- 3578 Okunma
- 35 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUK VE ŞİDDET
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Peygamber efendimizin annelerimizin önemini vurgulayan "Cennet anaların ayağı altındadır” hadis-i şerifini maalesef bazı anneler davranışlarıyla ayaklar altına alıyor. Yazılı ve görsel medyadan “Böyle ana da olur mu hiç?” dedirten öyle haberler işitiyor ve görüyoruz ki bunu ne dinimiz, ne midemiz ne de beynimiz kaldırıyor. Aklımız ve mantığımıza da kesinlikle uymuyor.
Keşke; vicdan, merhamet ve sevgi noksanlığı olan insanlar hiç bir zaman anne veya baba olamasalar. Hatta “annelik” unvanı, kişilere ehliyet gibi bir belge karşılığı verilse. Küçücük yavruların gördüğü eziyetler, işkenceler, ölümler ve acıları görünce böyle bir düşünce geçti zihnimden.
Çocuklar, o kadar masum ve aynı zamanda bir melek kadar saf ve temizler ki. Kimsenin; onları kirletmeye, küçücük yüreklerine acıyı yaşatmasına, omuzlarına ağır yük bindirmesine, gözlerinden yaş akıtmasına hakkı yok.
Hangi gerekçe; bir annenin doğurduğu bebeği çöpe atmasını veya cami avlusuna bırakmasını haklı çıkarır. Ya da yaramazlık yaptı diye “anasıdır döver de sever de” diye tepki göstermemizi normal kılar. Böyle bir şey kesinlikle olmaz, olamaz.
Toplum olarak böyle anneleri hepimiz kınıyoruz. Bizler Anadolu kadınlarıyız. Evladımız için canımızı veririz. Onlar için gerekirse aç kalırız ama evlatlarımızı doyurur, okutur, namusumuz için yaşarız. Eminim sizler de benim gibi düşünüyorsunuz. Çocuğuna şiddet uygulayan annelerin kesinlikle psikolojik bir yardım almaları gerekiyor. Çünkü hakiki bir anne, doğurduğu çocuğunu öperken bile incitmekten korkar ve koklayarak sever. Böyle bir davranış asla sergilemez.
Bilinçli bir anne olmanın yolu hassas ve titiz bir süreçten geçer. Bir bebek dünyaya getirmek isteyen kişi, sorunsuz bir gebelik yaşamak ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek için mutlaka uzman bir doktora giderek sağlık kontrolünden geçmeli. Dokuz aylık hamilelik süresi boyunca beslenmesine, hareketlerine daha bir özen göstermeli. Hatta sigara bağımlılığı varsa gebelik testinde olumlu sonuç almayı müteakip bir daha içmemek üzere bırakmalıdır. Bebeğine nikotin vermeye hiçbir annenin hakkı yoktur.
Bir anne; çocuğunun beslenmesi, eğitimi, arkadaş çevresi ve geleceğini düşünmek zorundadır. Ülkemizi; gelecekte ruh ve beden sağlıkları yerinde olarak büyümüş, meslek sahibi olmuş çocuklara emanet edeceğiz. O yüzden hepimiz duyarlı olmalıyız.
Dünyanın neresinde olursa olsunlar hiç bir çocuk, şiddet ve tacize uğramasın, kanlı savaşlara tanık olmasın, gözlerinin içi gülsün. Sevgi ve güvenle büyüyen çocuk, korku, nefret ve kini tanımaz. Suç işlemez.
Bizler iyi bir anne olabiliriz. Çocuklarımız bundan dolayı çok mutlu olabilirler. Fakat biz huzur içindeyken hiç unutmamalıyız ki bir yerlerde çocuklar ağlıyor, dövülüyor ya da acımasızca öldürülüyor. Peki bizler bu duruma seyirci mi kalacağız! Kesinlikle hayır. Birey olarak sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz. Eğer çevremizde bu tür şiddete maruz kalan çocuklar varsa mutlaka ama mutlaka ilgili mercilere durumu bildirmeliyiz. Çünkü; göz yummak, suçu paylaşmaktır.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Bizler iyi bir anne olabiliriz. Çocuklarımız bundan dolayı çok mutlu olabilirler. Fakat biz huzur içindeyken hiç unutmamalıyız ki bir yerlerde çocuklar ağlıyor, dövülüyor ya da acımasızca öldürülüyor. Peki bizler bu duruma seyirci mi kalacağız! Kesinlikle hayır. Birey olarak sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz. Eğer çevremizde bu tür şiddete maruz kalan çocuklar varsa mutlaka ama mutlaka ilgili mercilere durumu bildirmeliyiz. Çünkü; göz yummak, suçu paylaşmaktır.
gerçekten güzel konulara el atıyorsunuz...gönülden teprik ederim...saygı ve selamlarımla..
