YOZGAT TANITIM GÜNLERİ
18-22 2011 tarihleri arasında Ankara’da Yozgat Tanıtım Günleri yapıldı.
Ankara Atatürk Kültür Merkezi’nin iç ve dış alanlarında yapılan sergiler ve etkinlikler’i Yozgat Valiliği ve Belediye Başkanlığı ile birlikte ,Ankara Yozgatlı dernekleri Federasyonu ile Yozgatlılar Vakfı yönetici ve üyeleri koordineli bir şekilde hazırladılar. Başarılı çalışmalarından dolayı hepsini kutluyoruz.
18 Mayıs günü büyük bir katılımla açılan etkinliler beş gün boyuna Ankaralılar tarafından ilgi ,heyecan ve merakla izlendi.
İl merkezi ve ilçeler,kasabalar ve köyler bütün tarihi güzellikleri,özellikleri ve kültür değerleriyle kendilerini büyük ölçüde tanıtma fırsatı buldular. Televizyonlar ve gazeteler etkinlilerle yakından ilgilendiler.İl,ilçe,kasaba ve köy yöneticileri ve temsilcileri bu etkinlikte kenetlenmiş olarak hizmet sundular,başarılı oldular,heyecanları arttı ve gelecek için umutları çoğaldı.Yeni etkinliklere şimdiden başlamaya karar verdiler.
Etkinlikler içerisinde PANEL,KONFERANS,KONSER,TİYATRO,YÖRESEL MUTFAK ÜRÜNLERİ,HAL OYUNLARI,OZANLAR,ŞAİRLER,YAAZARLAR,BİLİM ADAMLARI görevler alarak geniş kitlelere ulaştılar.
İlk defa bu denli büyük ve etkin bir katılımla Ankara’da Yozgat Tanıtımı yapıldı. Bu etkinlikler ağızdan ağza, kulaktan kulağa ve gönülden gönle yayıldı. Kalıcı oldu.
Bütün etkinlikleri her an yakından izleyen çalışkan Yozgat Valisi sayın Necati Şentürk’ü yazarlar ve şairler toplantısında şairlik yönüyle de tanımış olduk.Okuduğu kendi şiiri ile gönüllerde ayrı bir iz ve sevgi bıraktı.
Etkinlikler çok yönlü ve renkli, özgün ,heyecanlı, çarpıcı idi. Her ilçe kendi köşesinde yöresel tarihi,coğrafi ve kültürel değerlerini sergiledi, tanıttı ve tattırdı .
Kavurga,arabaşı,gileboru suyu, ayran,testi kebabı,gözleme,dürüm,ceviz,yarma,bulgur, bazlama,mısır,hedik,peynir,lor, erişte,fasulye,mercimek,kabak,üzüm,pekmez,bal ve daha pek çok tatlı ve yiyecek çeşidi sergilerde adeta kapışıldı.
Bu köşelerde yöresel halk sanatçıları türküler seslendirdiler. Şairler ve yazarlar kitaplarını imzaladılar, halk ozanları sazlarını konuşturdular. Meydanlar, davul –zurna ile çekilen halaylar ve halk oyunları,semahlar ile şenlendi.Tüm Ankara’da yaşayanlar halaylarda omuz omuza,kol kola, el ele oldular, sevgi dolu gönül birlikteliği yaşadılar.
Köşelerde yer alan halk kültürüne ait ürünler görülmeye değerdi.At ve öküz maketleri yanında tüm eskiye ait ev araç ve gereçleri, giyim kuşam örnekleri, eğerler,koşumlar,av malzemeleri, avcı kıyafetleri, yayıklar, elekler,kalbur ve kazanlar,süzgeçler,düveçler,yazmalar,oyalar,yastıklar,sedirler,halılar,kilimler,kirmalar,kirkitler,tezğahlar,testiler,kebablar görülmeye değerdi.
Ayrıca değişik günlerde ünlü sanatçılar konserler vererek halkla kucaklaştılar.
Selahattin Bölük,Serhat Bölük,B.Bilge Tokel,Gülşen Kutlu,KTB lığı sanatçıları konseri,Hasan Kaplan,Orhan Hakalmaz,Murat Balaban, Yozgat valiliği Türk Snat Müziği Korosu ile Yozgat belediyesi Nida Tüfekçi THM Korosu konseri,Mustafa Tatlıtürk,Serkan Dündar ve daha pek çok sanatçı konserleriyle Ankara’da Yozgat Tanıtım Günlerine katılarak unutulmaz anlara damgalarını vurdular.
Yozgat yöresinin içli,yanık,özü ve sözü dolu türkülerinin seslendirilmesi unutulmaz anlar yaşattı tüm izleyenlere:
Yozgat halayı/Yozgat yolu,Yaz gelirse sarı çiğdem uyanır,Çamlığın başında tüter bir tütün,İlenger attım bağa, Asker yolu beklerim, Mihrican mı değdi, Ağ gelin,Lillari,Derisini almışta ediyor ezber,Yıldız akşamdan doğarsın,Sürmeli,Arpa Buğday daneler,Başımda tülbendim var,Bölemedim felek ile kozumu,Hastane önünde incir ağacı,
Akşam arada kaldı,Keklik olsam çalı dibi deşerim,Oğlanın adı ömer,Samanlık dolu saman,Yeşil ayna türküleri etkinlik süresince sanatçıların ve halkın dilinden düşmedi, hiç düşmeyecek…
Değerli hemşerim sanatçı Serkan Dündar, Boğazlıyan Türkülerini CD de toplamış ,kapışıldı. Kendisini kutluyorum ve bu kültür hizmetine katkı veren Akınol Hafriyat’a ve Belediye Başkanı Mustafa Özdal’a teşekkür ediyorum.
Konferanslarda, şairler ve yazarlar toplantısında,kitap imzalama ,ozanlar ve şairler köşelerinde yer alan etkinliklere kültürel ağırlık katan değerli inanları da kutluyorum.
Bu görkemli,etkili,yaygın ve unutulmaz ANKARA’DA YOZGAT TANITIM GÜNLERİ’ne emek veren tüm insanları gönülden kutluyor,gelecek yıllarda daha da geniş etkinlikler düzenlenmesini diliyorum.
Kültür ve sanat tanıtımın en etkin ve kalıcı yoludur. Bu etkinlikte bunu yakından herkes görmüş oldu. Başarı için geleceğe umutla,heyecanla,şevkle,bilgiyle ve yardımlaşarak koşmanın gerektiği bir kez daha görüldü.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.