- 2469 Okunma
- 34 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ BEREKET OLUP YÜREĞİNİZE YAĞSIN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sık sık kullandığımız “Allah bereket versin” duası size en çok hangi olayı hatırlatıyor. Topraktan aldığı verimle hasılatı çok olduğu için yüzünde güller açan bir çiftçiyi mi yoksa elini cebine her sokuşunda parasının çoğalmasını düşleyen insanları mı ya da suya hasret toprağın, bereketli yağmurları sünger gibi içine çekmesini mi çağrıştırıyor. Aslında “hepsini” diye cevaplandırmak pek de yanlış olmayacak gibi. Çünkü bereket sözcüğü, bolluk sözcüğüyle kuzu sarması gibi. Daha küçücük çocukken, besmelesiz ve eller yıkanmadan yemeğe oturmanın sofranın bereketini kaçırdığını büyüklerimizden öğrenmedik mi? Hatta misafirin rızkıyla geldiğini, geldiği evin bereketini artırdığını ve onları en iyi şekilde ağırlamamız gerektiğini, bunun geleneklerimizden biri olduğunu benimsemedik mi?
Pek çoğumuz cüzdanının bir köşesinde bozuk para saklıyor. Belki batıl bir inanç ama o para harcanırsa cüzdanımızın bereketinin kaçacağına o kadar çok inanıyoruz ki. Aranızda mecbur kalıp kullandığında pişmanlık duymayan var mı? Şahsen ben bu duyguyu hafif de olsa yaşıyorum. Uğur, şans ve bereket parası ne de olsa. Hemen yerine yenisinin konması şartmış gibi davranıyoruz.
Düşüncelerime katılır mısınız bilmem ama ben en çok bereketi nerede seviyorum biliyor musunuz? İkili ilişkilerde. Yüreğe sevgi tohumları özenle serpilmişse, gözlere itinayla merhamet ve şefkat dökülmüşse, duygular filizlenmiş, dilde tatlı tatlı sürgünler vermişse böyle bir bereket nasıl sevilmez ki.
Mahsulü en çabuk alınan şey nedir diye sorsalar tereddütsüz “sevgi ve saygıdır” derim. Ama bu da tek taraflı pek olmuyor. Karşılıklı olunca daha bir anlam kazanıyor. “Sev beni seveyim seni”, “bana bir adım atana ben on adım yaklaşırım” gibi sözler boşuna söylenmemiş.
Sevginin bereketi için hep birlikte dilekte bulunmaya ne dersiniz.
“ Gözyaşlarıyla sel faciaları oluşup gönüllere hasar vermesin”,
“Kuvvetli rüzgarlar yürek evlerinizden hiç mi hiç geçmesin”,
“İnsanın zararlısıyla mücadele etmeyi Allah kimseye nasip etmesin”,
“İlişkiler asla erozyona uğramasın”,
“Dostluk bağlarınız her zaman yeşersin’,
"Meyvesi ise iyilik ve güzellik olsun.”
Bütün dileklerinizin gerçekleşmesi temennisiyle.
Aysel AKSÜMER
(Güne gelen yazım için Değerli Seçki Kurulu’na ve Edebiyat Defteri ailesinin her bir ferdine teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla)
YORUMLAR
Ülkemizin üzerine yağsın sevgi bereketi dolu yağmurlar...
yüreğinden kopup gelen sevgi ışımış sayfana dileklerine amin canım sevgilerimle...sevgi saygıdan geçsin herkesin yolu..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
CANIM BENİM YİNE AYNI LEZZETTE GÜZEL BİR YAZIYDI. TEBRİKLERİMLE CANIM BENİM.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
dervişim
Aysel AKSÜMER
Dua gibi son satırlarınıza amin diyeceğim arkadaşım.
İçe ferahlık veren satırlar, sevgi ve dostluğun önemini vurgulayan.
Gecikmekli tebriğimi kabul et canım, selam ve sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Güzel temenilere kalplerimiz adına AMİN diyorum...
Sevgili Aysel,yazın geceme huzur kattı sen de huzurla kal...Gönülden kutlarım,sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
böylesi güzel bir yazıya ne denebilr ki
alkışlamaktan başka
yürekten tebrik ediyor ve sevgi ısrarından asla vazgeçilmemeli diyorum
hoş gelişler ola
tatil yaramış baksanıza:)
ben demiştim zaten aysel hanım gelirse dağarcığı dolu gelir diye
çokça sevgiler saygılar
beyefendiye de saygıalrımı iletiyorum
Aysel AKSÜMER
Yüreğimizi ruhumuzu ferahlatan yazarıma şükranlarımla
Tebrik ederim
sevgimle
Aysel AKSÜMER
“ Gözyaşlarıyla sel faciaları oluşup gönüllere hasar vermesin”,
“Kuvvetli rüzgarlar yürek evlerinizden hiç mi hiç geçmesin”,
“İnsanın zararlısıyla mücadele etmeyi Allah kimseye nasip etmesin”,
“İlişkiler asla erozyona uğramasın”,
“Dostluk bağlarınız her zaman yeşersin’,
"Meyvesi ise iyilik ve güzellik olsun.”
...
