- 792 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgi Üzerine
Sevgi Üzerine
Kimse başkalarına sadakatle yükümlü değildir. Kişi kendine sadık kalmalıdır. Eğer birine sadakat sözü vermişse o söze sadık kalmalıdır. Bu hal yine kendine sadık olmasıdır. O halde tutamayacağınız sözü vermeyin ki kendi sözünüze sadık kalmama durumu ortaya çıkmasın.
Birden fazla kişiyi sevmenin hiç bir zararı olmaz.Kişi sevdiğiyle olur.Yani sevgi beraberliğin şeklini belirlemez.Bu bir sohbet olur, ya da daha ilerisi.Bunu da iki kişi belirler.Karşılıklı yani.Kimse diğerini zorlayamaz.Bu pratikte böyle işler zaten. Verilmiş söz varsa elbet söz alan söz verenden bunu ister. Sözüne sadık kalmasını ister.
Katoliklerde nikah ölene kadar yapılır bu nedenle de çok sorunlar çıktı Protestanlar bu durumu kabul etmedi ve uygulamıyorlar. Günümüzde nikah sözleşmesinde var ya hani bir ömür boyu beraberlik sözü. İyi de kaç kişi bu sözü tutuyor. Tutamayacağı sözü neden verdirirler insanlara o da ayrı bir konu.
Sevginin kapsamı çok geniş. Daraltmadan bakalım. Birini sevmek başkasını sevmemek değil ki.Sevginin çeşitli yansımaları vardır bu da tercihe bakar.
Sorun ne biliyor musunuz? Sevilenin sevenin başkasını da sevme hakkını gasp etmeye çalışması. Buna da aldatmak ismi verilmiş. İki veya daha fazla kişiyi gerçekten seviyorsa insan aldatmış mı oluyor? Bir kişiyi sevdiğini söyler ama çok kişiyi sever. Asıl aldatmak budur.
Uyanın.
Herkesi seven ve bunu söyleyen aldatmış olmaz. Sevgi cesaret ister. Cesur olan mertçe sever. Riyakar olan ise başta kendini aldatır. Sonra sevdiği ya da seviyorum dediği kişileri aldatır. Herkes kendi tercihini yaşar. Debelenir dururlar insanlar. Mert ol yaşa tercihini. Kurtul riyadan.Cesur ol. Seviyorsan ayıp değil söyle ya da söyleme ama insanların sadece seni sevmesini bekleme, seni de sever başkasını da .
Özgür ol , özgürlüklere de sınır koymaya çalışma. Bu rüzgar Altınçağın rüzgarı olacak. Kişi sevdiğiyle beraberdir sırrı.
Saygılar,
Ahmet Bektaş