- 1533 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
Regaip Kandiliniz Hayr Ola
Receb/i Şerif/in İlk Cuma yani perşembe günü akşamı Regaip (kandili)gecesidir.
Regaip Kandili Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Nurunun annesinin alnında parladığı gecedir.
Kandil gecesi 2 rekatta bir selam verilerek 12 Kandil namazı,Hacet namazı vardır.Akşam ile Yatsı arası kılınır.Kılamayan yatsıdan sonra da kılabilir.
Kılınışı: Niyet ettim Ya Rabbi senin Rızai Şerifin için Regaip kandilinin sevabına nail olmak için " denilir.Ayrıca bu kandilde kul hakkı namazı ve tesbih namazı kılınması çok sevaptır.
Regaip kandili günü (Cuma günü) öğle ile ikindi arasında 4 rekat teşekkür namazı vardır.İki rekatta bir selam verilerek kılınır.Her rekatta 1 Fatiha/i Şerife.7 Ayetel Kürsi.5 İhlas. 5Felak.5 Nas sureleri ile kılınır.
Böylesi bir günün ve gecenin ehemmiyetini bilerek ,kalp kırmamaya ,kötü söz söylememeye dikkat etmeliyiz.
Eğer kırgın olduklarınız var ise hemen barışılması lazımdır.Çünkü müslüman kişinin üç günden fazla küs kalması ,müslümanım diyen hiç kimseye yakışmaz.
Annenin babanız ve diğer akrabalarınız uzaktaysa hemen telefon edip halini hatırını soran.Kandillerini kutlayıp Hayırlı dualarını isteyin.Sadece beş dakika yeterli.Belkide daha az.Yada msj atın.İnanın bu hem sizin için ruhunuza çok büyük bir hafiflik getirecek hem de büyüklerinizin ve dahi Allahütealanın sevgili kulları arasına gireceksiniz.
Bu mübarek günü camilere gidip sohbet dinleyerekte değerlendirebilirsiniz.Cemaatle kılınan namazın sevabına nail olmak istemezmisiniz?
Gelin bugün elimizden geldiğince hayırlar yapalım.Bir paket şeker alın yada çikolata.Yolunuzun üzerinde ,otobüste yada minübüste gördüğünüz her çocuğa verin.Sonra bir bakın melek yüzlerdeki tebessüme ,sizinde içiniz mutlulukla doldu değilmi?
Bu gün hiç bir şey yapamassanız.Evinizde mutlaka yağ ile un ve şeker vardır mutlaka.Haydi helva yapalım ve dağıtalım tüm komşulara.Evimiz helva koksun ,Selavat getirelim Peygamberimize.
ALLAHÜMME SALLİ ALA SEYYİDİNE MUHAMMEDİNİN NEBİ ÜMMİYYİ VE ALA ALAİHİ VE SAHBİHİ VE SELLİM
Yasini Şerifler okunsun.Tebarekeler Ammelerle Şad edelim geceyi. Kuranı Kerim bilmiyormusunuz? Zor değil yinede yapmanız gereken dilinizle İhlas okuyun.Fatiha Şerif okuyun.
Okunan dualarınızı önce Peygamber Efendimizin Rhu Şeriflerine daha sorna Adem babamızdan bu yana gelen cümle Peygamberlere,evliyalara Enbiyalara ,ölmüş dede ninelerimize.anne babalarımıza ,kardeş bacılarımıza.Bir de şu fani dünyadan göçüp gitmiş geride hiç kimsesi kalmamış "banada bir fatiha yokmu" diyenlerin ruhlarına da okuyalım bağışlayalım.
Sizin yapmış olduğunuz ibadetler.ölmüş yakınlarınıza gümüş tepsiler içinde misk/i amber kokularıyla ikram edilecek.Denecek ki: " Bu sana kızın falancadan ya da oğlun falancadan hediyedir.Evinde Kuran okudu yada okuttu .Bu da sana onun tarafından yollandı" Öyle mutlu olurlarmış ki alıp giyinirlermiş ,ipekli cennet esvaplarını.
Kendisine de gelsin diye bekleyenler kapıya bakarlarmış.Ama nafile .Çünkü onun gözü gibi bakıp büyüttüğü çocuklarının hiç biri okuyup hatırlamamışlar analarını ve dahi babalarını.
Biz kimiz kimin ümmetiyiz.Biliyoruz kendimizi.Bildiğimiz şeyleri yapmamak niye.Bunun günahını bile bile yapmamaktan daha fenası varmı?
Kusura bakmayın.Bugüne özel olmasını az da olsa iki satırla paylaşmak istedim bildiklerimi.Affınıza sığınıyorum..
Cümle ölmüş ve bizden dua bekleyenlerin ruhları için:
Subhane Rabbike Rabbil İzzeti Amma Yesifun Ve Selamün Alel Murselin Vel Hamdü Lillahi Rabbil Alemine El Fatiha Alesselavat.
YORUMLAR
Sultanım değerli bilgiler için çok teşekkürler, Rabbim sizden razı olsun.
Bizleri de dualarınızda unutmayın değerli kardeşim.
Sizin sayfanızda ben de tüm arkadaşlarımın Regaib gecelerini kutluyorum.
Hayırlı aylara eriştiren Mevlama şükran borçluyuz.
Selam, sevgi ve dualarımla...