- 2340 Okunma
- 33 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞİN MASALLARI GELECEKTE SAKLANIR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gelecek; yeryüzüne karşı yüzü dönük bir biçimde bağdaş kurdu. Başını da bir o yana bir bu yana sallayıp duruyordu. Sonra derin bir iç geçirdi ve geçmişe atıfta bulundu.
“Ey geçmiş efendi. Karşıma geçmiş, gözlerini benden saklamaya çalışıyorsun. Ama ben kül yutmam pardon dilim sürçtü “gün tutmam, günleri de birbirinden ayırmam ve hiç birini de unutmam. Yarınları astığın takvimlerin nerede? Yoksa ben mi göremiyorum” dedi kinayeli kinayeli.
Ardından hafif geriye doğru yaslandı ve devam etti.
“Çivisi mi çıktı? Yoksa yoksa! Dur sakın söyleme! Ben bulacağım. Senin dane dane benlerin vardı üzerinde pardon tane tane yaprakların vardı. Hatırla! Üzerlerinde günün yemeği, kız ve erkek çocuğu isimleri, bir de önemli olaylar yazıyordu. Soldurdun mu onları tek tek? Ya da buldum! Sen pazarları şaşırdın. Dünyanın hala yalan pazarı üzerine kurulduğunu sanıyordun ve geçmişin kasalarında çürüdün, eridin, bittin”.
Geçmiş, oflayıp puflamaya başlamıştı. Dinledikçe daha da bir içi geçiyordu. Daha fazla sessiz kalamadı. Yutkundu ve sonra titrek bir sesle “İçerlendim sana hem de çok” dedi bir solukta.
Gelecek “neden” der gibi dudak büktü.
Geçmiş “Bana çok yükleniyorsun ama. Bu düpedüz yargısız infaz ! Bir şey söyleyeyim mi sana. Sen geleceğin yüz karası aydınlığısın” dedi.
Gelecek, oturduğu yerden bir hamlede ayağa kalktı. Geçmişten birkaç adım daha ileriye doğru gitti ve arkasını döndü.
“Bana, doğru ve güçlü adım atanlara, eşsiz bir gelecek sundum. Peki sen bu arada neredeydin? Geçmişin dibindeydin tabi”.
Geçmiş, anıların üzerinden hoplayarak küçük bir adım attı.
“Elini benim geçmişimin cebinden çıkar da, vicdanına koy!” Beni yanıltan hep senin vaadlerin oldu. Seçim sloganlarındaki nakaratlardan şarkı yaptın. Güzel günler, yarınlar gelecek, bekleyin, az kaldı vs. dedin durdun. Asıl yalancı sensin. Ben suçsuzum. Gülün üstüne gül koklanmaz dedin ama günlerin üstüne gün koklattın bana. Sonra da günler tükendikçe gerine gerine güldün. Dört mevsimde beşinciyi aramanın düş olduğunu düştüğüm zaman söyledin”.
Gelecek bir süre düşündükten sonra geçmişe doğru elini uzattı. Kısa bir tereddütten sonra geçmiş de usulca geleceğe elini verdi. Aralarında ne bir sınır çizgisi, ne de kalın bir duvar vardı. Geçmişin hırçın ve dalgalı suları, geleceğin durgun ve duru sularına bir hamlede karışıverdi. Ne geçmiş geleceksiz ne de gelecek geçmişsiz olamazdı. Onlar son günlerine kadar aynı bedende aynı kanı taşımaya devam edeceklerdi.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Kaçırmış olduğum harika bir yazıyı çok severek okudum, tebrikler, sevgilerime..İyi geceler...
Aysel AKSÜMER
canandemirel
Yazıda ki öykü tadını alır gibi oldum ya, hayırlısı ablacım...
Ne de olsa hayatımız birbirinin elini sımsıkı tutmuş öykülerden oluşuyor, 'geçmiş' ve 'gelecek' gibi, değil mi?
Kutlarım/hürmetle..
Aysel AKSÜMER
Hep şiir, hep şiir!
şiir yazılacaksa eğer,nesir ona koşut gitmelli derim ..
böylesi güzel yazılar,şaire yol açar, kurgulama,kompozisyon ve ifade kolaylığı ve yazı-imla kurallarının geliştirmede oldukça yarar sağlar..
Bu güzel nesir örneği (konusu içinde saklı kalmak koşuluyla) dikkatli okunduğunda ne mdemek istediğim sanırım daha açık ve kolayca anlaşılacaktır..
Kutluyorum değerli Şaie- yazar dost sizi.