Aysel AKSÜMER
tebriklerim günün yazısına hayata kattığınız uyaran düşüdüren sevgi yürekli eşsiz güzelliklere iyi ki varsınız Aysel dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Aysel AKSÜMER
Şiddet; başlı başına sağlıksız bir psikolojinin çıktısıdır. Akıl sağlığı yerinde olan bir insanın bu yola sapması olası değildir. Ne çocuğa, ne kadına, ne erkeğe, ne hayvana şiddet normal olamaz. 'Beyin gücünün yetmediği yerde, kas gücü devreye girer' derim hep. Kızlarım düşse, benim yüreğim düşer, onların canı yansa, benim kavrulur. Hele ki, çocuğa uygulanan şiddete asla tahammülüm yok. Çok önemli bir konuya değinmişsin sevgili Aysel, çok güzel bir konuyu anasayfaya taşımışsınız sayın seçki kurulu.
Yürekten tebrikler.
Aysel AKSÜMER
Adı üstünde: Çocuk.. Sevgi olmalı yaşamının temel öğesi. Şefkat olmalı. Ama ne yazık ki bazı çocuklar, bu duyguların fakında olmaksızın büyüyorlar.
Kutluyorum yüreğinizi arkadaşım. Sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Duyarlı yüreğini kutluyorum sevgili Aysel, ağlayan bir çocuk gördüğümde ben de onlarla birlikte ağlamak istiyorum. Nasıl şiddet uygulanır aklım mantığım almıyor ki.
Sevgimle...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Çoçuklara yapılan her türlü haksızlık, eziyet yüreğimi dağlar. O masumiyeti nasıl katletmeye kıyabilir insanlar aklım almaz bunu. Benim yetiştiğim ortamda ve çevremde bu tarz insanlara hiç rastlamadım ve Allah rastlatmasında.
Çünkü sevgili Aysel, göz yummak ne kelime... Beni tutana aşkolsun derim. Bu konuda ne kadar yazı yazılsa, bahsedilse yetmez. Ellerine sağlık.
Sevgiler.
Aysel AKSÜMER
''Keşke; vicdan, merhamet ve sevgi noksanlığı olan insanlar hiç bir zaman anne veya baba olamasalar. Hatta �annelik� unvanı, kişilere ehliyet gibi bir belge karşılığı verilse. Küçücük yavruların gördüğü eziyetler, işkenceler, ölümler ve acıları görünce böyle bir düşünce geçti zihnimden.''
Keşke sevgili Aysel keşke...
Bu olmalıda...Savunmasız hiç bir suçu olmayan çocuklara kalkan eller ve pis nefisler kırılsın yok olsun...
Toplumun bir yarasına imza atan kalem var olsun...Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Sevgi nasıl çoğaltılan bişeyse, sevgisizlikte çoğaltılan bişeydir...Bunu hayatın seyri içerisinde herbirimiz adına biryerlere bağlamak mümkün. İnsan sırf birini sevip, birinden nefret edebilecek nitelikte bir varlık değildir. Onlarca sarmal içerisinde bunları yaşar...
Daha dündü sanırım; tam otuzlu yaşlarda bir anne ve kucağında tam üç yaşlarında bir çocuk. Bayanımız oldukça şık giyimli, kendine bakımlı olma açısından sahiden kusursuz giyinmiş ve her şeyi olabildiğince yakıştırmıştı, ne me alzım ama, oldukçada güzel bir bayan. İki kahvehanenin bulunduğu bir köşeyi dönerek yoluna ilerlerken, iki tokat sesiyle başımı çevirdim. İnanmazsınız ama, bir sokak boyu çocuk ağladı, o tokatladı !...İçim acıdı, ama, ne yapabilirdim ki ? Belki beş-on yıl öncesi olsaydı, yanına yaklaşır uyarmayı, yaptığının yanlış olduğunu söylemeyi denerdim; am, cesaret edemedim. Çünkü potansiyel olarak kadının gözü dönmüştü, beni de olmadık şekilde reziledebilirdi hiç yoktan ve izahta edemezdim kimseye...
