- 2376 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
SENSİZ OLMUYOR ANNE!..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yıllar geçti ki; yoksun! Bu bayram da yine boynu bükük, yine buruk ve yine mahzunum!
Umarsız; gözlerim boşlukta hep seni aradı, loş karanlıklarda her insan siluetinde hep sana odaklandı. Saatlerce pencerenin pervazında seni sayıkladım ve seni andım. Bekleyişlerim beyhudeydi ama; umutlarımda her zaman canlıydın; hiçbir zaman fani olmadın ki!
Sen gittin gideli; içimdeki yara, hiç kabuk bağlamadı; hep derinden derine damla damla kanamaya devam edip durdu.
Son yolculuğuna uğurlarken; yumruklarımı sıkıp haykırmıştım:
“Her bayram, yanında olacağım “ diye.
İnsan oğlu çiğ süt emmiş, ihanet etmeye meyilliymiş! Sözümde duramadım,mert olamadım; namert ve nankör çıktım.
On yedi yıllık ayrılığımızın ardından sadece bir kez gelebildim, ziyaretine. Beş yıl öncesi! O zamanlar granit gibi sert görünen yüreğimin zembereği,nasıl da boşalıvermişti, hiç susmacasına. Güneş, batana; alaca karanlık çökene dek,dertleşip durmuştum seninle. Parmaklarımla tırmıklamıştım, üzerindeki toprağı! Zambaklarının kuruyan yapraklarını temizlemiş, diplerine gözyaşlarımı akıtmıştım; hep yeşil kalsınlar diye.
Sen hayattayken; zaman zaman yine ayrı kalırdık ama;dokunmazdı bu ayrılıklar bana. Şimdi ise kor gibi içten içe yanmaktayım!
İstemem bal, börek, çörek;aç kaldığımız günlerdeki şekerli suya katık ettiğin ekmeğe kaşık sallamaları özledim.
Klimalı odalar umurumda değil; ah keşke sağ olsaydın da; gölgende uyumak dünyalara değerdi.
Siyah beyaz, yırtık pırtık resmini saklıyorum yıllardır. Beni de almışsın,kanatlarının altına. Ben de ayrı bir neşe; sende ise gizemli bir hüzün;manalı bir tebessüm! Şimdi daha iyi algılıyorum: “annesizlik” seni de yakmışmış.
Bu bayram da sensiz geçti.Yine gidemedim dergahına. Affet!
Daha kaç bayram böyle mahzun ve boynu bükük kalacağım,bilemiyorum.
Bir çift kelamını duyar gibiyim:
“Hadi gel!”
Seninle olmak dünyalara bedel olur.
Sensiz olmuyor anne!.. Olmuyor anne!..
NEREDESİN ANNE
Sen gittin gideli
Mevsimler,kışa döndü
Boş kaldı ellerim
Ayaza çalındı tenim.
Kaç bayram geçti-geçecek
Beni benden edecek
Baş köşeye kurulsam da
Yerin asla dolmayacak!
Kulaklarımda hala sesin
Tenimde nefesin
Rüyalarımda hep sensin
Neredesin anne? Neredesin?..
YORUMLAR
Anne. Ne kadar güzel bir kelime ve ne kadar sıcak bir sevgi yumağı hissettiren bir duygu değil mi? Sen yokken üstümü kimse örtmüyor anne, kimse karşılıksız sevmiyor beni. Kimse senin gibi bakmıyor gözlerime ve kimse senin sevgin kadar sıcacık sarmıyor beni. Öyle çok ki onları anlatacak kelimeler varlıkları yaşamak işkeni yoklukları nefes almamızı güçleştiriyor hepimizin.
Uzun zamandır sitede olmadığım için yazılarınızı geç de olsa okuma fırsatı bulabildim. Yerine yakışan bir yazı idi. Annenizin ve bu dünyadan göçen tüm annelerin mekanı cennet olsun. Saygılar yüreğinize
Hüzünlü bir bayram çocuğunun haykırışları vardı sayfada. İnsan, kaç yaşında olursa olsun annesine ihtiyacı vardır. Hüzünlü bir yazıydı. İçinde kendimi buldum.
Selam ve saygılar Ayhan Bey.