- 1417 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER NEFİS ÖLÜMÜ TADACAKTIR
Her canlı ölümü tadacaktır veya her canlı ölecektir demiyor.Allahın kelamı olan kuranı azimşanın her kelimesinde binlerce sır yada sırlar gizli.İnsan Arzda halifedir.Hem bu dünya hemde beden anlamında değerlendirilir çünki "İNSAN" beden ötesi bir yapıdır;ve bedeni terk ettikten sonrada kabir aleminden kıyamete kadar ve sonsuza kadar yaşamaya devam edecektir.
Yazımızın başlığına geri dönecek olursak;"Her nefis Ölümü tadacaktır"diyor.Her nefis ölecektir dememektedir.Her nefis ölümü tadacak ve yoluna devam edecektir.Yolun birinci boyutu KABİR ALEMİDİR ki buradaki yaşam,kıyamete kadar devam edecektir."Allahım sen bizi kabir azabından koru"diye edilen dualarda burayı işaret etmektedir.
İnsan beyninin Kuranın tüm sırlarını çözmesi mümkün görünmemektedir,helede şu andaki imkanlarla,belki ilerideki zaman boyutunda Rabbimizin izin vermesi ölçülerinde daha bir çok sırları keşfedilecektir ama unutmayalımki Eşi ve benzeri olmayan ve ortak tanımayan Allah ne kadar neye izin verir bunu bilmemiz mümkün değildir. Ama tüm mahlukatlardan farklı ve şerefli yarattığı insanda araştırmaya çözmeye devam edecektir.Dünya yüzünde veya alemlerde bulunan tüm pozitif bilimler araştırmalarının sonunda varacakları TEK nokta BİR dir ve oda ALLAH’tır.
SAMET-AHAD-VAHİT özellikleri ve gücü ile Allah sınır, zaman, mekan, kudret ve güç tanımayan bir İlahi bir güçtür.
Zaman,mekan tanımayan her zerrede bulunan,yerlere ve göklere sığmayan Allah samimi bir müminin kalbinde yer alan Allah,kudreti gücü ve azameti yanında bağışlaması bol olan Allah,Bize şah damarımızdan daha yakın olan,konuştuğumuz söylediğimiz yaptıklarımız bir yana, düşündüklerimizi bile apaçık ayan beyan gören Allahın bu gücü ve kudreti karşısında boyun eğmeyen sadece kafirdir imandan yoksundur, demenin dışında ne söylenebilir.Müsbet ilimde çoğu arayan tüm bilim adamlarının sonuç itibarıyla TEK’e ulaştıkları ve O TEK inde ALLAH olduğu bir gerçektir.
"Evrende hiç bir şey vardan yok, yoktanda var edilemez"diyen bilim adamı TEK i yani Allahı bulmanın dışında ne yapmıştır?Oysaki EVREN’i yapan yaratan bir EHAD(Sonsuz güç) sıfatında bir güç vardır O güç ise ALLAH’tır.
Dünya yüzeyinde hiç bir canlı yarıcanlı ve cansız varlık boşa yaratılmamıştır,keza Uzayın boşluğunda bulunan gezegenler ve bizim bu gün bilimsel olarak göremediğimiz,ulaşamadığımız ama varlığına inandığımız ve iman ettiğimiz ALEMLER deki varlıklarda öyle.
"SENİ ALEMLERE RAHMET OLARAK YARATTIM"Bu ilahi mesajın çözümü bir yana anlatımı için bile ciltlerce sayfalar dolusu kitaplar yazılabilir.Sadece şu kadarına değinmek istiyorum.Neden seni MÜSLÜMANLARA yada DÜNYAYA değilde ALEMLERE diyor.Acaba şu anda bile başka alemler boyutunda yaşayan başka canlılar yada insanlar mı var? diye insan düşünmeden edememektedir.Her nefis mutlaka ölümü tadacaktır Rabbim hesabı kolay olan kullarından eylesin..
Cengiz YANIK
05.AĞU.2011 İSTANBUL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.