Şunu biliyorum; hakaret edilerek büyüyenler, hakaret ederekte büyütüyorlar...
Güzel yazı...Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Aysel AKSÜMER
hyazici58
Arkadaşım tebrikler, okurken içime doğmuştu güne geleceği, o yüzden hemen gece yarısı olunca baktım.Bu değerli yazı hak ettiği yerde, diğeri de Bedri beyin yazısı.
İkisini de okurken bunlar güne gelir demiştim.
Hayırlı geceler canım benim.
Aysel AKSÜMER
handan akbaş
Son günlerde küçücük yavrulara uygulanan şiddet haberlerine karşı duyduğum öfkenin yansımasıydı bu yazım. Resimdeki bebeği çok severek ekledim yazıma ve kırmızı kurdele minik yavruya o kadar yakıştı ki. Yazımı güne gelmeye layık bulan değerli Seçki Kurulu'na ve sevgili Edebiyat Defteri ailesinin her bir ferdine teşekkürlerimi sunuyorum. Nice güzel paylaşımlarda görüşmek üzere. Sevgilerimle.
asran
güzel bir konu
ve akıcı bir anlatım
kutlarım Aysel hanım
selam ve sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Düşüncelerinize aynen katılıyorum kalem arkadaşım. Duyarlı yüreğinizi kutlarım.
Selamlar...
Aysel AKSÜMER
Çok güzel bir tema ve onu çok güzel açıklayan bir yazıydı Sevgili Aysel. Tebrik ediyorum. Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Onların ismi bile benim insan olduğumu hatırlatan en özel duygu...
çocuklar yaratılışın en muhteşem varlıkları...
konu bütünlük ve anlatım alkışşş...
Aysel AKSÜMER
Tebrik ederim.Güzel bir konu sevgili arkadaşım.Başarılarının devamını dilerim..
Aysel AKSÜMER
Arkadaşım duyarlı bir yüreğin feryadı gibiydi satırların.
Baştan sona altına imzamı atacak bir yazı.
Öyle haklısınız ki, ilave edecek fazla bir söz yok.
Ben de hep sizin gibi düşünürüm.
Anne baba olmaya, çocuklarına hak ettikleri gibi davranmayan ailelere çocuk sahibi olmaları yasaklanmalı diye düşünürüm.
Geçen senelerde, iffetsiz bir annenin, uygunsuz davranışı yüzünden, iki yaşındaki bebeğine yapılan kötü fiiller, aklıma geldikçe ağlamama sebep olmuştur.
Duyarlı yüreğini seviyorum,değerli arkadaşım, Regaib kandilinizi kutluyorum.
Ailenizle, huzurlu, sağlıklı, hayırlı günler dileklerime.
Aysel AKSÜMER
Şiddet sadece fiziksel olmayabiliyor.Psikolojik şiddetde çok ciddi boyutlarda çozuklara zarar verebiliyor.
Maalesef bu ülke sosyallik ve sosyal hizmet bakımından çok geride
Ve yine maalesef bu ülkede çocuklarla ilgili sosyal hizmetler öncelikli olarakyapılsa ve buna bir sürü para ayrılsa eminim buna ilk karşı gelen yine vatandaş olacaktır. Ne gerek var bunca para harcamaya tek derdimiz bu mu vs..
Bu ülkede maalesef adalet de sayın fikret Tezal'ın belirttiği gibi söz konusu çocuk olunca işlemiyor. Sadece tek bir hakimin de suçu yok bunda. Sistem kötü ve zihniyet bağnaz.
Söz konusu çocuk ise ben maalesef o çocuğa psikolojik ya da fizikzel yada cinsel istismarda bulunan kimseye karşı anlayışlı olamıyoru.
Kafa yapımızın değişmesi gerek diğer konularda olduğu gibi bunda da. Ve hepsi birbirine bir zincirle bağlı.
Aziz Nesin demişti ya " du bakali n'olcek?"
Umutlu olan beri gelsin çünkü ben değilim
Teşekkürler duyarlı yürek. Teşekkürler bu değerli yazı için iyi niyetin için.
