- 711 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat Sürmeli Festivali Şiir Şöleni
SÜRMELİ FESTİVALİNDE ŞAİRLER GEÇİDi
12. Uluslar arası Sürmeli Festivali kapsamında yapılan “Sürmeli Şiir Şöleni” ne 22 ayrı ilden çok sayıda katılım oldu. 50’in üzerinde şair ve yazarın onurlandırdığı Sürmeli Şiir Şöleni Sarıkaya ve Yerköy ilçemize de taşarak geniş bir mekânda gerçekleştirildi.
Kültür ve Turizm Bakanlığının katkılarıyla yapılan Sürmeli Şiir Şölenine davetli konuklar 8 Temmuz 2011 Cuma günü İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Salonunda buluşup Sarıkaya ilçemize hareket ettiler. Akşam Sarıkaya da yapılan eğlence programına katılarak Sarıkaya Şair ve Yazarlar Derneğinin konuğu oldular. Sarıkaya Belediye Başkanı Ali Osman Erbir, konuk şairleri makamında kabul ederek ilçeye teşriflerinden dolayı şairlere teşekkür etti.
09 Temmuz 2011 Cumartesi günü kent parkta sabah kahvaltısında buluşan şair ve yazarlar daha sonra şehir turuna çıkıp Çapanoğlu Camini, Hayri İnal Konağını, Etnografya Müzesini gezdiler. İnceleme ve araştırmalarda bulundular. Çapanoğlu Camiinden ve Etnografya Müzesinden fotoğraf kareleri alıp Yozgat anılarını ölümsüzleştirdiler.
Sürmeli Şiir Şöleni programı aynı gün saat 15.00 de İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonunda yapıldı. Aşıkların deyişleri, şairlerin şiir yorumlarıyla renk kazanan 12. Uluslararası Sürmeli Festivali güzel anılara ev sahipliği yaptı ve ilin tanıtımına katkıda bulunmuş oldu.
10 Temmuz Pazar günü Genç İş Adamları Dernek Başkanı ve Çelikler A.Ş. nin Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Çelik’in davetlisi olarak Yerköy’de sabah kahvaltısında buluşan şair ve yazarlar Yerköy’ ve Çanakkale Seramik Fabrikasını gezdikten sonra ilçeden ayrıldılar.
Şair ve Yazarların son durağı Çamlık Milli parkımız oldu. Çamlık Milli Parkında hatıra fotoğrafları çektirip eğlence ve karpuz ziyafetinde buluştular. Çamlık sonrası vedalaşarak ilimizden ayrılan konuk şair ve yazarlar emeği gençlere ayrı ayrı teşekkür ettiler ve Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği yönetimini kutladılar.
Sürmeli Şiir Şöleni ile ilgili açıklamada bulunan Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanı Ahmet Sargın: “İlimizi onurlandıran değerli konuklara, Yozgat ta bize destek veren tüm kurumlara teşekkür ediyoruz. Şiir Şölenleri Sürmeli festivallerinin vazgeçilmez programları arasında yerini aldı.İlin tanıtımına çok büyük katkıları oldu, Derneğimize ve bizlere sahip çıkan, değer veren bürokratlara, yöneticilere ve emeği olan herkese teşekkürler ediyoruz” dedi
****************************************************
.
YORUMLAR
Hikmet Okuyar
Ahmet Sargın ve ekibinin konukseverlililiğine Yozgatlılar'ın Yozgat Sevdası ile konuya yaklaşımlarına Ve Yozgat Sevdası ortak paydasındaki buluşmanın doyumsuzluuğuna teşekkür.