- 1046 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HEVAL’IN ÇİLESİ
O ooooo kim gelmiş yelimi attı semli getirdi sen buraya gelir miydin heval (mari mınö)
O kavunda neyin nesi bu mevsimde?
Beni sana bu kavun getirdi tesadüfen bir dükkana girdim filenin içinde tavanda asılıydı kendi kendime dedim ki tam hastaya gidecek bir kavun sen aklıma geldin sana getirdim.
Bak heval o kadar belalar başımda geçti tanıdık tanımadık bir sürü insan ziyaretime geldi hiç kime umurumda değil inan hep sen aklımdaydın bu niye gelmiyor diye merak ediyordum hoş geldin çok sevindim.
Eğer zamanın varsa biraz başını ağarta cam şimdiye kadar kimseye anlatmadım anlatsam da anlamazlar dı .
Bak heval babam öldüğünde çocuktum on beş yaşına kadar annemin eteğinde tutunarak gezdi köyde yakın akrabamız yoktu beni hep annemin adıyla anıyorlardı kilenin Ahmet diye bir erkeğin köyde kadın adıyla anılması insanı acıtıyor ve hor görülür bana bir lakap takmışlardı kilenin Ahmet yapma hile sonra çekersin çile diye sanki biliyorlarmış gibi,herkes bilir ki kimsenin tavuğuna kış demedim ezik ve öksüz kalan biri kimseye zarı veremez.
Annem acele etti ben ölmeden seni baş göz edeyim ondan sonra ölsem de gözüm arkada kalmaz derdi ve evlendim kadın haklıymış ondan sonra o eteği de kaybettim.
İkişer üçer yıl arayla dört kız üç oğlum oldu arazimde yerindeydi kimseye muhtaç değildim.
Büyük kızım hatunu dayınla evlendirdikten sonra Zehra ile işleri kaştarıyorduk.
Kalecik yolunda sap getirirken tekerleğe kızak takmama rağmen atlar durduramadı ta aşığın Halil’in evine kadar yuvarlandılar atın biri öldü diğerinin de ayakları kırıldı araba zaten haşat oldu Allahtan ki bize bir şey olmadı o sene köylü bizim harmanı kaldırdı Allah razı olsun.
Zehra kayı köyünde nişanlıydı o sene gelin oldu fazlada evli kalmadı kızı korkuttular mı dövdüler mi bilmiyorum Zehra kafayı üşüttü yani delirdi getirip kucağıma attılar kimsenin öyle bir kızı yoktu erkek gibiydi.
Kepti de on beş yaşına geldiydi birden bire hastalandı fazla yaşamdı onu da kaybettim.
Halim vaktim yerindeydi yeniden at araba aldım bu arda Cafer de büyüdü biraz koyun aldım çobanlar bunun aklını çeldiler baban sana tabanca alsın yalvardım yakardım kurtulamadım kilenin ahmet tabancayı ne yapacak anlatamadım aldım almaz olaydım.
Cafer hastalandı koyuna Musa gitti bizden habersiz tabancayı alıyor arkadaşıyla tabancayla oynarken alinin oğlu rızayı vurdu çocuk oracıkta can vermiş.
Alinin sülalesi geniş kaza maza dinlemediler bize saldırdılar haklılar kavga edecek halim mi var tarlayı tapanı satıp kayabaşına göçtüm Musa ceza evine girdi yaşı küçüktü git gel avukat parası derken fazla yatmadı ama çok param gitti ondan sonra zöhreyi de kaybettim.
Çerkez Mehmet’e azap durdum işi çok zordu yüze yakın tosunu vardı yem su vermek altını süpürmek taramak ömrümü yedi bir gün canım burnumda bana Ahmet şu yukarda ki delikleri kapat hayvanlar üşümesin deyince tepem attı deliğin seninde a… koyum ben kendi deliğimi kapatamıyorum senin deliği kapatayım deyince o işte bitti inan ömrümde ilk yaptığım küfürdü.
Cafer durmadı baba ben evleneceğim dedi everdik gelin acizlik çıkardı ben sizinle yaşayamam ayrılacağım dedi durduramadık ayrıldı göçünü yükledi sulu ova ya göçtü bu arda yeni çeltek yer altı kömür işletmesinde işe başladı sevindim fazla çalışmadı bir haber geldi ocakta greyzu patlaması oldu iki sene sonra kemiklerini naylon çuvalla bana teslim ettiler acıya dayanamadım yatağa düştüm gördüğün gibi felç oldum sağ yanım tutmuyor.
Timisi askere gitti acemi birliğinden sonra doğuya dağıtımı çıktı yine bir kara haber oğlunuz hastanede yatıyor deyince hanım inanmadı nasıl yere düştüyse gözlerini hastane de açtı oda felç oldu timisi mayına basmış ayağı kopmuş.
Kimseye zerre kadar zararım olmadı heval mari mınö bak hanım bir yanda ben bir yanda karşılıklı yatıyoruz Allah daha bir acı göstermeden canımızı alsa da kurtulsak.
Not:Hevol on yıla yakın bir süre eşiyle karşılıklı yattılar heval vefat ettikten bir ay sonra eşi de vefat etti fakirin çilesi ölünce bitermiş,bir ters giderse işin muhallebi yerken kırılır dişin misali.saygıyla anıyorum heval mari mınö
Aşur Şahin 08.28.2011
YORUMLAR
GÖKDERE Aşur Şahin
SELAM KADİM DOST NOKTASINDAN VİRGULUNE KADAR
YUREĞİNEN ÖPERİM BABA SULTAN
İNAKİ BEREKETLİ YAZMIŞINKİ HER CAN MANİ OLMAZ SIRINIZA SEVGİLER
Kİ BU DOYARLI ANLAMLI BİR ESER BİZLERE SUNDUĞUN İÇİN
MANAVİYATI BUYUK ÖLCULMEZ BİR
CINAR GİBİSİN DEYERLİ OZAN YUREKLİ CAN USTADIM SEVGİLER SAYGILAR
KALEM DERGAHINA...