- 826 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ-2
Sen ve niceleri, bizim için neden önemlisiniz biliyor musun ? Çünkü siz amatör ruhları barındırıyorsunuz daha çok. Hayatımızı ören ve yaşatan en büyük güç, her anlamda amatör ruhlardır. Bir tür hayat enerjimizdir desek yeri var. Sizler bunlara kucak açtığınız için, onlarda hiçbir şey gözetmeden sizlere koştukları için ayrıca her ikinizde değerlisiniz. Çünkü hayatı siz örüyorsunuz...
Amatör ruhlar çalkantılı deniz gibidir..Zaman zaman kıyılarını döver, zaman zaman içine çekilir, ama, o hep hayatta, canlı ve dinamiktir. Hayatımızı anlamlı kılan da bu dinamizmdir. Patlayacak bir tohum ve tomurcuk, gonca gibi hayat yüklüdür onlar...Belki üzerlerinde profesyönellerin sahip olduğu bir etiketleri yoktur, hiçbir anlamda geçiş üstünlükleride olmayabilir, ama, varolan dinamizmleri onları anlamlı kılmaya yeter. İçlerinde bugün severek bizlerin okuduğu insanlar olduğu gibi, yarın çocuklarımızında okuyacağı insanlar çıkacaktır, bundan benim şüphem yok. Dikkat ettiniz mi ? Bayanların hayatımızda en faal olduğu alanlardan biridir buralar ki, ben özellikle bayanların edebiyatımız içinde geçmişten gelen iyreti durumlarını ortadan kaldıracak, onlara güven verecek yegane yerlerin de edebi anlamda buralar olduğuna inanıyorum. Hepimiz bayanların erkeklerden daha başarılı şiir ve yazılar çıkardıklarına şahit oluyoruz...
Benim elimde bir araştırma yok. Hani, falan gazete şu kadar basıyor, falan dergi şu kadar çıkıyor diye basınla ilgili kayıtlar edinmemiz mümkün. Ama, ülkemizde şu an en güçlü edebiyat sitesi ve siteler hangileridir, bunu ben bilmiyorum. Ama, bildiğim bir gerçek var; sanırım kayıtlı üye sayısı yöneticilerin elinde vardır. Üye sayısı yüzbinin üzerindedir. Bu asla küçümsenecek bir sayı değildir. Basılan gazete, dergi ve çıkan kitapların sayısına baktığımızda ve okunma oranlarını düşündüğümüzde, çok önemli ve değerli bir uğraşın ve imkanın içinde olduğumuzu farkederiz. En önemlisi de turfandasından bir yazıya, şiire, düşünceye ulaşmak..Bu imkanı bizlere verebilecek başka mekanizmalar yok. En babayiğit şairlerimizin kitaplarının üçbin, beşbin gibi rakamlarla basıldığını teleffuz ettiğimizde, şu an elimizde bulunan imkanın değerini de anlamış oluruz.
Bütün bunlar olurken kalanı nedir peki ? Mesele bizim bu imkanı gerçekten edebiyatımıza ve düşünce dünyamıza faydalı olabilecek şekilde adilce kullanmak..Adilce dedim de, bu çok kolay bişey de değil. Ben buralarda yöneticilik yapmadım, çok derinliğini bilmem ama, işlerinin zor olduğunu tahminedebiliyorum. Adalet kolay şey değildir. Kolay olsaydı, çağlar boyu Hz.Ömer dışında da anacağımız birileri olurdu. Yok mu ? Evet illaki olmuştur ve olacaktır. Ama, buradan sayılarının çokta fazla olmadığını anlayabiliriz. Kesin adalet olmaz ama, çoğunluğu tatminedebilecek bir yolunda bulunabileceğini düşünmek hakkımız...
Devamedecek...
YORUMLAR
Hayrettin Bey, yazınızın ilk bölümünü de okumuştum. Güzel devam ediyor. Hele, bayan arkadaşlarımızı övmeniz, bizlere güvenmeniz çok hoşuma gitti. Güzel tespitleriniz var.
Sitemiz gibi güzel site de yok. Bu bir gerçek. Tabii ki bu kadar kalabalık üyesi olan bir siteyi yönetmekte hiç kolay değil. Bunun bilincindeyiz. Yöneticilerin de birer insan olduğunu düşünerek, her eksiyi görmek zorunda değiliz. Allah yardımcıları olsun.
Yazınızın 3. bölümünü de merak ediyorum. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Saygılar.
yüz otuz bine yakın üye sayısı ile edebiyat defteri kendi alanında oldukça bvaşarılı bir yerde bulunmaktadır.
ancak her portale üye olan şair ve yazarları düşünürsek bu sayının ortalaması yüz bin cıvarında olduğu görülür.
Daha ileriye varmak ve daha başarılı olmak içinde hummalı bir şekilde çalışılmaktadır.
Adalet duygusu ve paylaşım bakımından edebiyat defteri yönetimi hassas davranmaktadır.Körler sağırlar birbirini ağırlar emsali hiç olmamıltır.Arkadaşlarımızn elinden geldiği gayreti gösterdiği ve çok titiz davrandığı bilinmektedir.Ancak elektronik terazilerin bile yanlış tartabildiği bir durumda bazı gözden kaçmalar,veya yanlışlıklarda olabilecektir.Kusursuzluk yok demek doğru olmaz kasıt ve haksızlık yoktur diyebilirz.
Dünkü yorum yazımda da yazmıştım. döt çocuklu bir ailede bütün çocukları ayni anda mutlu etmek zor.Onların tatlı dalaşmaları didşmeleri olabilmektedir.Yüz bin katılımcının bulunduğu bir portalde herkesi memnun etmek de zor iştir.Arkadaşlarımızın hakkını vermek gerek.Onlar ellerinden geleni fazlasıyla yapmaktadırlar.
Güzel gidiyor..bakaılm üçüncü bölümde neler olacak.
Aslında böyle yapıcı yazıların ayda yılda bir değil kısa aralıklarla yazılması lazım diye düşünyorum.Edebiyat defterinin kültür sanat ve edebiyat alanında internetin daima yükselen yıldızı olmayı başarması Ansızın ve arkadaşlarının yüklenmiş olduğu misyonuda ortaya koymuştur.
teşekkürler
sevgiler saygıalr