Saygılarımla..
muzffer40 tarafından 7/16/2011 7:39:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
kutlamaya yetiştim...eşimin ayağının kırılması tüm dengelerimi bozdu....kusura bakma yazın çok güzeldi saygılar
Aysel AKSÜMER
Aslında hepimiz geçmişimizden ibaret değil miyiz?
Kendini anlat? dediklerindee anlattığımız kim,zaman hangi zaman?
Hafızamız silinse biz kim oluruz?
Geçmişi düzgün dizayn etmeliyiz ki geleceğimiz doğru olsun.
Tebrik ederim.
Yorumlarınız da konu da çok değerli.
Selam ve saygı ile.
Aysel AKSÜMER
Tebrikler canım masal yazmada da hünerli olduğunu görüyorum, sevgi ve selamlarımla.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
geçmişimizi yargısız infaz edip yerden yere az vurmadık bazende yaptığımızı acımasızca eleştirdiğimiz oysa onunla var olduğumuzu bir çırpıta unuttuğumuz anlarda. geçmişle geleceği harmanlamak oynayuslara kadar akması birleşmesi kardeşce yaşaması çok güzel bir düşünce. iyiliği sevgiyi barışı anlatan derinliğiyle sarıp sarmalayan bir yazıydı canım.yolun hep acık olsun sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Çok farklı bir bakıştı, iki zamanın diyaloğu
çokça beğenim ile tebriklerimi bırakıyorum...saygımla
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
aralarına AN girse de köprülerinin ayaklarını hep geçmiş ile geleceğin mağrur duruşu koruyacaktı...
ne güzeldi...
tebrikler...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
İşte şimdi sayfa tam bir masal dünyası gibi olmuş
Tebrik ederim günün şairini
sevgimle
Aysel AKSÜMER
Emine UYSAL (EMİNE45)
Aysel AKSÜMER
Kutluyorum Aysel Hanım. Güne çok yakışan bir yazıydı. Sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
İkinci kez geliyorum bu sayfaya, yeniden tebrik etmek için. Güne yakışan bir paylaşımdı ki sayfayı dolduran bir içerik kaçmazdı gözlerden. Okuduğum ilk anda hissetmiştim, resimlerde dahil mükemmel bir kompozisyon sunmuşsunuz. Her gün yazın, bizlerde okuyalım diyorum.:))
Aysel AKSÜMER
Bir şiirimde demiştim ki,
zaman yılkı atı, koşuyor rahvan rahvan...
işte böyle sevgili Aysel, zaman koşuyor ve biz yetişmeye çalıştıkça bir yerlerimiz sürekli hasar veriyor. Yaşlanıyoruz, yaşlanıyoruz.
Yazı ve fon resmi harika tebrik ederim canım. sevgimle.
Aysel AKSÜMER
Sevgili arkadaşım, bilmem sen de farkında mısın; nesir bölümü almış başını gidiyor...Bugün bunu kaç çalışmadan sonra içimden tekrar ettim, bilmiyorum. Sen zaten yeri belli bir kalemsin. Bugünkü çalışman da çok özgün bana göre. Akıl işi. Yetenek, akıl, birikim üçlemesi...Diyorum ki; artık kitap almama gerek kalmayacak galiba. Yazılarınız yetiyor.
Çok güzel. Sıra dışı. Türkçe...
Kutluyorum.
Sevgiler ve hayırlı kandiller.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Geçmişimiz de geleceğimizdi bir zamanlar. Bu yüzden birbirlerini eleştirme, beğenmeme gibi bir şansları ve hakları yok diye düşünüyorum. Sadece bir görev teslimi; geçmişten, geleceğe...
Beğeniyle okuduğum bir yazıydı, her yazınız gibi. Teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
AYSE 09
dualarımız kabul günahlarımız af bütün dileklerimizse makbul olsun
"Geçmişini bilmeyen, geleceğini planlayamaz."
Diye bir söz kalmış aklımda. Kim söylemiş şimdi hatırlamıyorum.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
Aysel AKSÜMER
"Geçmişini bilmeyen, geleceğini planlayamaz".
Teşekkürler katkınız için. Saygı ve selamlarımla.
Resme bayıldım. Sanırım dört-beş dakika baktım. Geçmiş ve geleceği okuduktan sonra tekrar resme döndüm.
Şu güzelliğin bile katledileceğini ve her şeyin berbatlaşacağını tahmin ettiğim için geleceği hiç iyi görmedim. İçimden geleni olduğu gibi dile getireyim. Yazınızdan daha çok böyle bir resim koyduğunuzu için sizi kutluyorum.
Başarı dileklerimle saygılar.
