- 934 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN İÇİNDEN.
HAYATIN İÇİNDEN…
Mizah insan mantığının zekâsıyla üç kez çarpılması, aklın sıradanlığının beş kez aşılmasıdır. Felsefecilerin geçmişteki kökenlerine uzanırsanız, Aristotles’in düz mantığına karşı, Heraklites ‘in diyalektiğinde insan düşüncesine ufuklar açar diyor.
Fark edilmeyen bir denizde –Yüzmeye çalışan insanlar, bir sürü işle, sorunlarla, yıpratıcı, yorucu krizlerle boğuşarak mizahla da ayakta kalmaya çalışmıyor mu?
Mizahla rahatlayalım önce,
—Öğretmen öğrencilerine cesaret nedir diye sordu ve ekledi:
Bu konuda herkes fikrini söylesin”
Öğrencilerden biri parmak kaldırdı.
Öğretmen öğrenciden soruyu cevaplamasını istedi.
Çocuk kendinden emin bir biçimde şu yanıtı verdi…
—Bir şey bilmediği halde, biliyormuş gibi yapıp, parmak kaldırmaya denir öğretmenim.”
Ne dersiniz, cesareti olanda anlatıyor olmayanda ama eski tat, neşeyi mizahta bulanınız var mı, bazı televizyon dizileri, aileleri sanki esir almış, sohbet azalmış, komşuluk ilişkileri yok denecek kadar azaldı. Cenazelere katılım iyi, öldükten sonra kıymetini bilmişsiniz şairlerin-Yazarların-Öncü liderlerin ne yazar…
Parçalanmış aile sayısı artmış kimin umurunda. Kartopu büyümüştür, Ne yazık ki, sorunları büyümeden çözmek lazımdır. Yıllardır sivil toplum lideri olarak Feryatlarımız bazılarınca kulak arkası ediliyor. Bazıları ise konuyu ciddi bir şekilde ele alıp eylem planları ile çareler arıyor. Kurumlara yazılarını yazıyor.
Hayatın içinden manzaralar çok. Ulusal basında bakıyorsunuz herkes bir kafadan fikirler beyan ederek arzı endam yapıyor, bazı siyasilerimiz ise nutuklarında birbirlerine kırıcı sert konuşmalar yapıyor. İç ve dış mihraklar bu arada boş durmuyor, tahriklerine bize göre devam ediyor.
Ülkemiz cennet gibidir. Kıymetini iyi bilmemiz gerekmektedir.
Birlikten kuvvet doğar. Gençliğimiz madde bağımlılığının esiri olmasın mücadelesini veren kahraman emniyet, jandarma, sağlık ve bazı milli eğitim çalışanlarımızı, sivil toplum kuruluşlarımızı, bazı yerel yöneticilerimizi tebrik ediyoruz.
Karayollarında alkolik bazı şoförlerin ehliyetlerine el konulduğu halde yine karşımıza çıkmıyor mu? Ulusal basında kaza haberleri sizleri üzmüyor mu? Önlem alanları, bazı yerel yöneticilerimizi, Basında bunları dile getiren köşe yazarlarımızı da, Trafik polislerimizi kutluyoruz. Önemli olan bizlere göre yine eğitimdir. Cezalarında caydırıcı olmasıdır…
Bir mizah daha yazmak istedim.
Deniz kıyısında oturmuş, ağlarını onaran Karadenizliye sormuşlar:
—Bu ağlar nasıl yapılır hemşerim?
—Çok sayıda delik satın alınır, birbirlerine bağlanır, demiş…
Borç faizine giden para=408 milyar TL, İcradaki dosya sayısı 17 milyon adet,1 litre benzin 4.TL aştı. Vatandaşlarımızın bankalara olan borcu 170 Milyar TL…
Sigara yasasından dolayı ilimizde kesilen cezadan tahsil edilen 2,500 TL. Dumansız hava sahasındaki Uyum %98,Ülke genelinde Karayollarının, tünellerin çift yönlü yolların yapılması mükemmel, hastanelerin açılması ve modernize edilmesi çok iyi. Yeni okullar açılması iyi, Mesleki eğitime önem verilmeyişini nasıl değerlendirirsiniz?
İşsiz sayısı 3 milyon 260 bin. Üniversite mezunu olup yıllardır KPSS Sıkıntıları aşmaya çalışan gençler, Yıllardır Milli eğitim bakanlığımızdan açılacak kadrolarını beklemektedir.
Hayatın içinden manzaralar şimdilik böyle.Devamı gelecek…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.