmayacağı gerçeğini de dikkate almakta fayda vardır.
Öğrencilerimizin durumları, okullarımızın durumları, eğitimcilerimizin kendi problemleri de dikkata alınarak; bir kereye mahsus olmak üzere;
Sınıfta kalma durumuna son verilerek;
Sorumlu geçmede ders sınırlamasının kaldırılması;
Sorumlu olarak bir üst sınıfa geçen öğrenci;
Hem bulunduğu sınıftaki dersleri ile alakadar olacak hem de bir önceki sınıftan kalan sorumlu olduğu derslerine hazırlanacak;
Kendisine bu imkanı hazırlayanlara karşı da yükümlülüğünü yerine getirmek için gayter içinde olacaktır.
Yıl içinde beş yada altı kere de sorumlu olduğu derslerle ilgili sınavlar yapıldığı zaman hem yığılma engelllenmiş olacak, hem ağır psikolojik durumlar son bulacak hem de yıllık bazda ekonomiye gelen yük sonlanmış olacaktır.
Özetle arz edecek olur isem;
Sınırlı dersten sorumlu sınıf geçme yerine;
Sorumlu sınıf geçme sisteminin getirilip; sorumlu olunan dersler için yıl içinde belli periyotlarla sınav yapılması, bu hakkın bir öğrenciye iki hak olarak verilmesinin sağlanması verimliliği artıracaktır.
Bir öğrenci şu an; iki sene sınıfta kaldığında okulla alakası kesiliyor.
Benim şu an arz ve teklif ettiğim durumda ise; Bir üst sınıfa geçmiş olan öğrenci, sorumlu olduğu dersler ile alakalı olarak da; iki yıl hakkını kullanacak; bunda başarı elde edilmez ise; okula ve ailesine daha fazla yük getirmeden farklı eğitim yöntemlerine yönlenmesi de yine okul tarafından yapılacaktır.
Şu an bu durumda olup da sınıfta kalan öğrencilerin psikolojik olarak çok büyük problemlerle karşı karşıya durumdalar.
Dilim varmıyor bunu söylemeye; fakat belki de onlarca evladımız içinde bulunduğu ağır psikolojik durumdan kurtulamayacaklar ve intihar edecek, intihara teşebbüs edeceklerdir.
Bir tek evladımızın burununun kanamasını dahi hiç kimse istemez.
Siz ki; Eğitimin içinde bulunmuş; psikolojiden çok iyi anlayan bir bürokrattınız.
Devleti en üst noktalarda temsil etmiş bir eğitimci olarak siyasete atıldınız;
Allah size şimdi belki de; idealiniz olan bir bakanlıkta bu millete hizmet etmeyi nasip etti.
Öğrencilerimizle yaz dönemi boyunca uzun uzun görüşmeler yaptım....
Öğrencilerimiz bu durumda sizden bir talimat ile kendilerini içinde bulundukları durumdan kurtarmanızı beklemektedirler.
ÖĞRENCİLERİMİZİN PSİKOLOJİK DURUMLARINI; EĞİTİME GELEN YÜKÜN HAFİFLEMESİ, OKULlaRIMIZIN DAHA DA SEVİLİR HALE GELMESİ, VELİLERİMİZİN DE ŞU AN Kİ DURUMDAN KURTULMALARI İÇİN; SINIRLI DERSTEN SORUMLU SINIF GEÇME YERİNE; SORUMLU SINIF GEÇME İLE SINIF GEÇME UYGULANMASININ TARAFINIZCA TALİMATININ VERİLİP ONAYLANMASI HUSUSUNDA GEREĞİNİ;ARZ VE TEKLİF EDER..
ŞAHSINIZA VE MAKAMINIZA SAYGILARIMLA
KADİR DURAK
.....
NOT: BU DURUM 2 MİLYON ÖĞRENCİ BİR O KADAR DA AİLELERİMİZİ YAKINDAN İLGİLENDİRMEKTEDİR...
SAYIN BAKANIN BU DURUMU DİKKATE ALACAĞINDAN EMİN OLARAK YAZIMIZI YAYINLIYORUZ.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.