- 1769 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜLMEZ OLMUŞ YÜZLER,IŞIĞI SÖNMÜŞ GÖZLER..
Yolda;parkta,bahçede,tatilde bile ,insanların yüzündeki o manasız bakışları,sarsılmış,karmakarışık olmuş yüzleri daha çok görür olduk...
Biliyor musunuz,gülmeyi,neşeyi,espiri yapmayı unutan bir toplum olmaya başladık..Çarşıda ,pazarda insanların dalgın yürüyüşleri,moralsizlikleri ,şu sıralar daha çok dikkatimi çekiyor..Ama dikkatimi çeken bir şey daha var ki,o da benim uzun zamandır gülmediğimdir..Gençlik yıllarımda kahkahalarımla eş dost arasında anılırken,şimdiki halim çevremdeki insanlardan farklı olmadığımı ortaya koyuyor..Zaten farklı da olamaz ..O toplumun bir parçası olarak;onların mutsuzluğu,işsizliği,acıları,sevinçleri beni de etkiliyor..Ortak alanlarda yaşamda paylaşılanlar,birbirini böylece etkilemiş oluyor..
Şunu çok iyi biliyorum ki,insalar ekonomik ve onun getirdiği facialardan bunalmış,patlayacak bomba haline gelmişler...İşin aşın yoksa,evine ekmek götüremiyorsan,başka hiçbir şeyin önemi kalmıyor artık...!!!Toplumsal olarak çıldırma noktasındayız...Toplumsal ilişkilerin bozulması,aile içi şiddetin artması,eğitimdeki eşitsizlik
toplumdaki bu gerginlik ,insanların yüzlerine de yansıyor,gözlerine de....Mutsuzluk hakim olmuş ,topluma..!!!
İşte bu sorunların sonuçları en çok da çocuklara zarar veriyor..Biz büyükler,bu durumda onları yaşamaması gereken ,görmemesi gereken kavgaların,çekişmelerin içine atıyoruz..Onlara ,insan ilişkilerinde kötü örnek oluyoruz..Sevgiden uzak büyüyen nesiller bu eksikliği ,başka ortamlara girerek ya da o rtamlarda bulunarak kapatmaya çalışıyorlar..Böylece geleceğimiz olan nesiller,hıçın,saygısız geliyor bu güne...Bütün bu sorunların altında ekonomik,sosyolojik,psikolojik nedenleri olduğunu unutmayalım..Bunların tümünün altında eğitim yatıyor...Eğitimdeki çarpıklaşmanın bir yansıması ,insanların yanlış kararlar almasına ,yanlış hayatlar yaşamasına neden oluyor..Böylece çekilen sıkıntılar,insanların günlük yaşamlarında yüzlerine ,gözlerine yansıyor..Sonuç olarak,gülmeyen yüzler ve gözlerle,mutsuz ve gergin insanlar olup çıkıyoruz..Hayalet gibi dolaşan insanlar çoğalıyor aramızda...Hiç iyiye gitmiyoruz aslında......
Hasret kalıyoruz gülmeye,neşeye.....İnsanlar arasındaki o sıcak ilişkilere,alışverişlere....
Aslında insanlar ve toplumlar seçimleriyle yaşarlar....Tercihleri onları gelecekteki yaşantılarına taşır....
Bir eğitimci olarak dileğim; Toplumun tüm kesimlerinin yüzlerinin gülmesi,gözlerine kaybettikleri yaşama sevincinin geri gelmesidir..
Sevgiyle kalın....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.