Gonlunuze bereket olsun ! ...
Sevgi yagsin hep bereketle damla damla
Guzel bir anlatim, guzel dilekler.. tesekkur ediyorum...
Kutluyorum.
Basarilarinizin devamini diliyorum.
.......
Aysel AKSÜMER
Dün ilk okudugum da bu yazı güne düşecek, içimden öyle geçiyor demiştim. Sezgilerim kuvvetliymiş:) Çok sevindim. Tebrikler değerli yazar:)
Aysel AKSÜMER
Sağlık için, dostluk için, sevgi için, aşk için, mutluluk için, huzur için bol bereketler,
Güne gelen yazınızdan dolayı da tebrikler :))
Billur T. Phelps tarafından 8/8/2011 12:25:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
:) bende demir para taşırım.Hatta nazara inanırım
siyah kedileri severim.merdiven altından geçmesinler kafi:))
He bu arada elden makas bıçak almam..:)
Güzelliklere can arkadaşım.Hep beraber daima..sevgiyle...
Aysel AKSÜMER
Herkese bereketli ve sağlıklı günler temenni ediyorum. Ama cüzdanımda daima uğur param bulunur. Yanımda hep taşırım.Ama sevginin bereketini daima tercih ederim...
Sevgiyle kal, tebrikler...
canandemirel tarafından 8/7/2011 8:21:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
harika ve hep olması gereken ama olamayan bir duyguyu kaleme alan ve yazan ellere saglık in şallah hep b ereketli ve hayırlı olur her şey saygılarımla
Aysel AKSÜMER
Amin, sevginin ve saygının bol olduğu günler hepimizin olsun. Ayrıca, karşılıksız, çıkarsız, gönül gözüyle görüp sevmek, sevgiyi yürekte hissetmek hepimize nasip olsun ki, belki gerçek bereket dünyamıza erişir de , değişir herşey... Unutulmaya yüz tutmuş en değerli şeyi "sevgiyi,saygıyı" kaleme aldığın için teşekkürler Aysel arkadaşım. Teşekkürler.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Sondaki duaların hepsine amin ilk evvela.
Cüzdanımda hiç uğur parası taşımadım, çünkü cüzdanım yok:) Cüzdan taşımak gibi bir alışkanlığım yok.
O yüzden faydalı bir şey mi para saklamak bilemeyeceğim.Ama neticede çok sıkışınca kullanıyormuşsun, demekki bazı batıl inançların da faydası olabiliyormuş:)
Düşüncelerine aynen katılıyorum. Çok da güzel ifade etmişsin. Yumuşak tarzın bütün yazı boyunca hissediliyor.
Kutluyorum.
Sevgiler, sevgili arkadaşım.
Aysel AKSÜMER
"Pek çoğumuz cüzdanının bir köşesinde bozuk para saklıyor. Belki batıl bir inanç ama o para harcanırsa cüzdanımızın bereketinin kaçacağına o kadar çok inanmışız ki. "
Eskiden maaşları, mutemet dağıtır, parayı elimizde sayardık. Bir bereket ki sormayın gitsin, ay sonunu getirirdik şükrolsun. Sonra bankamatikler çıktı, akabinde kredi kartları. Ondan sonra, bereket mereket hak getire. Tevekkeli değil, bende diyorum nedir bu bereketsizlik diye. Cüzdanlarda karttan, para koymaya yer kaldımı ki.
Tebrikler, selamlar, saygılar
Aysel AKSÜMER
Size ve herkese "Bereketli Günler" dileklerim,
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
Aysel AKSÜMER
Üzüldüm...
Neden derseniz, yazı çok kısaydı ablacım...Tadı damağımda kalıverdi ansızın...
Böyle içtimai konularda muvazeneleri paylaşmanız çok hoş. Bu tür tefekkürler, vuzuha eriş de ilk koşullarındandır..
Hürmetle daim..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
yazın balın üstüne sürülmüş afyon kaymağı gibi.....hoşgeldin aysel kardeşim....saygılar
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Kemnur
Aysel AKSÜMER
Aminnn. Ne bereketli bir sevgi yazısı. İçimizde öldürdüğümüz sevgi çiçeklerine su gibi geldi cümleleriniz. Özellikle son bölüm. Tekrar aminn.
Aysel AKSÜMER
Yazık ki, Allah'ın yüce şanıyla esirgemedği sevgiyi, bizler küçük cüssemizle esigiyoruz yazık ki...Cehaletin beslediği ego olmalı..Yapacak çok şey yok, herkesin bir çuval bahanesi bulunur...
Nefisti Aysel Hanım..Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Aysel AKSÜMER
Hızlı ve etkili bir dönüş yaptınız.:) Her zamanki gibi düşünce gücü ön plandaydı ve hem birbirine benzeyen hem de birbirinden farklı pek çok soru üretebiliyordu yazıyı okuyan gözler. Bu tarzda kesinlikle çok başarılısınız. İçimden bir ses bu yazı güne düşer diyor, umarım yanılmam:) Tebrikler.
Aysel AKSÜMER
ne güzel temennilerle dolu bir yazıydı bu böyle...emeğine saglık can..kutladım sevgimleee