- 612 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BiZ COCUK DEGiLMiYDiK ESKiDEN?
Zamane cocuklari iyice azdikca azdi yeminle.Ne lafdan anliyorlar, nede durdan ,susdan.Eskiden böylemiydi ya.Anamiz babamiz bi ka$ göz etse, hemen ne demek istediklerini anlardik.Hele anamin öksürügü varya o bron$it olmu$ gibi kesik esik öksürügü bizi bitirirdi.Ne hikmetse anamin öksürügü hep misafir gelince tutardi:)) Otobanda sollayan arabalarin sinyali gibi ba$ini yamdurarak gözlerini oynatirdi.Anlardik ki misafirin eli öpülecek.Hemen siraya girer öperdik misafir teyzenin ,amcanin ellerini.Yigidisen bi öpme haa..mutfakda hemen icabimiza bakardi canim anam.Evde kalacaniz derdi de ba$ka bir$ey demezdi zavalli kadin.Ba$ina kalmamizdan korkardi ellam;))kalmadik valla, erkenden ucduk yuvadan bacimla.
Eskiden konu kom$u birbirine dü$kündü.Nerdeyse hergün cat kapi misafir gelirdi.Kapi tiklandigi anda biz mutfaga kacardik, sanki bizi yemeye geldiler.Allah ne verdiyse evde hemen hazirlar misafirimizin önüne getirirdik.Öyle eskiden lüküs tabaklar, catallar, masalar ve örtüleri yokdu .Zehen derdik metal tabaklara,ha onlardan bolca vardi herkes gibi bizim evdede.Bagzen porselen tabak, bagzende naylon tabak hic farketmezdi.Maksat muhabet olsun ,gönüller ho$ olsundu eskiden.Günümüzle kiyaslasak amaninnnnn..kesin irezilden malamat ederlerdi bizi.Ama karde$im herkes biz gibiydi ki eskiden.$a$ali hayat süren varmiydi bilmem ki ben.Daha cocukduk ve öyle $eylere dikkat etmezdik.Anam varya tam bir gariban anasiydi yeminle.Evimiz ana yol üzerindeydi.Koskocaman bir bahcemiz vardi.Kenarlari ta$ duvar cevriliydi.Bahcemizin önünde minübüs yolculari beklerdi bagzen.Anam köy kizi oldugu icin hamur yapmayi cok severdi.Bahceye bi ocak kurardi.Ate$i yakar ve ekmek yapmaya ba$lardi.Ay kokdu,ay gördüler,ay belkide yanlarinda cocuk vardir deyip, dürümleri uzatirdi bahcemizin duvarindan canim anam.Eger bu devirde oslaydik ve anam hala böyle yapsaydi kesin saklanirdim:))..$imdi böyle insanlar kalmadi.Yanli$ manli$ anlarlarda adimiz dürümcüye cikardi ve derlerdiki ;aha ekmek satiyorlar.Eee ne diyelim, her$ey zamaninda güzelmi$,$imdi her$ey yapmacik oldu.Bizden sonra ki nesillerin elinden ,korkarim kabuklu cevizde yenmez:))
Gezmeye giderken illetli takilan babam komutan gibi ,anamda dahil hepimizi siraya dizerdi.Saga sola dönmek yasak haaa.Ba$dan a$agi kalite kontrolünden gecerdik.Kimin saclari taranmami$,kimin elbisesi yamuk,kimin üstünde kir var, mübarek babam sanki dürbünle dikizlerdi bizleri.Ha bu arada tembihde ederdi;sakin ha sakin yolda yürürken sacinizla ba$inizla oynamayin!!..oranizi buranizi düzeltmeye cali$mayin!!Donunuzu cekip durmayin!!.anam sanki nazi kapinda esirdikde islah edip bize özgürlügümüzü veriyor bu zalim babam.Belliki oda kendi ailesinden görmü$ ellam.Yazik oldu bizlere.Bizim cocuklarmi? yok anam yokkkkk, kim takar ki bizim tembihlerimizi.Kimi donunu düzler durur.Mahlemizde avukatin bir denecik oglu vardi ve