- 1384 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Hazanın Sevdasıdır Eylül
Sonbaharın ilk göz ağrısı Eylülsün sen. Az biraz da gözlerdeki hüzünsün. Hazan mevsiminin sarı, kızıl büyüsüsün aynı zamanda da çok güçlüsün.
Yalnız şimdilerde çok dertlisin biliyorum. Koca bir yıl, kökünden beslendiğin ağacının dalından birer birer ayrılmak kolay mı! Son yaprağın da ruhunu hazana teslim ederken, bastığım her kaldırımda nasıl da yaşam mücadelesi veriyorsun. Ne hazin ki hışır hışır eden sesini, içimin derinliklerinde bile işitebiliyorum.
“Acılar paylaştıkça çoğalır” sözü sanki senin için yazılmış. Her ağaç, yaprak yaprak ağlarken başından eteklerine kadar inen sarı bir duvağa bürünmüş gibiydi tabiat. Ama kâh rüzgâr rahat vermedi; uçurdu, kâh aceleci insanlar üstünden ezerek geçti. Seni toplamaktan usanan çöpçüler çırılçıplak kalmana sevindiler mi ne! Belki onlar da üzüldüler ama belli etmediler kim bilir.
Buruklaşma be Eylül! Bu halinle de güzelsin. Bu gözler, senin yemyeşil halini de iyi bilir, çiçekli halini de. Sararsan da, solsan da yine sevecek kalpler seni.
Sen yeter ki tasalanma. Gün olur devran döner, yüzün yine eskisi gibi güler. Unutma Eylül, daha yaşayacaklarımız var. Seninle beraber döküleceğiz sokaklara ve beraber üşüyeceğiz. Ellerimiz ve umutlarımız ceplerimizde iken daha ne kara kışlar atlatıp, rengârenk güller dikeceğiz mis kokulu ilkbaharlara.
Hadi hazan utanma! Rahatlatacaksa eğer seni, hiç çekinmeden yağdır üzerime biriktirdiğin yağmur bulutlarını. Varsın güneş erken batsın, ömrümüz dakika dakika kısalsın. Yüreğimde öyle bir güneş besliyorum ki sana da yeter bana da. Hüznü, el birliğiyle kış uykusuna yatırmaya ve mutluluğa birlikte uyanmaya ne dersin!
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Yaşama sevinci ve pozitif bakış tarzı varsa,her objede ve olguda mutlaka bir güzellik bulunur.Zaten var da...yaradılış sıırı o kadar degeli ki...O muazzam sistemin formülünü çözdüğünüzde...her şeyin yeli yerinde ve denge unsuru olduğunu anlayabiliyorsunuz...Kaldı ki eylüller her zaman aranan,nostljilerde olmazsa olmazlardandır...Bazen de güzellikler zıtlaarı ile anlaşılır...Güzel kavramı hakkında yargıda bulunabilmemiz için "çirkin" kavramını bilmemiz görmemiz algılamamız gerekir...Üşümeyen sıcağın kıymetini nesıl bilebilir ki?...Sonbaharın altın sarısı tonunda gümüş rengi derelerin nazlı naazlı taaşıdığı yaprakların tadına doyulabilinir mi?...Bir güz yağmuru...sabahın alacakaranlığında çimledeki çoğları adımlamanın coşkusu...mevsimin kendine özgü getirdiği meyvelerin güzelliği ve bolluğu...manavları izlemek ayrı bir nostaljidir...
Burada önemli olan sizin yazıdaki tarzınız..yaklaşımınız...üslubunuz...Sürükleyici...sonbaharın tılsımlı havasına okuyucuyu adapte eden sevecenlik ve sevgi yaklaşımı...Paylaşmaktan mutlu oldum doğrusu...Çok tebrik ediyorum değerli kalem...
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım şimdi yazıları okumaya sıra ancak geldi. Sevimli Hüma'm yani torunum 2gün ben de misafir kaldı.
Maalesef yazı uğuluyor ve sonbahara kucak açmak zorundayız. Dediğiniz gibi sevgiyle kucaklayalım.
Hepimize hayırlı sonbaharlar.
Tebrikler, sevgiyle kalın...
Aysel AKSÜMER
muhteşem NLATIM VE HARİKA GİRİŞ KISA ÖZ VE MÜKEMMEL DEMEDEN BAŞKA NE YAZILABİLİRKİ EDLLERİNE SAGLIK
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Yazınızı beğenerek okudum.
Sonbahar'a neden hep hüzün yüklenir anlıyamamışımdır.
Sonbahar bence, yenilenmenin bir başlangıcı gibi geliyor.
Saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
Mevsimlerin hepsinin ayrı bir yeri var hayatımızda. Dünya dönecek, dünyadaki varlıklar da bu uyuma ayak uyduracaklar. Her mevsim yaşanacak. Yapraklar yeşerecek, zamanı gelince de dökülecek. Tıpkı hayat gibi. Çok güzeldi canım benim. Tebriklerim ve sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Güzel bir eylül teması..
Hazan da bile umutlar canlı..Mayıs ve eylül senenin en sevdiğim aylarıdır..Muhteşem güzellikleri ile insanı cezbeder..
Alıp götürür bir yerlere..
Tebrikler şair..Gönlünüzden güzellikler eksilmesin
Saygımla
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Hazan... Her haftası birbirinin aynısı olan, koşuşturmayla geçen hayatımızda sinemalara gediğini bildiğimiz ama görmediğimiz bir film gibi. Fonda bir yerlerde oynuyor ama biz Pazartesiye sövüp, Cuma nın yolunu gözleyerek vakit geçiriyoruz.
İlham vericiydi, tebrikler.
Aysel AKSÜMER
"Küçük Ağaç'ın Eğitimi" adlı kitapta,yazar ile ninesi arasında geçen diyalogda şöyle bir cümle kullanır "yaşlı kadın" ve çok anlamlıdır bence de:
-Sonbahar,hayatın hüznüdür...
Bırakalım hayat biraz da A.Rasim'in dediği gibi olsun:
"Manzaranın güzelliği hüznünde yatar."
Aysel AKSÜMER
"Manzaranın güzelliği hüznünde yatar."
Yorumunuzu hayran hayran okudum. Değerli katkınız için çok teşekküre ederim. Saygı ve selamlarımla.
Aysel AKSÜMER
Cümleler kurulmadan başlamış ayrılık. Gözlerin gücü yettiğince teselli etmiş ve saçların değiştirmeden rengini koşarak gelmişim. Turuncuyu sevmişim inadına ve denize uzanmış parmaklarının içine dolmuş tuzlar. Özlemişim gitmeleri veya dönmeleri. Özlemişim işte, hasret bu ya, ismi konmasa bile bulurum güzel yanını.
Çok duygusaldı, tebrikler.
Aysel AKSÜMER
Mevsimler, gidip gidip yeniden geliyor, her geldiğinde de kendini yenilemeyi bilerek,
O kupkuru dallardan, yeşeren yeni ve daha canlı yapraklar, çiçekler, meyveler sunarak.
Ama insan oğlu öyle mi ?
Her sene biraz daha buruşup, kırışarak, her gün hayatın yorgunluğunu üzerine biraz daha bindirerek geliyor kendi sonbaharına.
Ve gidiş de o gidiş... Geri gelmek, yeşermek de yok, hani :((
Sevgiler
Billur T. Phelps tarafından 9/8/2011 10:45:04 PM zamanında düzenlenmiştir.