Veysel Başer tarafından 7/15/2011 4:02:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Veysel Başer
Ona da buradan saygılar.
handan akbaş
değişik bakı açıları olabilir, selamlar.
Aysel AKSÜMER
Geçmiş iyisiyle kötüsüyle yaşandı, geleceğe varmaya senedimiz yok, bizim için içinde bulunduğumuz an, aldığımız nefestir önemli olan.
Değişik bir çalışma olmuş.Emeğine sağlık canım. Berat kandiliniz mübarek olsun, selam ve sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Yine çok güzel ve anlamlıydı arkadaşım yorumun. Ben de Berat Kandilinizi kutluyor, bütün dualarınızın gerçekleşmesini diliyorum. Sevgilerimle.
Veysel Başer
Gönlümden geçeni yazdım.
Saygılarımla.
handan akbaş
Veysel Başer
"İçimden geleni olduğu gibi dile getireyim. Yazınızdan daha çok böyle bir resim koyduğunuzu için sizi kutluyorum."
İşte bu değişikliği yapmıştım.
Saygılarımla
handan akbaş
Hüzün karakterli geçmemiş kış'lar yaşamak, gelememiş yazların baharında.
Ve kader işler hangi cevabı verirsek verelim, işlemeye devam edecektir mişli yapraklar üzerinde.
İnsanlığın rimelleri akıyor, vijdan'a kan bulaşmış, martıların çığlıkları, gidene bir sela birde şehid makamına yakışır şık bir dua.
Kalana ateşlerden vaveyla...
Hayat bu kadar kısa be aysel abla, bir var mış, bir de yok muş...
Sevgilerim tebriklerim yüreğine kalemine ,Kandilin mübarek ola...
Aysel AKSÜMER
"Hüzün karakterli geçmemiş kış'lar yaşamak, gelememiş yazların baharında.
Ve kader işler hangi cevabı verirsek verelim, işlemeye devam edecektir mişli yapraklar üzerinde.
İnsanlığın rimelleri akıyor, vijdan'a kan bulaşmış, martıların çığlıkları, gidene bir sela birde şehid makamına yakışır şık bir dua.
Kalana ateşlerden vaveyla...
Hayat bu kadar kısa be aysel abla, bir var mış, bir de yok muş..."
Canım benim bu yorum beni dağıttı resmen. Çok duygulandım. Of dedim derin derin. Daha da bir şey diyemedim. Teşekkür ederim. Sevgilerimle.
Silsenizde geçmisi, aslında siz hep varsınız orada... Silmeseniz de düşlerinizi biraz da geçmişte saklı temelleri...
Suçlu ne geçmiş ne gelecek... Suçlu da yok aslında... İkisini de yaşayan, yaşatan bizleriz.
Biz nasıl istersek öyle...
İlginç bir kurgu ile anlatımın güzeldi arkadaşım. Teşekkürler.
Aysel AKSÜMER
Kesinlikle doğru ve güzel bir tespit. Teşekkürler arkadaşım. Yorumunla değer kattın. Sevgilerimle.
Geçmişi
Geride bırakıyorum adımlarımla
Geleceğe koşuyorum hızla
Beni bekleyen
Gelecek değil
Şimdi
Oysa…
bunu karalamalrımın arasından bulup çıkardım. Geçmişe ve geleceğe dair bir şeyler düşünerek yazmışım belli ki. Bir şiir değil tek başına ama, en azından yeri gelmişken yorum niyetine kullanmış oldum.
Yine de, yazınızdaki gerçek ortada duruyor tüm çıplaklığı ile. Ne geçmişi silip atabiliriz bir anda, ne de gelecekten ayrı tutabiliriz. İstesek de istemesek de ikisi bir arada yaşadığımız sürece bizimle olacaklar.
Tebriklerim saygı ve sevgiyle Aysel Hanım...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Belki sevmezsiniz ama insana ait zamanı futbol müsabakasına benzetirim ben. Maç çoktan başlamıştır gözümüzü açtığımız anda ve geçmiş her zaman 1-0 öndedir. O halde ne yapmalı? Kimse kaybetmeyi göze alamayacağı için en azından beraberlik ve hatta olursa bir galibiyet için gol ya da goller atmalı. Bu yüzden geleceğe düşen vazife hücum oynamaktır hatta süre kısaldıkça savunmayı bırakıp topyekün hücum. Bazen durum 1-1 olur, bazen ters gider işler fark ikiye çıkar ya da etkisiz kalırız 1-0 sürer gider...
Ziyadesiyle düşünmeme ve çenemim de düşmesine imkan sağladığınız için teşekkürler. Ama en kocaman teşekkür nitelikli yazınız ve aldığım keyif içindir. Saygılarımla