Sevgimle
n
Aysel AKSÜMER
Merhaba, gerçek bir soruna el atmışsınız...Bu gün batı, tarumar olan aile mevhumunu yeniden tesis etmek için elinden gelen her önlemi almaya çalışmakta...Biz de yıkmak için elimizden geleni ardımıza koymamaktayız...Özellikle çekirdek aile düzeni çoğaldıkça sorunlar da daha artmakta...Aile eğitimine bir an evvel devlet el atmalıdır...Evlenmeden önce de sizin işaret ettiğiniz hususlar göz ardı edilmemeli...Benim bu günkü yazım da da çocuk eğitiminde ödül ve ceza var...Yazınızı ilgi ve istekle paylaştım...Yüreğinize sağlık...Çok tebrik ediyorum...Entellektüel.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım ; bu çok yararlı yazınızı ''Eğer çevremizde bu tür şiddete maruz kalan çocuklar varsa mutlaka ama mutlaka ilgili mercilere durumu bildirmeliyiz. Çünkü; göz yummak, suçu paylaşmaktır. '' sözleriyle bitirmişsiniz.
Yine medyadan takip ettiğimiz bir olayda ; annesi kredi kartı borcundan dolayı hapiste olan on iki yaşında bir kız çocuğu, yemeği geç hazırladığı bahanesiyle , babası tarafından camdan dışarı atılmıştı. Yargıya intikal edilen bu olayda hakim o babayı salıvermiş !
İnsanlar insan olmadıktan sonra ne yargıdan hayır var ne de başkasından !
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım çok güzel bir konu işlemişsiniz, çoçuklar geleceğimiz
Onları severek büyütmeli ve daima sevmeli..hep sevmeli
Hiç bir çoçuk kötü olamaz, ancak onları kötü eğitenler çoçukların kişilik yapısını bozarlar..
Tebrik ediyorum, sevgiyle kal...
Aysel AKSÜMER
Saygıdeğer Aksümer,
O kadar güzel bir surat koymuşsunuz ki sayfanızın başına içime serin şerbetler ,cennetten kokular aktı sanki.
Haklısınız.
Bizim milletimiz de ana-baba olmayı bilmiyorlar aslında.
Nasıl baba rolü yapılır anne nasıl oynanır bilmiyorlar.
Ben iki erkek çocuk yetiştirdim.Daha doğrusu yetiştirilirken yanında bulundum değerli Hocamın.
Anneleri yanlış yaptıklarında asla dövmedi.
Fakat gayet istikrarlı müeyyideler uyguladı.
Bazen ben yalvardım yapma bu kadar diye.
Yazın en güzel günlerinde ev hapsi verdi iki gün-üç gün.
Arkadaşları geldi,onlar balkondan "çıkamayız" dediler.
Acıdım.
Fakat söz söz üste olursa ikisi de uçar.
Bir fiske olsun vurmadım.
Bir kez kulaklarını çekmedim.
Hiç bir zaman.
Şimdi iki oğlum da Allah'a şükür çok onurlu,efendi,saygılı,inançlı.
"Dayak cennetten çıkmadır" doğru.
İyi bir şey olsaydı cennette kalırdı.
Selam ve saygı ile.
Aysel AKSÜMER
İyi bir şey olsaydı cennette kalırdı.
Bu sözünüz bile dünyaya değer Erol Bey. Çok teşekkür ederim. Allah evlatlarınızı size bağışlasın. Benim de iki yavrum var. Biz de bazı kurallar koyduk çocuklarımıza ama hiç bir zaman dayaktan yana olmadık. Allah'a şükür saygılı, dürüst ve düzgün gençler oldular. Evlat bambaşka bir şey. Saygılarımla.
erolabi
:)))
göz yummak suçu paylaşmaktır....ben biraz daha ileri gideceğim.....suçu işlemektir....zamanımızda o kadar çok anne baba müsveddeleri varki.....yanyana koysan statyumları doldurur...duyarlı kalemi....kutluyorum saygılar
Aysel AKSÜMER
canım kutlarım çok güzel bir konuya değinmişsin
evet ana olmak sadece doğurmak değildir çünkü hayvanlarda doğuruyor ve yavrularını koruyorlar
oysa günümüzde ne çok çocuk var ya sokaklarda içler acısı doğrusu
olmamasını diler sevgilerimi bırakıp giderim sayfandan
kandilin mümarek olsun
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Güzel ve duygu yükü yüreğinizden insanlık damlaları bu yazı...
Tebrikler...