Sordun söyledim-1/ Allah senin günahını ne yapsın sevabını ne yapsın..
Tarih:26 Mayıs 2011 Perşembe 22:03:09
Soru:
Günah olan bir mevzuudan; öncelik olarak, Allah’tan korktuğu için değil de, bir insanı kaybetmekten korktuğu için uzak durmaya çalışan bir insana, karşısındaki insan nasıl bir tavır sergilemelidir?
el CEVAP:
günahtan uzak dur da ne sebeple durursan dur,kendin için durmuş olursun..
Allah senin günahını ne yapsın sevabını ne yapsın..Allah cc.
’’ister istemez gelin dedik,isteyerek geldik dediler’’ buyuruyor..
cehennem allahın sıfatı,cennet allahın sıfatı..her ikisi de konuklarını ağırlarken ’’daha yok mu ’’diyorlar.sen aslanın ceylana acıdığını,yangının ihtiyacı bitmeden insaf edip kendiliğinden söndüğünü gördün mü..
cehenneme odun olarak tahsis edilenler ’’insanlar,cinler ve taşlardır’’ ve ateşin tabiatı yakıta ihtiyaç duymak,eline geçen yakıtı haz alarak,kükreyerek ki allahı kendi dilinde tespihtir,yakmaktır..
cennet ise kendisini hak edenlere cömertçe nimetlerini sergilemek,ikram etmektir..Onun sakinlerini tespihi,yedi yıldızlı otellerin personeli gibi ikramda kusursuzluğu sergilemektir.
Sen nasıl kurtulacağını,hatta nasıl kurtaracağını öğrenmiş birisisin...övünmek değil kastım ama ben sana cennetten kokular koklattım,ve yolunu yöntemini öğrettim..sadece nefsine dur diyecek,yahut mümkünse yanarken şikayet etmemeyi öğreteceksin.
allah bilip bilemediğin bütün sıfatların sahibi,yaratanı ve yaşayanı,yaşatanıdır..
dilersen mikailin nimetini, dilersen azrailin söke söke can alışını tercih edersin.
yandın diye üzülmez mevlam,dondun diye sevinmez..
sadece merhameten her iki sıfatını,ilim sıfatının gereği olarak bildirmekle yetinir..
nereye gidersen allahı bulur ve yaşarsın.iki kişinin üçüncüsü allahtır..
ondan başka bir meken yahut sığınak olmadığından kul olmanın gereği olarak ondansın,ondasın..
cehennemde cinsel uzuvlar ateşten olacak yakacak,yanacak..suları ateş,yiyeceği ateş..halbu ki insan az toprak çok sudan yaratıldığı için tabiatına aykırı bu durumdan sadece acı çekecek ve ölüp kurtulmak isteyecek..
lakin ne mümkün,maddi değil ki beden bitsin,tükensin..bir bilinçten ibaret..sürekli yenilenen ve yeniden yeniden yanan bir bilinç ..
sen hiç büyük suç işleyip te vicdan azabı çekmeyen bir akıl duydun mu..
selam üzerine olsun..
’’gönüller (kalpler)ancak allahı zikirile teskin olur.’’.