PEKİ ÇORBAYI KİM YAPACAK ?
“ İnsan mı değişmeli, yoksa dünya mı?”
felsefi bi soru bu ... İSTERSENİZ İÇİNDE DUYGU ARAYABİLİRSİNİZ.....
Değerli hocam Yrd. Doç. Dr. Fatih BALCI ‘nın ’Yenilgilerini Senden Daha Zeki, İyi ve Yetenekli İnsanların elinden Tatmayacaksın. Seni Yenenler... ’ adlı yazısına yapmış olduğum kısacık nottan yola çıkarak kaleme aldıgım bi yazıcıktır...
“ İnsan mı değişmeli, yoksa dünya mı?”
.....öncelikle kant ne demiş onu merak ettim :)
( bu konularla ilgilenmemiş.. sağolsun var olsun filozofum )
Tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan? İlk aklıma gelen şu oldu ;
ama .... ( bakalım neler oldu )
İnsanlar kendilerini değiştirsin diyorum.. O zaman dünya da değişir...
Çekememezlik, kıskançlık, hırsızlık, sevgisizlik, egoisltik gibi daha nice kötü özelliklerini değiştirirse insanlar değişmez mi herşey gibi dünya da?
Başkasının mutluluğuna sevinmek, başarısını takdir etmek güzel bi paylaşım olmaz mı? Yeni alınan bi kazağa ‘ hayırlı olsun demek ‘ ne eksiltir bizden.. ?
Güzele *güzel* deyince çirkin mi oluruz yani ?
Herşey yolunda giderken içimden bi ses ’hadi ordan’ diyor...Ama insanların kendilerini nasıl değiştirdiği de önemli!!
Herkes benim dediğim gibi mi değiştirecek kendini? Sanmıyorum.. Ne yapmalı peki ?
En iyisi aynı fırından çıksınlar.. Bi somon ekmek gibi...Ve sıcacık ..
Herkes iyi insan olsun yani......
hooopp ;içimdeki ses ‘hadi ordan’ diyor yine..
herkes iyi olunca KÖTÜ İNSAN silikleşiyor.. KÖTÜ İNSAN silinince İYİ İNSANIN luzumu kalmıyor.. O’da siliniyor... Hiç birşey kalmıyor..
İyi insan olabilmek için kötü insana MUHTACIZ..
Peki hep dert yandığımız sorular ne olcak ? ‘ bu insanlar ne zaman düzelecek?’ Ve ‘bu dünya nasıl değişecek?’ Şu hayata karşı birazcık fikri olan her insan bu iki soruyu sorup duyor kendine yıllardır.. ve de asırlardır.
Wang, Marquis de Sade, Montaigne gibi adını hatırlayamadığım birçok filozof konu etmiş insan doğasını felsefeye...
çözüm ne peki? ( onlar da çözümü bulamamışlar ki hala soruluyo bu sorular )
KÖTÜ İNSANI tamamen yok etmek işimize yaramıyor....
Herkes iyi olunca İYİ niteliğinin anlamı kalmıyor...
Demek ki KÖTÜ insan hep var olcak.. olmalı da... !!
Ama o kadar çoklar ki ....
Gözyaşı döküyor dünya... savaşlar, cinayetler, tecavüzler, kan davaları, sözde NAMUS cinayetleri.....
İçiniz acıdı mı ?
Belki saçma, belki de ütopik bi fikir ...Ama bi fkir geldi aklıma ;
KÖTÜ insan sayısı daha az olursa dünya daha güzel, mutlu ve barışçıl olmaz mı ?
En iyisi HAZIR çorba tarifi gibi yapmak ;
Yani 5 su bardağı İYİ İNSANI 1 paket KÖTÜ İNSAN la kaynayıncaya kadar karıştıralım ... kaynamaya başlayınca altını kısalım ve 3 dakika daha karıştıralımm :))
servise hazır afiyet olsun...
ikisi de kaybolmasın... ......
ve dünya da değişmiş olsun
İNSANLIK da....
Ama burda bitmiyor felsefe..
Peki çorbayı kim yapacak?
İYİ İNSAN MI
KÖTÜ İNSAN MI ?
Saygı ve sevgilerimle
15.O5.2O11
GÜMÜŞ ?
YORUMLAR
Önemli bir konu...Not düşüyorum siyah gülleler ile hafızama....sırası gelir de belki bir gün ses olur bizden kamu aleme..
hürmetle:=)
dali'nya
önemli bi konu evet.
ama gördüğün gibi işin içinden çıkması da çok zor...
belki sen bi çözüm bulursun.. :)))
sevgi
saygı
ve
hürmetler...