adida Teomandi.Zavalli teoman dal gibiydi.Cocuk sokakda donunu anamin dedigi gibi ,taaaaa HIRTLAGINA kadar cekerdi.Bide kemeri vardi iyice kettirirdi donunu,sanki az sonra dü$dü dü$ecek gibim:))..i$te Teoman gibi benim göbekli kizda HIRTLAGINA kadar cekip durur donunu.Digeri top model takildigi icin sacini ba$ini düzler,denk gelen vitrinin camlarinda kendine bakip durur.Hadi gelde katletme bu kizlari anam bacim.Her birinin ayri ayri tikleri var.Evden merasimle cikiyoruz,gerisin geride izmir mar$iyla geliyoruz:))
Yillar gecdikce insan olgunla$iyor ve anasini babasini dahada iyi anliyor.Babam ve anam Rütükde cali$salardi kesin ne Tv kanali kalirdi,nede Radyo kanali..hemen hepsini kapattirirdilar.Nedenmi? neden olacak her$eye sansür uygularlardi.O yillarda sansürün S si yokdu belki,ama benim anam ve babam SANSÜRÜN kitabini yazmi$lardi.Hava kararmaya ba$ladigi anda i$iklar yanmadan perdeler cekilecek.Saga gecip soldaki perdede KIVIK varmi diye bakilacak.Hatta olmadi di$ari cikip kontrol edilecek.Hey gidi günler heyyyyyyy..valla iyiki evden kacmami$iz ayol.$imdiki aklimiz olsaydi belki kacardikda yav biz ozamanlar cok safdik.Bizimle zamane cocuklari kar$ila$dirilip madalya takmalari lagzim yeminle ,LiYAKAD MADALYASI hemide:))..Kapi caldimi helede gece ise asla kadin acamazdi bizim evde.Ya abilerim yada babam giderdi kapiya.Bir keresinde unutmu$muyum ,yosam ba$ima da$mi dü$mü$ hala anlami$ degilim,gedip kapiyi heyecanlica acdim.Kapida zebellah gibi iki herif duruyo.Gecenin bir yarisi taniyamadim.Birini sordular ve ben ;siz burda bekleyin ben babami cagiriyim dedim ve ko$a ko$a iceriye gittim.Yonanin herifleri sözümü tutmami$lar ve arkamdan deli koyun gibi gelmi$ler eyimi.Anam hasta yorgan dö$ek cicekli bicamasiyla uzanmi$, banu bakan gibi yatiyo.Saci ba$i kendini dagitmi$ zavalli anamin.Anaaaaaaa babam daha yatakdan cikmadan herifler iyi a$amlar demezmiiiiiiii..Abooooooooooo babam delirdi;lan siz kimsinizde benim oturma odama kadar gelmeye cesaret ediyonuz haaaaaa..Eger bu $imdiki zamanda olsaydi belkide kan temizlerdi.Cünkü eskiden cani, sapik vs. yokdu.Neyse adamlari zar zor di$ari cikartti ve ben kimseyi tanimiyom dedi..tataaaa tataaaaaaaam ahanda zaloglu rüstem gibi babam burnundan duman tüterek geliyoooo..Gelirkende bana yaki$dirmalar yapiyo;nerde lannnn o e$$olü e$$ek haaa.Elin heriflerini eve almi$.CIK GIZZZZZZZZZZ ..ve sönmü$de kayan yildiz gibi konu mankeni ben piyasaya cikdim.Tirtir titreyen sesimle;baba ben gel demedimki onlara yaaaa.Sussss e$$ek sipasi ananin yattigini görmüyonmu sen.Adamin ba$ini belaya koyduracan.Dedim ki icimden;sanki anama nazar degecek,yada birisi görüpde a$ik olacak ellam:)) iyiki sesli söylemedim ,varya babam o zaman evlat katili olurdu kesinn..Allah korusun o geceyide ölmeden atlattim ya ,Allah ne muradim varsa versin in$allah..
Bekleyin anacim,hasret oku cigerlerimi deldikce yazacagim devamlarini,;))
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.