- 1522 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SANAL İCAT OLDU MERTLİK BOZULDU
Sanal İcat Oldu, Mertlik Bozuldu!
Twitter, Facebook’tan sonra en fazla ilgi gören, video, müzik, oyun veya fotoğraf paylaşılırken anlık haberlerin ve durumların takip edildiği ve paylaşıldığı bir sosyal ileti sitesidir. Twitter eminim güzel amaçlar için kurulmuştur ama bu yararlı sosyal ağ kendisi için düşünülenden farklı bir ortama dönüştüğünü yani Sosyal dedikodu kazanı yâda porno magazini haline dönüştüğünü dehşetle izliyorum. TWITER çılgınlığı büyük bir hız ile yayılırken Twıterı icat eden hiç düşünmüş müydü acaba insanların sanal âlem üzerinden hiç tanımadığı birine bile kolayca ulaşabileceği iletişim kurabileceği bu icadın dedikodu kazanı haline döneceğini. Bazen de acaba bu amaçlar için mi kuruldu bu ağ demekten de kendimi alamıyorum.
Twitter’ın güçlü, etkilisi, giderek yaygınlaşarak ve zaman zaman geleneksel kitle iletim araçlarının önüne bile çıkabilen bir “sosyal medya”ya dönüşürken. Sıradan insanlardan, sıradan olmayanlara kadar hatta yazılı ve görsel medya kuruluşları birçok kesimin büyük ilgisini çekmeye büyük bir hızla devam ediyor.
Bende Twıtere üyeyim bende yazdım gerektiğinde oraya. Güzel amaçlar için kullanıldığında harika bir paylaşım sitesi. Ama dehşetle gördüm ki orda ne kadar aykırı yazarsanız o kadar çok sizi takip ediyorlar ve yine dehşetle gördüm ki aykırı yazanlar kara koyun oluyor ona takılanlar koyun sürüsü (sürü psikolojisi). Kara koyun ne derse hep bir ağızdan aynı lafın değişik versiyon ’unu söyleyip şakşak cılık yapıyorlar kraldan çok kralcı oluyorlar bir anda.
Kimi pampişlerim der sürür arkasına 400 binleri diğeri ben doktorum kesip doğrarım der oda sürükler yüzbinleri daha birçok örnek verebilirim bu sadece gündemde olan ikisi ve bu iki kişi yazılı ve görsel medyayı öyle bir etkilemiş ki her kanalda her gazete dergide isimlerini görebiliriz. Yazdıkları ele avuca sığsa haber niteliği olsa memleket davası dünya halleri olsa tebrik edip bende destekleyeceğim. Yok, bilmem hangi sanatçı obezite olmuş vergi vermemiş bilmem hangisi asker kaçağı imiş, kim şike parası almış yok kim kimle aşk yaşamış yâda kimin vücudu daha güzelmiş. Pes diyorum hatta yuh diyorum! Bize ne milletin uçkuru!
Burda sadece twwitteri örnek verdim acaba bu sanal dünyalarda yaşayan gençliğimiz kişiliksiz bir nesil olarakmı yetişiyor? Bu yüzden mi zeki bir karakoyun peşine düşüyorlar. Acaba çocuklarımıza istedikleri her şeyi sunarken kötümü yaptık doyumsuz kişiliksiz bir nesil olmalarına biz mi sebep olduk?
Bu bilgisayar ve internet denilen icatlara çocuklarımızı kurban verirken adetlerimiz ve geleneklerimiz bizler yani orta yaş ve üstü olanlarla birlikte yok olup gidiyor. Her şeyi olan çocuklarımız, doğumsuz ve mutsuz elindeki ile yetinmeyi bilemeyen sabırsız duyarsız ve saygısız bireyler olarak yetişiyorlar. Korkarım ki gerek sanal âlemde gerekse reelde karşılarına çıkan ilk karakoyunun peşinden takılıp nereye gittiğini bilmeden gideceklerdir.
Kendi kendime sorguladım sanal dünya güvenilir mi güvenilmez mi diye. Yaşanan, süren, biten, Sorunlu ilişkilerin tümü sanal dünyadan mı başlıyor? Gerçek dünyada tanışıp yaşanan ilişkilerde hayal kırıklığına hiç uğranmıyor mu? Sonuç, gerçek dünyada ne kadar doğru, güvenilir, dürüst insan varsa bir o kadarda tersi var, aynı şey sanal dünya içinde geçerli. Sanal dünya gerçek dünyadaki insanlarla dolu, güveniliri güvenilmezi, hırlısı, hırsızı, sahtekârı, yalancısı, yalnızı, iyi niyetlisi, kötü niyetlisi hepsi orada, geriye aklımızı mantığımızı kullanmak kalıyor. Sanal dünyada hiç kimseye güvenilmez yargısı yapıldığında illaki iyilere de haksızlık yapılıyor ama bunu çocuklarımız nasıl ayırt edecek nasıl bilecek kim doğru kim yanlış. Çocuklarımızı sözde mutlu etmek için bilgisayarın başına mahkûm edersek orda kurtla kuzuyu ayırt edemeden nasıl bilgilenecek nasıl korunacak? Yeni nesil için bunların endişesini taşıyorum bilmem. Haksız mıyım?
NURTEN ATICI...yesillyeşil
YORUMLAR
Bilmem haksızmıyım.Diye biten yazınıza.
