- 2522 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ELBET BİR GÜN GÜNEŞ DOĞACAK
Gece ne kadar karanlık olursa olsun ne kadar içinden çıklımaz gibi görünürse görünsün elbet bir gün güneş doğacaktır.Çünkü tabiat kanunlarına göre hiçbir zaman ne tamamen sabah ne de tamamen gece olur.Gece bencildir,acımaszıdır bütün aydınlık ışıklarını içine çekmek ister hepsini kendi karanlığına gömmek ister.Sabahın olmasını ise, ne gece ne de onun gücü engelleyebilir .Güneş ışıklarının kararlılığına dirayetine,inatçılığına bağlıdır,geceye karşı pes etmeden mücadelesine bağlıdır sabahın olması.Doğmak bilmeyen o güneş ,mucizevi bir şekilde önce kızıllığını gönderir ve tan yeri ağarır sonrada da kendisi gelir ve bize göz kırpar. Gece ve gözlerini ışığa kapamış olanlar pılısını pırtsını toplayıp bir köşeye çekilirler ta ki güçlerini toplayıp tekrardan karanlıklarını yaymaya başlayıncaya kadar. Böyle bir döngüdür işte gece ve sabahın olması....
Soğuktur , ürkütücüdür geceler . Öyle uzun bir geceden geçmekteyiz ki biz...Her geçen gün koyulaşıyor, bütün çirkinlikleri hiç sıkılmadan utanmadan gösteriyor . Aydınlık ışıklarını bir bir içine çekmeye çalışıyor .Ne pahasına olursa olsun onları yok etmeye çalışıyor.Kuralları yok gecenin.Çünkü bencil. Bütün kurallar onun olsun bütün kuralları o yazsın her zaman o haklı olsun istiyor.En mağdur o,en çaresiz o gibi gözükmek istiyor yaptıklarını görmeyerek görmek istemeyerek.Hiçbir renk kalmasın tek renk ben kalayım istiyor siyahın kapatıcı gücüne güvenerek.
Ama unuttuğu bir şey var gecenin. Ne sabah olmasından kaçabilir ne de gözlerinin içine aydınlığın girmesini engelleyebilir.Çünkü doğanın kanunudur sabahın olması.Kendinin ne kadar güçlü olduğunu sanarsa sansın doğanın kanunlarından üstün değildir onun gücü.
Aydınlık ışıkları kararlıdır .Azimlidir ve inatçıdır.Gecenin karalığını delmeye ant içmişlerdir çünkü .Çok engelle karşılaşırlar. Bu ışıklar hep engellenmeye çalışılır.Çok da acı çekerler.Ama onlar yılmazlar söz ağızdan bir kere çıkmıştır çünkü .Aydınlık gelecek için durmak bilmeden yol kat ederler.Gecenin hırçınlığı da kıskançlığı da buradan gelir zaten. Bir türlü yıldıramaz aydınlık ışıklarını ne yaparsa yapsın .Biri biti derken bir bakar ki öbürü dikili vermiş karşısına .Sayıları az gibi gözükse de aslında çoktur .
Gece bitmez gibi gözükse de elbet bir gün güneş doğacaktır.Gece hiçbir zaman baki kalamaz.Yeter ki aydınlık ışıkları pes etmesin kendi gücünü görebilsin.Tek tek değil ışın demetleri halinde yayılsın.İşte o gün gece kaybolacak ve tekrar güneş doğacaktır........
YORUMLAR
Geceyi o kadar küçümsemeyin muhterem, Efendimiz s.a.v miracı geceletyin olmuştur, Musa a.s kızıldenizi geceleyin geçmiştir, geceleri saf tutanlar gündüzlerin mücahidi olabilmiş.Anlatmak istediğinizi mecazdan anlarsak, Salih Mirzabeyoğlu 'nun aydınlık Savaşçıları'nda dediği gibi
''bu destan
suların akışı gibi
küfrün surlarına tırmanışın
ve ilklerden başka örnek tanımaksızın
savaşanların
sen! anadolunun sahibi
sen! beklenen
sen! kurtulacak
ve kurtaracak olan
duy milyonlarca hasretin sesini
sen eryürek nasipli
beklenen sensin
özlenen sensin
gözlenen sen...''