- 863 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANATININ 60.YILINDA MUHARREM KUBAT...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
Her hangi bir sanat dalı ile uğraşabilirsiniz, bunun çeşitli gazete-dergi-web sitesi-tv ve radyo vb.gibi yayın organlarında yazılması genellikle hoşunuza gider. Ama bir gerçek var ki bu tür yayın organlarında çoğu zaman sizin yaptığınız çalışmaları farkedecek ve değerlendirecek kapasitede kişi pek bulunmaz, bulunsada kısa süreli proğram sizin yaptıklarınızı anlatmaya yetmez. Bu nedenle gerek büyük şehirlerde, gerekse taşranın ücra köşelerinde yaptıklarınızla baş başa kalırsınız. Sesinizi duyuramazsınız, bu durumda sanat ve kültürle uğraşıpta anlaşılmadığını düşünen çok gazeteci-yazar-şair-ressam-heykeltraş vb.gibi sanat ve kültür adamları vardır. Ben 14 yaşında başladığım yazı-şiir hayatımda bu güne kadar kaç kitap okuduğumu bilmiyorum, zaten bütün günüm ve hayatım gazete-kitap-dergi okumakla geçiyor.
Dün 26 Temmuz 2011 Çarşamba günü posta kutumu açtığımda Eskişehir’den Muharrem Kubat’ın bana gönderdiği ’’SANATININ 60.YILINDA MUHARREM KUBAT..’’ isimli kitapla karşılaştım, eve geldiğimde 20x27 ebatlı. Tamamen ofset olan, 338 sahifelik bu eseri iyice inceledim. Muharrem Kubat’ı gazete ve dergilerdeki şiirlerinden ve bazı yazılarından tanıyordum, yazışmalarımızda oluyordu ama bu eser bana kendisini daha iyi tanımama yardımcı oldu. Eseri henüz baştan sona okumadım ama başlıklardan şunu anladım ve öğrendim, ’’Artık ben öldükten sonra arkamdan benim hayat hikayemi yazarlar.’’ düşüncesini Muharrem Kubat ’’Hayatımı en iyi ben bilirim, ben yaptıklarımı yazdırayımda arkamda kalanlar okusun..’’a çevirmiş ve Gazi Durusu-Özcan Türkmen-Ahmet Urfalı’ya bana göre hayatını, yazdıkları yazı ve şiirleri, hangi gazete ve dergilerde eserlerinin yayınlandığını, bibliyoğrafyasını, başka yazarların kendisi için yazdığı yazıları, kendisine bu güne kadar takdim edilen belgeleri, iletilen mektupları, ünlü kişilerle çekildiği fotoğrafları vb.bir çok konuyu bu kitabın içine aldırmış. Bana göre fazlası var, eksiği yok. Bu yeni bir ekol, gazeteci-yazar-şair-ressam-heykeltraş-müzisyen vb.gibi bir çok sanat dalı ile uğraşanların bu tür bir eseri hayatta iken kendilerinin yazdırıp yayınlaması bana göre şık bir hareket. Bu tür eserlerin önce yakınlarınıza birer tane verilmesi, sonra il ve ilçenizdeki kütüphanelere birer tane hediye edilmesi. Sonra diğer il ve ilçe kütüphaneleri ile kitap tanıtan veya eleştiren kişilere ulaştırılması son derece önemlidir.
Ben eserinin ön iç kapağına ’’Yaşamını kültüre adamış aziz dostum Sayın Kerim ÖZBEKLER’e sevgilerimle, 22.7.2011’’ yazısını yazarak bana ulaştıran Muharrem Kubat’ın bundan sonraki yaşamınında aynı güzellik ve başarılarla geçmesini temenni ediyorum. Eskişehir’de kendi adını taşıyan ’’KUBAT KÜLTÜR EVİ’’ adresine yazmış olduğunuz eser varsa 1 adet hediye olarak iletmenizi istiyorum, Muharrem Kubat’ta size sanıyorum elinde varsa bu eserini iletecektir. Kültür ve sanatla uğraşanların bu tür bir eser bırakması bence çok önemli, bu eseri görmeden buna benzer bir eser yazmaya kalkarsanız bir tarafı eksik kalabilir. Yazarımızla irtibat kurmak isterseniz aşağıdaki bilgileride kullanabilirsiniz;
MUHARREM KUBAT
KUBAT KÜLTÜR EVİ
KURTULUŞ MAHALLESİ, ZİYAPAŞA CADDESİ, NO.51-A
ESKİŞEHİR
TEL.0-222-2406818
GSM.0-536-4806138
E MAİ[email protected]
WEB.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.