- 788 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİKAYETNÂME-İ G…
Not : Bir banka ile ironik üslupta mektuplaşmam.
ŞİKAYETNÂME-İ G…
G… Genel Müdürlüğüne,
Yukarıda açık kimliği belirten şahsım adına ,hizmetlerinizden hiç mi hiç memnun olmadığımı sizlere bildirerek yazıma başlamak istiyorum.Yılda bir defa kullanım ücreti olarak alındığını belirttiğiniz yaklaşık =45=TL civarındaki meblağ,son derece yanlış bir uygulamadır.Gerek yazılı gerekse görsel medyada ,bu uygulamanın kart kullanıcısı adına yapılmış saygısızlık olarak nitelendiğini tekrar hatırlatmak isterim.Üstelik çeşitli yasal yollarla,bu ücretin geri alınabileceğinden de haberdarız;fakat biz,bu uzun zaman sarf edilecek duruma düşmektense,kartın iptalini istemekle yetinmekteyiz.Evet,yetinmekteyiz diyorum ;çünkü biz eğitimci olarak kaybedeceğimiz zamanın olmadığını düşünüyoruz.
Bankanız adına kullandığımız kredi kartı ile-önceki hesap dökümlerine bakma zahmetini gösterirseniz-yüklü miktarlarda alış veriş yapmış bulunmaktayız. Tabi olarak bu harcamaların göz önünde bulundurularak en azından bir jest niteliğinde, bu kullanım ücreti talebinin geri çekilmesi gerekirdi.Bu eylemle bankanız, hem öğretmen arkadaşlar nezdinde hem de yeri geldiğinde,sokakta ya da öğrenciler karşısında, bizim övgümüzle saygınlık kazanabilir;birçok müşterinin dolaylı yolla sizlere yönlendirilmesi sağlanabilirdi.Oysaki gelinen şu menfi netice, az önce sarf etiğim cümlelerin aksini ortaya koyabilecek kudrettedir.Yani her koşulda müşteri-meblağına bakılmaksızın-sizin bankanızın reklamını ,müspet veyahut menfi dile getirerek müşteri kazanımınızı belirleyebilir.Burada önemli olan müşteri kazanımı,dolayısıyla reklam değil midir?Yoksa o kadar reklamınızı TV’lere ne diye veresiniz,değil mi?
Sayın G… Bankası Yetkilisi,yukarıda sarf ettiğim cümleler bir sitemdir,tabi ki.Bu yaklaşık =45=TL meblağ için değildir.Bu,kullanım ücretinin yanlış bir uygulama olması,zaten kartı, kullanımından dolayı yeterli kazanç elde ettiğiniz müşteriye karşı yapılmış bilinçli bir haksızlıktır.Diyorsunuz ki-o telefona bakan hanımlar/beyler özellikle-bu, kullanımdan doğan ücrettir.Hem cepten harcayalım,hem harcama yaptığımız kartta para ödeyelim.Bunun neresi haklı,söyler misiniz?Diyeceksiniz ki kullanma kardeşim,sana kullan diyen mi var? Eğer ki böyle bir soru cümlesi dimağınızdan geçtiyse,dünyada gelinen modernite anlayışının neresindesiniz,be heyy… G…, sorusuyla muhatap kalırsınız ki bu da sizin için hiç iyi bir söylenti yaratmaz.Sözü,bu kadar uzattım.Evet,çünkü uzatma gereği hissettim sadece bana değil,sizlerle çalışan herkesin,müşterinin, mağduriyeti adına.Ama Sayın Banka Efradı,bir şey nazarı dikkatimi celbetti.O da bu hususta bazı sorumlu bankacılık hizmetini şiar edinmiş Bankaların, bu kullanım ücretini, şahsımıza iade etmeleridir.Misal olarak, aynı durumun Akbank’la eşim arasında yaşanması ve müşteri memnuniyetini merkeze alan sorumlu ve her iki taraf da kazansın anlayışıyla hareket eden görevliler tarafından ,nazik bir üslupla kullanım talebinin iade edilmesini, vermek isterim.Bu güzel gelişmeyi sizlerden de beklerdik.Ama görüyoruz ki önce telefonlara bakan bayanlar,sizi bu konuda ilgili kişiye bağlıyoruz diyerek telefonu kapatma gereksinimi duyuyorlar.Sonra da biz “Madem başka bankalar, bu konuda bize yardımcı oluyor,sizler de olmalısınız.” temennilerimiz üzerine,nazikçe bir davranış beklerken,aynı şeyi ezberleyenlerin cümleleriyle ,personeliniz bize mukabele göstermektedirler.Bu da yetmezmiş gibi bizim “Biz,öyleyse kartımızı kapattıralım.”cümlemizin hemen akabinde,sanki bize blöf yapar üslupta “Olabilir” cevabını vermektedirler.Bu zihniyet,müşteri kazanmak için TV’lere,caddelerdeki bilboardlara boy boy reklam veren,günün ya da yaşamın en güzel saatlerinde “dıt! dıt!...”diyerek huzurumuzu kaçıran iletilerinizle ne kadar örtüşmektedir,sorarım size.Bu duruma, her daim anımsamaya ve maneviyatlarına her dem saygı duymaya özen göstereceğimiz kudretli atalarımızın “Bu ne perhiz,bu ne lahana turşusu.”anlamlı bir o kadar da iğneleyici sözüyle mukabele etmek,yerinde nezih bir davranış olacaktır.
Sayın G… Yetkilisi,
Bu sözleri okuyun,işitin;filhakikadır ki bu sözler, sadece benim değil,Türk halkının kendini ifade edebilenin/edemeyenin sözüdür.Eğer ki başarı istiyorsanız,bu yüreği kocaman halkla olacaktır.Halkınızı sevin,onlara saygı duyun,onları koruyun.Bankacılık yasasında var mı bilmiyorum ; ama bu yasanın ilk maddesi zannımca ve temennimce bu olmalı.
Saygılarımla.
Ibrık-ı Tûmenî
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.