Hepimiz haksız ız diye başlayayım.
Necip Fazıl.Allah rahmet eylesin.Benim olmadığım yerde Hiç kimse yoktur Duygusana sahip bir gençlik bekliyordu.Dilerim Necip Fazılın gençliğe hitabesini okumuşsunuzdur değilse de okuyun.Lütfen.Hemen her sorunuza cevap verecek zenginlikte bir eserdir.
Aşağıdaki yazı sadece dertleşmek üzere kaleme alınmıştır.Övgü yergi eleştiri veya hakaret olsa dahi Kişisel değildir.
Mehmet akif.Allah(C.C.)Rahmet eylesin.Hak sahibi tek kişidir hakkımı vermem diyen.Diye başlamak isterim.
O zaman Hakkımız neydi.Yada çocukların" Çocuklarımızn değil" üzerimizdeki hakkı neydi. Önce bunları tesbit ve tain edersek Hak ile iştigal etmediğimizi kavramak zor olmaz.
** Sizin olduğunuz yerde hayat sizin Ahlaki değer ve doğrularınızla akmıyorsa Siz orda yoksunuz demektir.Israrla kalmak bunu teyid etmek olur ki Biz bu manada Top yekün İntihar komandosuyuz.At kendini NET'e ve başla ihanete ORDUSU.
**Hak sahibi Hakkını vermem diyense.ki bencede öyle.Kafamızı öz ağzımızdan kusuncaya kadar düşünmek gerekir.
Değilmi ki.İnsan her hareketinden birinci derecen Allah (C.C.) karşısında sorumludur.Değilmi ki.Günahın sanal olanı yok.Değilmiki Aldatmak her şekilde aldatmaktır.
felanca NİCK ile Filanca kişiyi oynamak gereği .Şeytandandır. O zaman.Şeytan ile iş başı yapmış kim olursa olsun zarardadır.
Nette de Mukavemet gerekir.
**Gerçek kişi ve bilgi .Yazamıyorsanız Hikmet aramak neden
**Okurken de yazarkende."Allah bundan haberdardır" denebilmeli.
**Aslında çok düşünmeye gerekte yok.Her işin başı BİSMİLLAH.Bunu ölçü alsa insan.Ve düşünse...
**Müslüman Wc ye ve meyhaneye Besmele çekmez.PC ye Bismillahirrahmanirrahim diya Başlamak kimin aklına gelmiş olabilir sizce.
Haksızmıyım.:):):):)...Sevgi ve selam.
o kadar hassas bir konuya değinmişsin ki ablacım, bir kaç kelime de ben eklemeden geçemeyeceğim. evet, insanlar bu sosyal paylaşım siteleri vesilesiyle herşeylerini ayan beyan ortaya dökmeye başladılar. özellikle şerefli görünüp de şerefe sığmayan bir takım işleri irtikab etmek isteyenler için bulunmaz bir fırsat. üstelik böyle insanların gizlenebilmesi için de biçilmiş kaftan. çünkü bir mucize olmazsa bunları tesbit etmek neredeyse imkansız. hal böyle olunca toplumda akkoyunu karakoyunu ayırt etmek de bir hayli zorlaşıyor.
özellikle gençler üzerinde meydana getirdiği tahribatı düşündüğümde aklım havsalam altüst oluyor. gençlik artı free zevkler peşinde cool takılmayı tercih ediyorlar. erkeklerin ve kızların manita bulmak için yaptığı saçmalıklar bir tarafa işin sadece güzel tarafını gösteren tv programları, bülbül suretinde kılavuzluğa soyunana kargalar da bu durumu içinden çıkılmaz merhalelere taşıyor. yazıklar olsun diyorum. fakat hadis-i şerifte geçen; es-sebebu kel fail: bir cürme sebep olan onu işleyen gibidir... sırrına inandığımız için bu durumlardan uzak durmaya çalışıyor ve bütün bunları yapanların da elbette ve herhalde hakettikleri sona kavuşacaklarını biliyoruz. kendi şahsım adına artık bütün sosyal paylaşım sitelerinden elimi eteğimi çekmiş vaziyetteyim. netice itibariyle onlar olmadan daha rahatım diyebilirim.
Mevla bütün gençlerimizi ve insanlığı böyle zararlı yayınlardan kurtarsın ve korusun. amin...
hürmetlerimle ablacım.
degerli yazarım gercekten güzel bir topluma faydalı konuya el atmışsınız elinize ve dilinize sağlık...
bu güzel degerli yazınızı teprik ederim...ama bilmem kac kişi deger bilp yorum yazacak...
bizm millette topluma faydalı olan konuların üzerinden es geçiyor bence okusalar ne iyi olur...ne güzel vaktinizi ayırıpta yazmışsıız...
ben pek giremiyorum dediğiniz yerlere çünkü zamanım hiç yok desem yalan degil....
zaman buldukça siirlerimi radyolara yolluyorum oradan dinliyor daha iyi topluma faydalı olmaya calışıyorum..
.degerli vaktimizi başa harcamak kadar kötü bir şey yok sanırım...
her zaman bu gibi faydalı dgerli yazıları desteklediğimi bildirir basarılarınızın daim olmasını niyaz ederim...saygılarımla..
mehmet ali unsal tarafından 9/6/2011 12:58:05 AM zamanında düzenlenmiştir.