- 756 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BARIŞI YAKIYORSUNUZ !
Her Türk çocuğu gibi Milliyetçi doğdum ben de ! Savaşlarımızı, destanlarımızı, tarihimizi dinlerken gururlandım, şiirler okurken ağladım.
Elimde olmadan kin tuttum Yunan’a, Rum’a, İngiliz’e, Rus’a. Lânetler yağdırdım Haçlı seferlerini yapanlara, yurdumu işgal eden, saldıran her düşmana.
Hiç bir zaman garez bellemedim, Kürt’e, Lâz’a, Gürcü’ye ya da diğerlerine.
Kendi acınası halime bakmaksızın acıdım Anadolu insanına. Doğu’nun, Güneydoğu’nun geri kalmışlığına, ihmal edilmişliğine yoksulluğuna hep üzüldüm.
’ İlle de öğretmen olacağım ve de Doğu’daki bir köye gönüllü olarak gideceğim !’ diye ısrar ettim yıllarca.
Öğretmenlerimin yönlendirmesiyle girdiğim Mühendislik okulunda da vaz geçmedim ezilen, ihmal edilen, yoksul bırakılan halkların haklarını savunmaya.
Demokrat, çağdaş, ilerici, emekten, ezilenden, sömürülenden yana oldum. ’ Solcu ’ dediler adımıza, ’ Komunist ’ deyip de ’ vatan haini ’ ilân ettiler. Askeri, polisi üzerimize saldılar. En çok ’ Rus uşağı ’ demeleri koydu bize.
Devrimcilikte uşaklık yoktu oysa. Bizim mücadelemiz, insanın insana uşaklık etmemesi, sömürü düzeninin sona ermesi içindi aslında.
Aramızda Kürtler de vardı, Lâzlar, Arnavutlar, Boşnaklar, Türkler, hepimiz kardeştik. Aynı dava için, insanlık için, ezilen halklar için, emekçiler için, sömürüye son vermek için, herkesin insanca yaşayabilmesi içindi tüm mücadelemiz.
Hiç birimiz Türkiye sadece saf kan Türklerindir demiyorduk. Lâzlar ayrı, Kürtler ayrı, Boşnaklar ayrı devletler kursun, bölünelim parçalanalım demiyorduk.
Ürktü, paniğe kapıldı Emperyalistler. Birlik olduğumuzda güçlüydük. Gerçekten bu mücadelede başarılı olma şansımız vardı. Zafer ufukta görünmeye başlamıştı bile.
Son silâhlarını çekti Emperyalistler : Bölmek, parçalamak, lokma lokma yutmak !
İlk oyuna Kürtler geldi. Solculuğun, devrimciliğin adı birden bire Kürt Milliyetçiliği oldu. Ermeni ASALA devreye girdi. PKK yönetimine sızdılar. Kürtleri biraz geçmişle biraz da bizzat yaptıkları provakosyonlarla kışkırttılar.
Yıllardır dökülen kanların başka da bir sebebi yok aslında. Emperyalizmin baş edemeyeceği ezilen halkların gücünü bölerek kırmak ve parça parça sömürmeye yutmaya devam etmek.
Şimdi soracak bazı arkadaşlar : ’ Asimilasyona uğramadık mı, dilimiz yasaklanmadı mı, kültürümüz yasaklanmadı mı, faili meçhul cinayetler işlenmedi mi ?’ diye.
Hiç birini inkâr etmenin kimseye bir yararı yok. Önemli olan sebeplerini araştırmak. Sonuçlarının nereye vardığını ve varacağını idrak etmek.
Şimdi bu ülkeyi bölmeyi, bizden ayrılmayı hedef seçmişsiniz. Bu yoldan dönmeye de hiç niyetiniz yok gibi. Demek ki yıllardır akan kanın dinmesi, yitirilen canların sona ermesi mümkün görünmüyor.
Ülke içinde size direkt düşman olanların bile olduğunu varsayarsak eğer, bu tüm Türklerin size düşman olduğunu mu gösterir ?
Niçin sürekli askerimize, polisimize, halkımıza, esnafımıza, hatta içi insan dolu otobüslerimize bile saldırıyorsunuz ?
Barıştan söz ediyorsunuz bir de üstelik ! Sürekli saldırarak, kin ve öfke kusarak mı inşa edeceksiniz barışı ?
Siz, Emperyalizme karşı mücadelemizi bölerek, süreci kendinize yontarak çoktan kaybettiniz.
Şimdi de askere, polise, halka, esnafa saldırarak yakıyorsunuz Barış’ı !
Dağlarda ziyan olan, ölen, öldürülen tüm gençlerin katilleri de sizsiniz ey bölücüler !
Mezopotamya’nın makus talihinin yenilememesinin, bölge insanının da yoksulluğunun, geri kalmışlığının, ezilşmişliğinin sona erdilememesinin sebebi de sizden başkası değil !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
"Avazin iyi avaz,Okudugun keske kuran olsaydi" Cok celiskili bir yazi okudum..Milliyetcilikle baslanmis,Sosyalist devrimci kimligi altina siginarak rejim borazanligina soyunmus kardasim"Biz demokrat devrimciler her mazlum halkin yanindayiz"...Bu duruma Emperyalistlerden cok, yanlis politikalar sebep olmus.. bas celiski olarak,oligarsi devlet yapilanmasinin fasizane tutumlari ile baslamanizi tavsiye ederdim..Kadir Haktan TÜRKELI
Kadir haktan TÜRKELI tarafından 5/28/2011 4:32:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kadir haktan TÜRKELI tarafından 5/28/2011 4:36:25 PM zamanında düzenlenmiştir.