- 2733 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SOMALİ'YE YARDIM....
Bir deri bir kemik kalmış çocuklar birer birer değil küme küme ölüyorlar açlıktan !
Uzay’da hayat bulmak, başka ülkelere korku salmak için korkunç harcamalar yaparken zengin ülkeler, kayıtsız kalıyorlar bu sefalete...
İç savaşlardan, kötü yönetilmekten ve sonunda da kuraklıktan yoksul düşmüş ülke , açlıktan kırılmaya başlamış insanlar, çaresiz annelerin gözleri önünde ölmeye başlamış dünyaya gözlerini yeni açmış bebekler.
Özellikle de Ramazan ayının etkisiyle kampanyalar düzenlenmekte şimdi ülkemizde o çocuklar için.
Hangimizin aklına gelmiyor ki yardım etmek ? Hangimiz umarsız olabiliyoruz ? Gördüğüm kadarıyla herkes duyarlı bu konuda. Herkes elinden geldiğince bir şeyler vermeye çalışıyor.
Bizim insanımız yardıma muhtaç olduğunu gördüğü hiç kimseye duyarsız kalamaz zaten.
Ne yazık ki bu güzelim yardım sever duyguları çoğu zaman da suistimal edilir bu halkın.
’Allah rızası için diyene vereceksin ’, ’ Sen Allah rızası için ver, gerisine karışma’ sözleri yüzünden her avuç açana bir şeyler veren bu halk, maalesef dilenciliğin meslek edinilmesine de sebep olduğunun farkında değildir.
Her avuç açana bir şeyler verildiğini gören çok insan dilenciliği meslek edinmekte, bu yolla hiç çalışmaya gerek görmeden, duygularımızı suistimal ederek geçimini sağlamakta hatta servet sahibi bile olabilmektedir.
Yardım kuruluşlarının bazıları bile bu tür suistimallerde bulunup, Allah rızası için yapılan yardımları gerçek sahiplerine ulaştırmak yerine kendi şahsi çıkarları için kullanabilmektedir.
Ne yazık ki yıllardır çok fazla örneklerini gördüğümüz bu tür suistimallerde, verilen sözlerin çoğunun yerine getirlmediği, vaat edilen kurbanların bile kesilmediği görülmüştür.
Bu ülke Kızılay gibi bir kuruluşun gıda, çadır vb. alımlarında yolsuzluk yapıldığı günleri bile maalesef görmüştür.
Özellikle gurbetçi vatandaşlarımızın , vatanlarından ayrı kalmanın yarattığı aşırı duygusallıkla bu tür yardım kuruluşlarına daha fazla rağbet ettiği ve bundan dolayı da çok daha fazla dolandırıldıkları hepimizin malûmudur.
Korkarım ki ; Somali için düzenlenen yardım kampanyalarını da suistimal ederek köşeyi dönmeyi planlayan fırsatçılar yine pusuda olabilir.
En azından toplanan yardım paraları ile satın alınması planlanan gıda, giyim vb. ler kimlerden temin edilecektir ? Bu alımlarda yolsuzluk, usülsüzlük yapılması her zaman mümkünüdr.
Bu konuda söylenecek çok şey olmasına rağmen yanlış anlaşılmaktan tereddüt ediyorum.
Yardım yapmaktan kesinlikle kaçınmayalım. O insanların, çocukların hepimizin yardımına ihtiyaçları var. Herkes elinden geldiği kadar yardım etmeli.
Fakaaaat ; ’ Biz Allah rızası için veriyoruz, vebali yetkililerin boynuna ’ deyip de sıyrılmayalım.
Özellikle sivil toplum örgütlerine, siyasi partilere, derneklere bu işin takipçileri olmaları için baskı yapalım.
Yardıma muhtaç insanlar için toplanan paralar birilerinin köşeyi dönmesine gitmesin.
Malzeme alımları şeffaf olarak yapılsın. Dağıtımlar mutlaka ihtiyaç sahiplerine kadar ulaştırılsın.
Böylesine kutsal bir konuda böylesi yazı yazmak, bu sözleri söylemek hiç de kolay değil. Fakat ne yazık ki ülkemde insani duygularımız, dinimiz, merhametimiz sürekli suistimal ediliyor. Çoğumuz da niyetlerin doğru olmasının yeterli olacağı inancında.
Lütfen biraz daha duyarlı olalım. Hem yardım konusunda hem de verdiklerimizin doğru insanlara ulaşması konusunda.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Yazınız için size çok teşekkür ederim.. Benim bütün düşüncelerime ve endişelerime tercuman oldmuşsunuz. Bu kaygılar yüzünden ve Kötü niyetlilerin amelinden kaçınmak için Yardım etmekte hep teretdüt yaşamaktayız hepimiz.... ellerinize sağlık diliyorum..
Fikret TEZEL
Benim can dostum.
Doğru bildiğini dilinden, kaleminden esirgemeyen dostum.
Bizler okuduk sana hak verdik.
Ya okuması gerekenler ?
Dudak kıvırıyor " Boş verrr" anlamına ellerini havada sallıyorlar eminim...
Allahından bulsunlar...
Selamlarımla...
Fikret TEZEL
Sanırım benim olayları anlayışımda ve kavrayışımda bir sorun var. İnsan yanımı yokluyorum; hayır, bir eksik yok. Ama yine de şöyle düşünmeden yapamıyorum: Somalililer, yıllardır açlar ve yıllardır ölüyorlar. Neden şimdi bu denli gündemimize oturdular? Bizler, yıllardır bu insanlar ölürlerken, neredeydik? Altın, almış başını gidiyorken. Borsa, hızla çöküyorken. Cari açık, dev gibi olmuşken. Benim insanlarım, aç dolaşıyorlarken... Bizim, ülke olarak, bir taraflarımız trampet çalıyor da halk olarak, biz mi duyamıyoruz?
Ve her gün 3-5 şehit veriyorken...!!!! Ki en önemlisi de bu...Neden şimdi??
Teşekkür ediyorum. Saygılar, selamlar.
Eser Akpınar tarafından 8/12/2011 10:24:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Eser Akpınar
Saygılar, selamlar.
Fikret TEZEL
çok haklısın....tezalcığım.....olanlar ortada....inşallah bunda bir yolsuzluk olmaz...duyarlı kalemin varolsun saygılar