- 1917 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
12. Uluslararası Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni
Yaklaşık bir ay önce Yozgat Şairler Birliği Başkanı Sayın Ahmet Sargın telefonla arayıp şölene Gaziantep Kumru Dergisi adına beni davet ettiği zaman heyecanla kabul etmiştim.
8 Temmuz Cuma sabahı Ankara’da bir grup şair arkadaş Toynak ağabeyim (Secaattin Öztürk) eşliğinde beni bekliyorlardı. En uzun yoldan gelen bendim her zaman ki gibi. Yozgat’a olan yolculuğumuz şiirlerle ve şiir sohbetleri ile dolu dolu olduğu için yolu ve yolun verdiği yorgunluğu hiç fark etmedim.
Toplanma yerimiz Yozgat İl Kültür Müdürlüğüne vardığımızda adlarını hep duyduğum ama tanışma fırsatım olmadığı şair dostları gördüm. Heyecanla kendimizi tanıtmaya başladık. Tanışma faslı ve çay sohbetinde sonra ilk etkinliğin yapılacağı Yozgat’ın Sarıkaya ilçesine geçtik. Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Kelami Akdemir eşliğinde biz şair ve yazarlar topluluğu Sarıkaya Belediye Başkanı Sayın Ali Osman Erbir’i makamında ziyaret ettik. Şiir ve sanat üzerine sohbetler makamda da devam etti.
Akşam saatlerinde Kelami Akdemir öncülüğünde yapılacak olan Sarıkaya şiir şölenin yapılacağı halka açık parka geldiğimizde Sarıkaya halkının katılımı beni çok şaşırttı. Her yer dolmuştu. Sarıkaya halkı şiire ve sanata önem veriyordu. Kelami Akdemir’in güzel şarkıları, halk ozanların atışması ve şairlerin şiirleri ile coştu Sarıkaya ilçesi.
Gece yarısından sonra bizlere tahsis edilen otobüslerle Yozgat’a döndük. Yorgun ama bir o kadar da huzur doluyduk hepimiz. Cumartesi sabahı Yozgat Kent parkta yapılan kahvaltıya yine şiirler ve ozanların sazlarla atışması eşlik etmişti.
Yozgat İl Kültür Müdürlüğünde yapılan şiir şöleninin ardından Ahmet Sargın Başkanlığında katılım belgelerimizi almak için sahneye çağrıldığımız yine hepimiz tek yürek olmuştuk.
Serbest olan birkaç saatimizde bütün ekip güzel bir sohbetin içine girdik. Bir ara gözlerinde hüzün hissettiğim Toynak ağabeyime siyahgecem (Hayrunisa Şenel) ablam takılıyor Tacettin Yıldırım olmadığı zaman kolun kanadın kırık senin ablam diyor. Toynak bu hiç altta kalır mı? hemen anında cevabı yetiştiriyor “vallahi onsuz her şey daha güzel “ diyor ama sözü başka gözü başka konuşuyor. Toynak ve Tacettin diye söze başlanınca konu edebiyat defterine geliyor. Şairler edebiyat defterini çok beğendiklerini söyleyince Toynak ağabey biraz gergin bir şekilde. Hepiniz edebiyat defterinde başladınız. Adınızı duyurdunuz. Bundan sonrada Edebiyat defterine ve sahibine sahip çıkın diyor. Edebiyat Defteri şairleri de bu konuda hem fikir olduklarını söylüyorlar.
Kent parkta yenilen akşam yemeğinin ardından antik tiyatroda düzenlenen etkinliğe katılıyoruz. Yine birbirinden güzel şarkıları ile Kelami Akdemir bizlerle beraber. Değerli halk ozanların atışmaları ve şairlerin şiirleri ayakta alkışlarla karşılanıyor halk tarafından.
Pazar günü ayrılık günümüz olmasına rağmen bizleri ağırlamaya devam ediyor Yozgat. Yerköy ilçesinin değerli iş adamlarından Ayhan Çelik karşılıyor bizleri, mükemmel bir kahvaltı ardından şiir ve bağlamaları ile atışan ozanlar yine ortama neşe katıyor.
Yavaş yavaş ayrılık vakti yaklaşıyor. Hepimizin gözlerinde belli bir hüzün var. Yeniden görüşebilmek umudu ile adresler alınıyor telefon numaraları ekleniyor.
Güzeldi Yozgat Sürmeli ve Sarıkaya şiir şölenleri. Birçok değerli dost tanıdım. Hele hele onaltı yaşında bir şiir sevdalısı yürek vardı ki “Emel Rabia Gündoğdu” Şiir yolculuğunda sana başarılar dilerim kızım. Çok genç yaşında çok büyük yeteneksin.
Bu güzel etkinlikte emeği geçen Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Ahmet Sargın Beyefendiye ve Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Kelami Akdemir beyefendiye, adlarını hatırlayıp da sayamadığım şair arkadaşlarıma şahsım ve KUMRU DERGİSİ adına sonsuz teşekkürlerimle
GÜLHUN ERTİLAV
KUMRU DERGİSİ GENEL YAYIN YÖNETMENİ
YORUMLAR
Bu tür etkinlikler bittikten sonra buraya aktarılıyor ya...
MADEM BU TÜR BİR ETKİNLİK VARDI NİYE ANA SAYFADAKİ KÜLTÜR ETKİNLİKLERİNDE HABER VERİLMEDİ?
YOZGAT Şairler Birliği Başkanı Sayın Ahmet Sargın'ı ve diğer bütün şair dostları alkışlıyorum...Çok duyarlılarmış....Üstelik AHMET SARGIN BEY ile kapanan Şairler Birliğinden arkadaştık.Bravo demek istedim sadece...BRAVO!
ESRA DEREL
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bir daha ki sefere yazılara iyi göz atarsanız kaçırmamış olursunuz:))
sevgimle.
vuslat05
Slm ve dualarımla..ESRA