BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN
İsterdim ki bayram bana bir şey ifade etsin, annem yeni elbiseler diksin örneğin, evdeki üç kızın en küçüğü olduğumdan onların elbiselik kumaşlarından artanlarla tek parça kumaştan yapılan entarilere taş çıkartan fırfırlı eteği ile.
Babam ramazanın son günü için bitiyor diye sevinsin, tabiî ki sevinci ramazan ayının bitmesi değil niyetli olduğu için, gündüzleri içemediği sigaraların acısını çıkartsın. Dünden bu yana hatta birkaç gündür bayramlarla ilgili yazı-şiirleri takip ediyorum da, benden başka hiç ekonomik sıkıntı çeken yokmuş içinizde.
Ne güzel bayramlarmış sizlerin yaşadığınız bayramlar, hatta hiç geçim sıkıntısı olanınız da yokmuş. İşte ben bunları görünce öyle mutlu oluyorum ki anlatamam ülkem ve halkımız adına.
Belli ki hem zengin, hem de bereketli bir ülkeyiz, baksanıza zenginliğimiz hemen her bayramın dokuz güne çıkartılıp, her sözümüzde kendimize Avrupalıları örnek alırken, iş çalışmaya gelince yan çizdiğimizi.
Mesela çikolata nasıl bir şeydir bilmezdim de, pudra şekerleri olurdu pembe-beyaz alacalı, bir de akide şekeri. Onu da babasından yetim aylığı alan Yengem aylık almaya gittiğinde alırdı ilçeden yüzeli ikiyüz gram kadar, şeker tozu yapışacak diye kâğıdı atacağı zamana kadar dört dönerdim etrafında.
Allaha şükürler olsun şimdi her istediğimize ulaşabiliyoruz, peşin ya da borca ama çocukluğumdan alacağım o kadar çok ki bayramlardan yana, ne yazık ki hiçbir şey ifade etmiyor artık bana.
Gerçekten Bayramın Sizlerde Bir İfadesi Varsa Kutlu olsun ve hep mutlu olun.
NİCELERİNE SAĞLIK VE ESENLİKLE
29.08.2011/Hatice AK
YORUMLAR
ÇOK DEĞERLİ İNSAN ;
bu anlatılanlar ,özellikle bizim kuşaktaki yaşanmışlığın bir gerçeği..her ne kadar her şeyde olduğu gibi dünü vede yoksulluğu ezikliği ,ezilmişliğimizi çok çabuk unutan ve bu gün içinde kendimizi olduğumuzdan farklı gösteren bir fert ve ulus olsakda..şuna da dikkat çekmek isterim.yaşanmışlıktaki tüm alacaklarınıza rağmen bugün ve yarınki yaşanacak ve yaşanması gereken güzel şeylerden yada bayram sevinci adına da olsa kazanılmış haklarınızdan vaz geçmeniz kabul edilir bir şey değil..üstelik mazerer ne olursa olsun...dolayısıylsa, kullanın lütfen bu hakkınızı..inanıyorum ki ve hiç kuşkusuz sizin içinde çok çok önemli ve bir anlamı vardır bayram sözcüğünün ve yaşanması gereken bu sevincin..yitirilenler elbette yerine konmaz geri getirilemez..öyleyse ...öylese kazandıklarınızla(çocuklarımız sevenlerimi,z sevdiklerimiz eşimiz dostlarımız ve hayata dair umut adına..)kullanın ve sevinin ,sevindirin sevdiklerinizi ve sizi sevenleri..yaşanılacak zaman diliminin size umut ve bayram sevinci getirmesini diliyor sağlık ve mutluluklar diliyorum..
hüünlüydü haticecik
hüzünlü
bak şimdi çocuklar bile sevinmiyor bayram diye
oysa dediğin gibi parcacılardan kumaş alırdı anacığım bayramda yeni giysinler diye
lüks bir hayatımız yoktu olmazmı fakirlik ama mutlu olmasını bilirdik küçük mutluluklarla yoktu büyük hayallerimiz
şimdi her şey bol ya mutlu olmasını bilmiyor insanlar
sevgilesin haydi gülümse yarın bayram bak şerker tadında bayramın olsun
sevgimlesin