- 651 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat Hakkında Usuller-1-
- Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla-
" ZAMAN,MEKÂN,İNSAN"
Zaman ! Nereye gidiyorsun? Gittiğin yeri biliyor musun? Beni de beraber çekip nereye götürüyorsun?,bir girdaba sevk ediyorsun.Benden izin aldın mı? Sen,hızla akan bir nehirsin biliyorum,ama beni eli ayağı bağlı sana kim attı? Gitmekte olduğum yeri bilmiyorum,bilmediğim yere gitmek istemiyorum,fakat bir an olsun da duramıyorum.
Yok yok ! Ben,ben değilim ! Bir kuvvet kalbime girmiş,beni gezdiriyor.İktidar bende değil,ne ister ise o yapıyor.Ama yine beni terk edecek,geldiği yere gidecek.
Heyhat ! Âlem nedir? Âlem yoktur.İnsan nedir ? İnsan yoktur.Bunlar gölgedir.Mevcut ancak Allah’tır.Getiren O, götüren O, hareket ettiren O, biz gideceğiz ömür nehrinin içinde sonsuz deniz olan Mevlâ’ya kavuşacağız.Âlem ise harap olacak,değişecek,yüz bin kalıba girecek,fakat yine mevcut,yine mevcut Allah’tır ki,o da bâkidir.
"İnna li’llahi ve inna ileyhi râci’un"
-Biz Allah’ınız ve nihayet ona döneceğiz.-Bakara,156-
"GURUR"
Ey insan! Düşün! Bu dünyaya gelmişsin,bir müddet kalacaksın.Amma nasıl ? Bir ızdırap,bir keşmekeş içinde.Bulunduğun yerden habersizsin.Kör gibi öteye beriye tutunarak,şundan bundan yardım isteyerek geçirmeye mecbur olduğun ömrünü geçirirsin.
Güya bir nehrin içine düşmüşsün,etrafın karanlıkla kaplı,hiç bir yer görmüyorsun,akıntı kuvvetiyle gidiyorsun.Bir kere düşün,nesin? Bir âciz mahluk.Arzun çok iktidarın az,önemin ancak kendi nazarında.
Ey gâfil,sen hiç birşey değilsin,Yaradan’ın yeryüzü üzerinde senin gibi milyarlarca âlemi var.Şu semayı görüyor musun? Nihayeti yok bir yerdir.Onda gördüğün yıldızların her biri bir âlemdir.Bu dünya onların içinde bir zerre kalır. Üzerinde nice savaşlar yaptığımız bu dünya olmasa ne gezegenlere,ne güneşe ve ne de diğer alemlere eksiklik gelir.Allah’ın eserleri yine mevcut,yine bâkidir. Söyle,sen bu zerrenin neresindesin?
Hepimizin sonsuz fezadan gelen bir rüzgâr ile alt üst olmamız ve yokluğun dipsizliğine gitmemiz pek kolaydır.Ey insan! Kendini şöyle bir yana al,birde kainata bak ta düşün! Sen nesin? İki gün sonra ne olacaksın? Hiç gelmeyeydin ne olurdu? Hiç,hiç ! Ayağının altında çiğnediğin toprağın içinde kemikleri mahvolmuş gördüğün nice insanlar senin gibi yine o toprağın üzerinde gezerler idi.Bunlara dikkat ile bakarsan dünyanın bir oyuncak olduğunu anlayabilirsin.
O vakit gururu da bırakırsın. "
ve mel-hayatu’t-dünya ille ’l-metau’l-gurur"
-Yoksa dünya hayatı aldatıcı bir metadan başka bir şey değildir.-Al-i İmran,185-
Cum’anız ve içine dahil olduğumuz üç aylarınız bereketli ve mübarek olsun.
Bütün bunları yazmamıza vesile olan İbrahim Ethem Mesut Bey’e sonsuz rahmetler diliyorum.