orta okuldayken aptal olduğumu düşünürdüm !!!
)bu sayfaya geldiyseniz lütfen sonuna kadar okuyunuz(
çizmeye ne zaman başladım ? bilmiyorum.. kendimi bildim bileli kağıt ve kalemle iyi anlaştım..
benim çocukluğumda tv defileleri modaydı. özellikle bazı proğramlarda defile bölümü olurdu... :) bunu yaşıtlarım hatırlamaya bilirler çünkü o yaşta gençlik dizilerini izlerlerdi :)....
orta okula başladığım zamanı çok iyi anımsıyorum (şimdinin 6. sınıfı).. tam da ergenlik dönemi... kendimi eleştiriyorum..arkadaşlarımla kıyaslıyorum... bi onlara bakıyorum bi de kendime... çok fark var arada.. onlar benden ilerdeler tabikide...
ben deniz; fizikten hiç çakmaz... kimya deseniz ugraşırım ama anlamam.. biyoloji yi biraz severdim şekiller vardır çünki....şekilli soruları çözerdim, gerçi hala öyleyim.. bişey değişmedi... arkadaşlarım çok çalışkandı ve zekiydiler... matematik. tarih, coğrafya, fen bilimlerinin hepsinden 4 , 5 alırlardı... bi edebiyatla iyiiydi aram bi de RESİMLE..
derdimki kendime; kızım sen aptalsın kafan basmıyo derslere , kendini RESME veriyosun o yüzden... resim bu .çok kolay , al kalemi eline çiziktir... formül yok bilgi yok...
böyle düşündügümü bile söylemiştim kimseye...
büyüdüm.. içimdeki resim tutkusu da geri kalmadı benden .. benden de çok büyüdü.. tutku oldu...
ben orta3. sınfta güzel sanatlar lisesinde okumak istedim.. babam HAYIR dedi.. bi tiyatrocu varmış ailede zaten ve AÇ geziyormuş, ben de mi aç gezecekmişim ?
kapattım kendimi odama 3 gün... !!!yemedim içnmedim, yaptığım çizimleri de çöpe attım..
( canım annem topladı yırtılmayan saglamları.. ) sonunda babam ölmemden korkup ikna oldu...
hiiçççç sevinmeyin beyler bayanlar !!! çok geçti....! olmadı... tek şansım dı kaçtı.. açlık grevi bile işe yaramadı... gördüğünüz gibi bi dirhem akıl girmemiş beyin kıvrımlarıma...
AÇ KALMAYA YEMİN eTMiŞİM :)
Liseye geldiiikkkk.. istedigim tüm bölümler sosyal bölümündeydi ona da engel oldular... tm (türkçe_matamatik) okumalıymışım... salağım ya razı geldim...
tm de resim dersi yokk !!! olmaz , olamaz... soluğu aldım müdür muavimimizin yanında....
o zaman kredili sistem var; istedigin dersi alabiliyosun.. :)
dedim hocam resim dersi istiyorum.... şimdi sözlerini düşününce ne kızıyorumm... aşşağıladı resmen.... doğru düzgün bi ders almalıymışım, işime yaramalıymış aldıgım ders falan falan... tahmin edin gerisini , hayal gücünüze bırakıyorum :)
masasının TOZUnu aldım.. odasından çıkmadım veeeee 2 gün sonra RESİM dersini de aldım çıktım odadan.... ne mutluluk!!
BEN KENDİMİ BİLDİM BİLELİ _RESİMLE YADA SANATIN HERHANGİ Bİ DALIYLA İLGİLENENLER HARİÇ_ RESME İYİ BİŞEY SÖYLEYENİ GÖRMEDİM..
:::::
_BOŞ İŞ BUNLAR SENİN MATeMATİĞİN KAÇ BAKAYIM?
_ÇARPIM CETVELİNDEN HABER VER SEN !
_ONU BEN DE ÇİZERİM.. Kİ EN GICIK OLDUGUM CÜMLE BUDUR!!!
ÜNİVERSİTE YILLARIM...
ÖSSY girdim.. resim okumak istiyorum .. ilginçtir resim öğretmenlerim hep yenekli oldugumu söylediler ama hiç YOL göstermediler...neyseee.. tercih yapacağız o da ne ?? kitapçıkta resim öğretmenliiği diye bi meslek yok... mecbur önüme konanı yiyeceğim..
kazandım . şehir dışı . göndermedi babam.
30 yaşımada gelsem okuyacagım diyen ben okumaktan vazgeçtim... sancılı oldu tabiki.. evdeki savaş dillere destan.... kararımdan dönmedim bu sefer...
çalıştığım yer hayatımın dönüm noktası oldu... güzel sanatlar fakültelerine öğrenci hazırlayan bi kurs !!! vardı orada, yanıbaşımda ,, mucize gibi ... demek böyle hazırlanılıyo... öss den sonra bi de yetenek sınavı var.... iki aşamalı EN AZ... ettimi size 3 SINAVVVVVVVVVVVVVV !!!!!!!!!!!! EN AZ 3 SINAVa giriyorsunuz bu bölümlerde okumak için....
işkence gibi bi sınav dönemi...baraj puanını geçtiyseniz öğretmenlik. yok geçemediyseniz akademi okuyorsunuz.. :D HALA KENDİMİ SALAK SANIYORUM... BARAJ PUANI nı geçemediyseniz... millet kaç katımız puan alıyo degilmi... işte salagız ya biz kapasitemizi o kadar görüyo sevgili (?) YÖK .... PUANIMIZ BELLİ OLDUKTAN SONRA; resmi gazete de üniversitelerin özel yetenek sınav tarihlerini açıklamasını bekliyoruz... bu arada öss bitti ..normal bölüm adayları tatilde, deniz, mehtap ve kum :) yaparken biz özel yet. sınavı öğrencileri çalışıyoruz atölyelerde sokaklarada güneş altında... resim uğruna çok AMELE YANIĞIM OLDU... 10 AY hazırlanıyorsunuz.... son aylarda 1o _ 12 saat çalıştıgımı bilirim bi günde... tiyatrocuların işi daha zor bu arda... gazete de tarihler açıklandı diyelim artık degilmi ?bi kere bi form falan yok .. hangi üniversiteyi istiyorsan alıyorsun VALİZNİ kayıt ücretini evraklarını önce ÖN KAYIT yaptırmak için gidiyorsun.... istedigin kadar üniversite seçebilirsin.. ee şansı arttırmak lazım.. bu arada bol bol çizim yapmayı da ihmal etmiyoruz.... tarihler ÇAKIŞTIYSA vay halimize... bemin ki öyle oldu.. 5 ünüversite yanı 5 şehir yada 5 tercih im vardı... 4 nün ön kayıtları aynı gündü.. hala aklımdadır o tarih... 22 agustos... ( tercihim ikiye düştü :( ) sora kayıt tarihi acıklanıyo.. valizinle memleketine dönüp çizmeye devam ediyorsun.... eylül ayının son 2 haftası sınavlar olur..alıyorsun valizini, hangi şehirdeyde sınav gidiyosun ..ilk aşamayı geçersen 2. aşamaya girersin.... onu da geçince kayıt yaptırabilirsin.. ama bazı üniversitelerin 3. ve 4. aşamaları da vadır... bi de mülakata girersin... hepsini başarıyla tamamlaras GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ olmayı hak kazanırsın.... kzanamadın mı al valizini bakşa üniversiteye.. kazanana kadar valiz elinde gez...
kazandim !!!!!!!!!!!!!!
üniversitede daha fazla çalıştım... günlerce uyumadığımızı bilirim...
ve hala bizlere.. sanata ve sanatçıya biraz salak gözüyle bakan ( herkes alınması gerektigi kadar alınabilir sözleriimi üzerine ) insanlara sesleniyorum...
onlar derlerki; aman sen de başka bölüm okusaydın ya.. fizik falan.. mühendisliik... iş imkanı olan bi bölüm... vs.. vs...
ben de diyorumki; ben sizin istediginiz bölümü seçecegime SİZ benim gözümle bakmayı deneseniz... dar pencerenizi genişletseniz.. nasıl olur?
BİR DAHA DÜNYAYA GELSEM AÇ KALACAĞIMI DA BİLSEM RESİM OKURDUM...
SEVDA NEDİR? TUTKU NEDİR BİLİ MİSİNİZ ?
ŞİMDİ AKILLI OLDUGUMU SÖYLEMEYECEĞİM.. AMA BEN (BİZ) İKİ KERE SEÇİLDİK... HEM ÖSS SINAVI İLE HEM DE ÖZEL YETENEK SINAVLARI İLE ( KAÇ TANEYDİLER? :d )
not: bi de öncesi var... hacettepe heykel... 3. sınıfta bıraktım... // 2. üniversitemden mezun oldugumda 29 yaşındaydım...
sabredip sonuna kadar okuduğunuz için teşekkürler... bu bile bana yater... saygılarımla...
dali’nya
15.o5.2o11
YORUMLAR
dali'nya
bu yorumu yazan... :Ç